3 schimbari care iti cresc semnificativ starea de bine

Anumite obiective, pentru a fi atinse cer indeplinirea altor scopuri mai mici. Mai mult, pentru o transformare majora, trebuie sa incepem cu schimbari graduale. Iata trei dintre acestea, care imbunatatesc sanatatea mentala si starea de bine.

 

Schimba-ti regimul alimentar

Cu singuranta ai incercat macar o dieta. O data sau de nenumarate ori, ai recurs la acest procedeu pentru a ajunge la greutatea dorita sau pentru a te simti pur si simplu mai bine.

Dietele presupun autocontrol si sunt majoritatea extrem de restrictive. Prin urmare, frustrarea nu intarzie sa apara. Chiar daca ai dus dieta pana la capat, sansele sa recuperezi dupa terminarea ei, consumand tot ce ti-ai interzis, sunt mari.

Ce poti face, in schimb, pentru o schimbare de durata si mult mai avantajoasa este sa iti educi un nou stil alimentar. Nu spune nimeni ca vei renunta la dulciuri, daca esti „dependenta” de ele. Dar le poti consuma responsabil, fara a exagera.

Gaseste alimente sanatoase, care iti sunt pe plac, si formeaza-ti un nou stil alimentar. Este de preferat sa iti gatesti, decat sa cumperi mezeluri sau semipreparate.

Chiar daca nu ai foarte mult timp liber la dispozitie, un gratar sau o salata nu iti vor da programul peste cap.

Controlul alimentar si al greutatii te ajuta sa previi anumite probleme de sanatate precum obezitatea, hipertensiunea arteriala, colesterolul marit sau diabetul.

Acestea, atrag in plus si dezechilibre psihice precum stres, anxietate sau depresie. Prin urmare, pentru un psihic mai echilibrat, incepe cu schimbari in alimentatie.

 

Renunta la sedentarism

Nu stiu daca exista si o alta „zona de confort” mai atractiva decat propria canapea. Pentru ca stam la birou sau in intalniri toata ziua, pentru ca avem impresia ca alergam mult indeplinind diferite sarcini sau ca suntem hiperactivi prin casa, sportul nu isi gaseste locul.

Nu trebuie sa ne orientam spre acele activitati care ne depasesc posibilitatile sau… interesul. Daca nu te vezi topaind la aerobic sau zumba, nu esti suficient de zen sau mobila pentru pilates, poti incepe cu exercitii simple.

Incearca sa mergi la sala si sa faci exercitii la aparate. Cat mai simple si nesolicitante. Daca reusesti sa iti faci un ritual din acest lucru, treptat, vei dori si vei avea energia sa incerci si alte exercitii.

Mai mult, daca treci printr-o perioada stresanta si agitata, daca esti melancolica sau simti ca se apropie un episod depresiv, miscarea te va ajuta sa gestionezi mai bine starile cu care te confrunti.

Dincolo de avantajele asupra sanatatii fizice, de aspectul tonifiat spre care tinzi, vei avea o minte mai limpede, mai putine ganduri negative, mai multa energie si entuziasm. Consuma prin miscare toate energiile negative cu care te-ai incarcat.

 

Odihneste-te

Indiferent cat de multa treaba ai, daca programul de munca incepe prea devreme sau se termina prea tarziu, gaseste momente de odihna. Gandeste-te macar ca pentru a putea continua sa faci ceea ce faci acum, ai nevoie de energie, pe care nu ti-o poti oferi altfel.

De multe ori somnul nu ne este pe cat de odihnitor ne-am dori si intrucat nu putem controla ce se intampla in timp ce dormim, ne putem controla ritualurile dinainte de somn. Incearca, pe cat posibil, sa iti stabilesti si respecti ora de culcare.

Studiile demonstreaza ca avem nevoie de sapte (nu opt) ore de somn pentru a ne simti plini de energie si a fi eficienti. Dupa ce te trezesti, fa un dus rece, care te va energiza.

Daca nu esti adepta unui astfel de sport extrem, incheie dusul obisnuit cu un jet de apa rece. Are un efect chiar mai puternic decat cafeaua.

Renunta la mesele prea incarcate si la cofeina inainte de culcare. Incearca un exercitiu de relaxare inainte de a te culca si evita sa stai prea mult timp la televizor.

Nu uita ca oboseala este cea care iti afecteaza ritualul alimentar, facandu-te sa alegi alimente mai bogate in carbohidrati care iti dau aparenta unei false energii pe moment. Totodata, aceasta este legata de obezitate si agraveaza starile mentale negative.

Foto: 123rf.com

Comentează și tu
Recomandări
Ce e endometrioza și cum se tratează
Ce e endometrioza și cum se tratează

Sângerări abundente și dureri infernale, infertilitate și chin. Aceasta este, pe scurt, definiția populară a endometriozei, o suferință feminină despre care se vorbește prea puțin. Dar endometrioza trebuie explicată și consecințele sale trebuie înțelese. Asta încercăm să facem în rândurile următoare, alături de medicul ginecolog Andrei Cucu.

Citeste
Ține doar de voință sau e ceva mai complicat? De ce nu te poți lăsa de fumat
Ține doar de voință sau e ceva mai complicat? De ce nu te poți lăsa de fumat

Unii pot, alții nu pot să se lase de fumat. Pentru că nicotina e mai adictivă decât cocaina. Iată câteva detalii despre această dependență atât de comună.

Citeste
10 lucruri pe care nu le știi despre somn
10 lucruri pe care nu le știi despre somn

Știi când a devenit insomnia o problemă majoră? Sau în cât timp adorm oamenii? Ajută pilulele pentru somn? Iată și alte lucruri pe care nu le știai, dar e cazul să le afli.

Citeste
Greață, ulcer, nod în gât, gastrită? Somatizarea sau ce mesaje îți transmite corpul tău
Greață, ulcer, nod în gât, gastrită? Somatizarea sau ce mesaje îți transmite corpul tău

Senzație de greață sau că avem ceva în gât, imposibilitatea de a înghiți, gastrită sau chiar ulcer… Te-ai gândit vreodată că problemele tale de sănătate au o cauză emoțională și nu una strict medicală? Ce sunt, de fapt, somatizările la nivel digestiv.

Citeste
Ești matinală sau nocturnă? Cum îți afectează memoria ceasul intern
Ești matinală sau nocturnă? Cum îți afectează memoria ceasul intern

Sunteţi persoane matinale sau dimpotrivă? Dimineţile de iarnă vă „omoară“ concentrarea şi memoria? Ei bine, există o scuză.

Citeste
Ghidul de utilizare a creierului de Homo Sapiens
Ghidul de utilizare a creierului de Homo Sapiens

Am lansat o nouă carte, intitulată Creierul de Homo Sapiens; Ghid de utilizare. Este scrisă sub forma unui dialog între mine şi Iuliana Alexa. În acest articol, vă prezint un extras din ea, ca să vă faceţi o idee cam despre ce este vorba.

Citeste