3 schimbari care iti cresc semnificativ starea de bine

Anumite obiective, pentru a fi atinse cer indeplinirea altor scopuri mai mici. Mai mult, pentru o transformare majora, trebuie sa incepem cu schimbari graduale. Iata trei dintre acestea, care imbunatatesc sanatatea mentala si starea de bine.

 

Schimba-ti regimul alimentar

Cu singuranta ai incercat macar o dieta. O data sau de nenumarate ori, ai recurs la acest procedeu pentru a ajunge la greutatea dorita sau pentru a te simti pur si simplu mai bine.

Dietele presupun autocontrol si sunt majoritatea extrem de restrictive. Prin urmare, frustrarea nu intarzie sa apara. Chiar daca ai dus dieta pana la capat, sansele sa recuperezi dupa terminarea ei, consumand tot ce ti-ai interzis, sunt mari.

Ce poti face, in schimb, pentru o schimbare de durata si mult mai avantajoasa este sa iti educi un nou stil alimentar. Nu spune nimeni ca vei renunta la dulciuri, daca esti „dependenta” de ele. Dar le poti consuma responsabil, fara a exagera.

Gaseste alimente sanatoase, care iti sunt pe plac, si formeaza-ti un nou stil alimentar. Este de preferat sa iti gatesti, decat sa cumperi mezeluri sau semipreparate.

Chiar daca nu ai foarte mult timp liber la dispozitie, un gratar sau o salata nu iti vor da programul peste cap.

Controlul alimentar si al greutatii te ajuta sa previi anumite probleme de sanatate precum obezitatea, hipertensiunea arteriala, colesterolul marit sau diabetul.

Acestea, atrag in plus si dezechilibre psihice precum stres, anxietate sau depresie. Prin urmare, pentru un psihic mai echilibrat, incepe cu schimbari in alimentatie.

 

Renunta la sedentarism

Nu stiu daca exista si o alta „zona de confort” mai atractiva decat propria canapea. Pentru ca stam la birou sau in intalniri toata ziua, pentru ca avem impresia ca alergam mult indeplinind diferite sarcini sau ca suntem hiperactivi prin casa, sportul nu isi gaseste locul.

Nu trebuie sa ne orientam spre acele activitati care ne depasesc posibilitatile sau… interesul. Daca nu te vezi topaind la aerobic sau zumba, nu esti suficient de zen sau mobila pentru pilates, poti incepe cu exercitii simple.

Incearca sa mergi la sala si sa faci exercitii la aparate. Cat mai simple si nesolicitante. Daca reusesti sa iti faci un ritual din acest lucru, treptat, vei dori si vei avea energia sa incerci si alte exercitii.

Mai mult, daca treci printr-o perioada stresanta si agitata, daca esti melancolica sau simti ca se apropie un episod depresiv, miscarea te va ajuta sa gestionezi mai bine starile cu care te confrunti.

Dincolo de avantajele asupra sanatatii fizice, de aspectul tonifiat spre care tinzi, vei avea o minte mai limpede, mai putine ganduri negative, mai multa energie si entuziasm. Consuma prin miscare toate energiile negative cu care te-ai incarcat.

 

Odihneste-te

Indiferent cat de multa treaba ai, daca programul de munca incepe prea devreme sau se termina prea tarziu, gaseste momente de odihna. Gandeste-te macar ca pentru a putea continua sa faci ceea ce faci acum, ai nevoie de energie, pe care nu ti-o poti oferi altfel.

De multe ori somnul nu ne este pe cat de odihnitor ne-am dori si intrucat nu putem controla ce se intampla in timp ce dormim, ne putem controla ritualurile dinainte de somn. Incearca, pe cat posibil, sa iti stabilesti si respecti ora de culcare.

Studiile demonstreaza ca avem nevoie de sapte (nu opt) ore de somn pentru a ne simti plini de energie si a fi eficienti. Dupa ce te trezesti, fa un dus rece, care te va energiza.

Daca nu esti adepta unui astfel de sport extrem, incheie dusul obisnuit cu un jet de apa rece. Are un efect chiar mai puternic decat cafeaua.

Renunta la mesele prea incarcate si la cofeina inainte de culcare. Incearca un exercitiu de relaxare inainte de a te culca si evita sa stai prea mult timp la televizor.

Nu uita ca oboseala este cea care iti afecteaza ritualul alimentar, facandu-te sa alegi alimente mai bogate in carbohidrati care iti dau aparenta unei false energii pe moment. Totodata, aceasta este legata de obezitate si agraveaza starile mentale negative.

Foto: 123rf.com

loading...
Loading...
Comentează și tu
Recomandări
Fii creativă! Uleiul de măsline te poate ajuta și altfel, nu doar la sănătate
Fii creativă! Uleiul de măsline te poate ajuta și altfel, nu doar la sănătate

Ai în casă ulei de măsline? Uite în ce situații îl poți folosi, nu doar la gătit!

Citeste
Semne că cineva drag are o depresie funcțională
Semne că cineva drag are o depresie funcțională

Depresia nu înseamnă neapărat internare, pastile și tentative de suicid. Sunt oameni care o duc pe picioare, dar asta nu înseamnă că le e bine. Ce este depresia funcțională.

Citeste
Suferi de insomnie? Manipulează-ți cele 5 simțuri pentru a dormi mai bine
Suferi de insomnie? Manipulează-ți cele 5 simțuri pentru a dormi mai bine

Te-ai săturat de insomnii? Te trezești noaptea de câteva ori, iar dimineața nici cafeaua nu își mai face bine efectul? Seara, înainte de culcare, pune-ți în funcțiune toate simțurile. Garantat vei dormi ca un bebeluș.

Citeste
Dansul previne îmbătrânirea creierului! Motive pentru care e bine să dansăm
Dansul previne îmbătrânirea creierului! Motive pentru care e bine să dansăm

Monotonia zilelor a devenit apăsătoare și visezi la o nouă activitate care să-ți coloreze viața? Dansul e un hobby ritmat ce te provoacă să-ți depășești limitele și te ajută să te cunoști mai bine.

Citeste
Ai auzit de exercițiile Kegel? Ce înseamnă educația abdoperineală
Ai auzit de exercițiile Kegel? Ce înseamnă educația abdoperineală

Educaţia abdoperineală își propune conştientizarea structurilor din zona abdominală şi din zona perineului, care sunt mai puţin cunoscute şi folosite conştient. În plus faţă de conştientizarea propriu-zisă a acestei zone anatomice şi folosirea ei în mod conştient, educaţia are şi o componentă practică şi preventivă foarte importantă, prin învăţarea unor exerciţii specifice, pe care este benefic să le facem zilnic – fie că le integrăm în rutina de fitness, dacă ea există, sau că dedicăm câteva minute din zi practicării lor.

Citeste
Care este psihologia dependentului de alcool și jocuri de noroc
Care este psihologia dependentului de alcool și jocuri de noroc

La Clinica Rezidenţială Aliat din Suceava se face recuperare cu cei care au avut şi au diverse dependenţe. Iată ce spun doi dintre cei care au trecut pe acolo.

Citeste