Now Reading
Dieta si personalitatea

Dieta si personalitatea

promo

Poti sa te mentii in forma cu un regim adaptat profilului tau psihologic. Descopera in ce tipologie te incadrezi si afla ce dieta poti urma.

 

Meniu in functie de personalitate

Singurul regim care functioneaza? Cel care se potriveste cel mai bine personalitatii tale. Un nutritio­nist francez a reusit sa alcatuiasca patru tipuri de meniuri pentru fiecare dintre persona­litatile „alimentare“: stre­sata, emotiva, per­fec­tionista si gurmanda.

Prin urmare, incearca sa te incadrezi intr-una dintre cele patru tipologii si vei gasi cateva repere despre stilul tau alimentar. Totodata, poti apela si la variantele de meniu recomandate personalitatii tale.

 

Stresata

Daca esti stresata, obiceiurile tale culinare arata astfel: di­mineata nu mananci nimic, preferi sa bei o cafea in fuga, la pranz rontai ceva produse de patiserie, iar seara, cand, evident, ti se face o foame de lup, mananci mult si prost…

Tu ar trebui sa depui un mic efort si sa respecti cele trei mese zilnice, care sa aiba in jur de 377 calorii fiecare. In­treaba-ti me­dicul daca poti lua suplimente de magneziu, fier si vita­mina C si te vei simti in plina forma.

De asemenea, bea in fiecare zi un pahar cu suc de rosii, de morcovi sau din legume variate! Astfel de bauturi te ajuta sa fii mai energica si sa iti controlezi mai bine anxietatea.

 

Meniuri recomandate

Mic-dejun. Poti bea o cafea sau un ceai de plante fara zahar si un pahar cu suc proas­pat de portocale. Ai voie sa mananci doua felii de paine neagra cu unt si un iaurt degresat, sau un baton nutritiv, daca preferi.

Gustare. Un iaurt in care ai pus bucati de fructe sau doua clementine/doua mere. O data, de doua ori pe saptamana (in weekend), te poti rasfata cu un sandvis cu branza cu mucegai si un grepfrut.

Pranz. La alegere, poti servi: un sandvis cu jambon si unt sau o friptura de pui cu garnitura de legume asortate +100 g branza de vaci; salata cu boabe de porumb, jambon, rosii, castraveti si salata cu dressing de iaurt.

Daca nu te-ai saturat, mai poti manca un fruct (mar, citrice, ananas) sau un iaurt cu fructe (indulcit cu aspartam).

Cina. Ai de ales intre peste la cuptor si sote de morcovi, supa-crema de legume cu crutoane, o portie de piure de cartofi cu unt si sare cu salata verde, o felie de pizza, o salata asortata de fructe (cu miere).

O data-de doua ori pe saptamana, poti bea un pahar cu vin rosu sau alb (sec sau demisec). Poti incheia masa cu un iaurt de­gresat, o cana cu compot de mere fara zahar, branza de vaci cu stafide.

 

Emotiva

Nu esti adepta exceselor. Gatesti usor, fara grasimi, si detesti aspartamul. In schimb, iti plac gustarile, care, fie vorba intre noi, sunt mai bogate ca mesele principale.

Esti abonata platourilor cu aperitive si mananci multe fructe si biscuiti. Incearca sa limitezi consumul de glucide simple si inlocuies­te-le cu cele complexe, ce contin calciu, fier si vitaminele C si B6 (pai­nea si cerealele).

Regaseste-ti calmul cu ajutorul suplimentelor de calciu. Cunosti beneficiile calciului asupra sistemului osos, ritmului cardiac si exci­ta­tiei nervoase – e crucial pentru emo­tive.

Necesarul de calciu al unei femei este de 900 mg pe zi. Pentru a le acoperi, consuma zilnic trei alimente din urmatoarele: doua iaurtu­ri, 300 ml de lapte, o por­tie de specialitati din soia, 200 g branza, 1/2 l de apa mine­rala bogata in calciu.

 

Meniuri recomandate

Luni
Dimineata: suc de portocale, o felie de paine cu unt, un iaurt. La pranz: salata asortata, doua felii de paine, 100 g bran­za de vaci. La cina: doua oua fierte, piure, un iaurt si un mar.

Marti
Dimineata: suc de pere, o felie de paine cu unt, un iaurt de fructe fara zahar. La pranz: ghiveci de legume, doua felii de paine cu branza de vaci. La cina: friptura de vitel cu morcovi, o felie de paine cu un iaurt, o felie de ananas.

Miercuri
Dimineata: suc de grepfrut, o felie de paine cu unt, un iaurt. La pranz: friptura de pui cu salata verde, un iaurt, doi biscuiti fara zahar, o para. La cina: ton la gratar cu o portie de orez, branza de vaci, un pumn de capsuni.

Joi
Dimineata: un pahar cu suc de ananas, o felie de paine neagra cu svaiter. La pranz: legume la gratar cu branza de vaci si o felie de paine, doi biscuiti fara zahar. La cina: friptura la gratar (pui, vita), un iaurt, o cana cu compot de fructe, fara zahar.

Vineri
Dimineata: suc de portocale, o felie de paine cu unt, un iaurt cu fructe (fara zahar). La pranz: pui la rotisor cu salata verde, 50 g branza sarata. La cina: supa de ceapa cu crutoane, spanac, un kiwi, un pahar cu vin.

Sambata si duminica
Ai voie sa combini orice meniuri din zilele precedente. Deci, ma­nanca orice din ce este permis!

 

Perfectionista

Evident, te preocupa ceea ce mananci si ai un regim alimentar echilibrat, fara excese. Esti genul care se gandeste de doua ori inainte de a manca ceva.

