Now Reading
Abordardare pedagogică și terapeutică în logopedie

Abordardare pedagogică și terapeutică în logopedie

Avatar photo

Competenţele şi sarcinile logopedului în terapia tulburărilor de limbaj

 

Probleme de organizare a cabinetului logopedic

Înzestrarea cabinetului logopedic cu trusa logopedică, instrumente, aparate;

Înzestrarea cabinetului cu material didactic pe grupe de tulburări de limbaj;

Materiale metodice: fişe logopedice, scheme, imagini, diapozitive.

Documentele profesorului terapeut pentru TTL

Fişa de examinare

Probe de examinare psihologică, pedagogică, a limbajului

Planificarea calendaristică

Organigrama copiilor logopaţi pe clase şi tulburări de limbaj

Dosarul cu materialele personale ale copiilor iogopaţi

Caietul de observaţie logopedică

Activităţi de documentare şi perfecţionare

Schimburi de experienţă şi activităţi de parteneriat cu alte comisii, servicii cu obiective similare sau complementare

Activităţi metodice şi ştiinţifice de specialitate şi iniţierea de minicercetări

Demersul terapeutic pregătitor şi intervenţiile logopedice

Formularea obiectivelor cadru urmărite în terapia tulburărilor de limbaj, a obiectivelor intermediare cu precizarea modalităţilor de administrare a intervenţiilor logopedice

Evaluarea iniţială privind nivelul actului de pregrafism, grafism, prelexjc, lexic, şi în general a actului de comunicare. Administrarea de probe de evaluare iniţială specifice TTL

Depistarea copiilor cu tulburări de limbaj inclusiv şi a celor cu tulburări instrumentale

Examinarea complexă a copiilor cu tulburări de limbaj şi consemnarea acestora în fişe logopedice specifice

Examinarea complexă a copiilor cu tulburări instrumentale şi consemnarea acestora în fişe speciale.

Stabilirea diagnosticului logopedic şi formarea grupelor de terapie în funcţie de criteriile: diagnosticul logopedic, inclusiv diagnosticul diferenţial, vârsta cronologică, nivelul de dezvoltare motrică, cognitivă, afectivă, socială

Demersul terapeutic propriu-zis

Stabilirea strategiilor terapeutice; obiective pe termen lung şi pe termen scurt

Elaborarea planului terapeutic anual şi semestrial pentru grupa de diagnostic logopedic: obiective; instrumente de evaluare, succesiunea secvenţelor terapeutice. Strategiile terapeutice (tehnici şi proceduri logopedice). Resurse (materiale, tehnice, informaţionale, umane)

Elaborarea planului terapeutic pentru copiii cu dificultăţi de învăţare

Elaborarea planului terapeutic global pentru formarea şi dezvoltarea comunicării al echipei de lucru care concură la educaţia specială a copilului logopat (învăţător, profesor, educator)

Evaluarea intermediară pentru aprecierea rezultatelor parţiale şi realizarea programului de lucru

Evaluarea intermediară pentru aprecierea rezultatelor parţiale obţinute în urma intervenţiei educaţional-terapeutice pentru înlăturarea tulburărilor de învăţare

Elaborarea de planuri de intervenţie educaţional-terapeutice pentru înlăturarea tulburărilor de învăţare

Elaborarea de planuri de intervenţie educaţional-terapeutică personalizată

Colaborări

Cabinetul medical

Echipa de intervenţie (personalul didactic, familie, intervenienţi comunitari)

Cabinetul de educaţie psihomotorie şi sociomotricitate

Familia

Pages: 1 2 3 4
View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll To Top