Nu sari niciodata peste micul-dejun (care e intotdeauna consistent), la pranz servesti multe legume, seara preferi supele si salatele.

Tocmai pentru ca mananci foarte slab, organismul tau s-a obisnuit cu acest regim si de aceea nu mai reusesti sa slabesti.

Paradoxal, pentru a pierde in greutate, ar trebui sa mananci un pic mai consistent. Consuma ceva mai multe grasimi bune, care-ti vor aduce un plus de acizi grasi (esentiali pentru sistemul respirator, inima, regenerarea celulara).

Marind aportul caloric zilnic, vei acoperi toate nevoile metabolismului bazal si-ti vei gasi echilibrul alimentar.

Vitaminele A, D, E si K dintr-o portie de unt sau de branza, din lactate, in general, iti sunt necesare pentru inima, artere, piele. Le vei gasi si in oua, precum si in legumele cu foi (varza, ceapa).

 

Meniuri recomandate

Luni
Dimineata: ceai, o felie de pai­ne cu unt, un iaurt cu fructe, o portocala. La pranz: vitel cu soté de morcovi, o felie de paine cu branza de vaci, 250 g fructe. La cina: broccoli cu smantana si o felie de paine.

Marti
Dimineata: ceai, o felie de paine cu unt, un iaurt, un kiwi. La pranz: piept de pui la gratar cu le­gu­me, o felie de paine, branza de vaci cu stafide. La cina: un bol de supa-crema de legume cu smantana, cod cu spanac si branza de vaci.

Miercuri
Dimineata: ceai, o felie de paine cu emmentaler, un mar. La pranz: vita cu fasole verde, o felie de paine, un iaurt, 1/2 mango. La cina: ciorba de legume, o salata cu ton, rosii, castraveti, o felie de paine.

Joi
Dimineata: ceai, o felie de paine cu unt si cu branza de vaci, o para. La pranz: ficatei de pui cu piure de car­tofi, iaurt cu fructe. La cina: supa de morcovi, creveti la gratar cu sos de rosii si 1/2 felie de paine.

See Also

Vineri
Dimineata: ceai, o felie de paine cu unt si branza, doua cle­mentine. La pranz: pulpa de pui la gratar cu dovlecei, un iaurt, o para. La cina: supa de broccoli, mancare de praz cu masline, o felie de paine, iaurt cu fructe.

Sambata
Dimineata: ceai, o felie de paine cu unt, un iaurt cu fructe (cu aspartam), un grepfrut. La pranz: porc cu legume, 100 g branza de vaci, salata de fructe. La cina: anghi­nare cu smantana si peste la gratar, o felie de paine, un iaurt cu fructe.

Duminica
Orice meniu, la alegere, dintre cele prezentate.

 

Gurmanda

Alimentatia ta este foarte grasa (mancaruri cu sosuri grele, prajeli etc.) si bogata in glucide simple (prajituri, produse de patiserie).

Este posibil sa fii genul care consuma si ceva mai mult alcool (mai mult de un pahar cu alcool pe zi, cat este recomandat).

Pofta ta te ajuta sa nu sari peste mesele principale niciodata, dar, atentie, ai tendinta sa mananci dimineata un pic cam prea mult.

Si, mare grija: nu te poti abtine de la dulciuri, ai putea manca si o tava de prajituri o data! In linii mari, trebuie sa ai un mic-dejun consistent, dar care sa-ti asigure energie pentru intreaga zi, nu doar pentru moment.

Poti manca si o prajitura, dar din cand in cand, nu in fiecare zi. In restul timpului, alege mancarurile mai usoare si nu bea mai mult de un pahar cu vin pe zi.

Uita de biscuitii cu ciocolata si alte tentatii! Bea zilnic un pahar cu suc proas­pat de fructe: portocale, mere.

 

Meniuri recomandate

Luni
Dimineata: un pahar cu lapte, o felie de paine cu unt si dulceata, un kiwi. La pranz: curcan cu ciuperci, 200 g cartofi fierti, 100 g branza slaba, o salata de portocale cu miere. La cina: file de porc cu mustar si conopida cu sos bechamel, o felie de paine, 30 g branza Camembert, un mar.

Marti
Dimineata: un pahar de lapte cu cacao, o felie de paine cu unt si dulceata, o banana mica. La pranz: ostropel de pui cu spanac, o felie de paine, o felie de ananas. La cina: somon la gratar cu orez, 250 g fructe.

Miercuri
Dimineata: un pa­har cu lapte, o felie de paine cu ciocolata, o portocala. La pranz: macrou la cuptor cu cartofi fierti, doua clementine. La cina: curcan la cuptor cu legu­me, 30 g cas, o cupa cu compot de fructe, un pahar cu vin.

Joi
Dimineata: lapte cu cacao, o felie de paine cu unt si miere, o para. La pranz: vita cu broccoli, o felie de paine, 100 g branza de vaci, o cupa cu salata de fructe (fara zahar). La cina: miel cu sos de rosii picant, o felie de paine, un kiwi, un pahar cu vin.

Vineri
Dimineata: lapte cu cacao, o felie de paine cu unt si miere, o portocala. La pranz: rata cu varza, o felie de paine, un iaurt simplu. La cina: vitel cu piure, 30 g branza grasa, un pahar cu vin alb sau rosu (sec).

Sambata si duminica
Orice meniu, la alegere, dintre cele prezentate in timpul saptamanii.

 

Foto: 123rf.com

Abonează-te la newsletter!

Abonează-te la newsletter!

Primește săptămânal resurse prin intermediul e-mail-ului!

Mulțumim pentru că vrei să fim prieteni!

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll To Top