3 schimbari care iti cresc semnificativ starea de bine

Anumite obiective, pentru a fi atinse cer indeplinirea altor scopuri mai mici. Mai mult, pentru o transformare majora, trebuie sa incepem cu schimbari graduale. Iata trei dintre acestea, care imbunatatesc sanatatea mentala si starea de bine.

 

Schimba-ti regimul alimentar

Cu singuranta ai incercat macar o dieta. O data sau de nenumarate ori, ai recurs la acest procedeu pentru a ajunge la greutatea dorita sau pentru a te simti pur si simplu mai bine.

Dietele presupun autocontrol si sunt majoritatea extrem de restrictive. Prin urmare, frustrarea nu intarzie sa apara. Chiar daca ai dus dieta pana la capat, sansele sa recuperezi dupa terminarea ei, consumand tot ce ti-ai interzis, sunt mari.

Ce poti face, in schimb, pentru o schimbare de durata si mult mai avantajoasa este sa iti educi un nou stil alimentar. Nu spune nimeni ca vei renunta la dulciuri, daca esti „dependenta” de ele. Dar le poti consuma responsabil, fara a exagera.

Gaseste alimente sanatoase, care iti sunt pe plac, si formeaza-ti un nou stil alimentar. Este de preferat sa iti gatesti, decat sa cumperi mezeluri sau semipreparate.

Chiar daca nu ai foarte mult timp liber la dispozitie, un gratar sau o salata nu iti vor da programul peste cap.

Controlul alimentar si al greutatii te ajuta sa previi anumite probleme de sanatate precum obezitatea, hipertensiunea arteriala, colesterolul marit sau diabetul.

Acestea, atrag in plus si dezechilibre psihice precum stres, anxietate sau depresie. Prin urmare, pentru un psihic mai echilibrat, incepe cu schimbari in alimentatie.

 

Renunta la sedentarism

Nu stiu daca exista si o alta „zona de confort” mai atractiva decat propria canapea. Pentru ca stam la birou sau in intalniri toata ziua, pentru ca avem impresia ca alergam mult indeplinind diferite sarcini sau ca suntem hiperactivi prin casa, sportul nu isi gaseste locul.

Nu trebuie sa ne orientam spre acele activitati care ne depasesc posibilitatile sau… interesul. Daca nu te vezi topaind la aerobic sau zumba, nu esti suficient de zen sau mobila pentru pilates, poti incepe cu exercitii simple.

Incearca sa mergi la sala si sa faci exercitii la aparate. Cat mai simple si nesolicitante. Daca reusesti sa iti faci un ritual din acest lucru, treptat, vei dori si vei avea energia sa incerci si alte exercitii.

Mai mult, daca treci printr-o perioada stresanta si agitata, daca esti melancolica sau simti ca se apropie un episod depresiv, miscarea te va ajuta sa gestionezi mai bine starile cu care te confrunti.

Dincolo de avantajele asupra sanatatii fizice, de aspectul tonifiat spre care tinzi, vei avea o minte mai limpede, mai putine ganduri negative, mai multa energie si entuziasm. Consuma prin miscare toate energiile negative cu care te-ai incarcat.

 

Odihneste-te

Indiferent cat de multa treaba ai, daca programul de munca incepe prea devreme sau se termina prea tarziu, gaseste momente de odihna. Gandeste-te macar ca pentru a putea continua sa faci ceea ce faci acum, ai nevoie de energie, pe care nu ti-o poti oferi altfel.

De multe ori somnul nu ne este pe cat de odihnitor ne-am dori si intrucat nu putem controla ce se intampla in timp ce dormim, ne putem controla ritualurile dinainte de somn. Incearca, pe cat posibil, sa iti stabilesti si respecti ora de culcare.

Studiile demonstreaza ca avem nevoie de sapte (nu opt) ore de somn pentru a ne simti plini de energie si a fi eficienti. Dupa ce te trezesti, fa un dus rece, care te va energiza.

Daca nu esti adepta unui astfel de sport extrem, incheie dusul obisnuit cu un jet de apa rece. Are un efect chiar mai puternic decat cafeaua.

Renunta la mesele prea incarcate si la cofeina inainte de culcare. Incearca un exercitiu de relaxare inainte de a te culca si evita sa stai prea mult timp la televizor.

Nu uita ca oboseala este cea care iti afecteaza ritualul alimentar, facandu-te sa alegi alimente mai bogate in carbohidrati care iti dau aparenta unei false energii pe moment. Totodata, aceasta este legata de obezitate si agraveaza starile mentale negative.

Foto: 123rf.com

Comentează și tu
Recomandări
Lipsa de energie: cauze și remedii
Lipsa de energie: cauze și remedii

Mulți dintre noi acuză lipsa de energie care ne dă o stare de oboseală permanentă. Resimțim stresul din plin și totul pare mult mai greu de realizat. Totuși, ce e de făcut?

Citeste
7 motive pentru care e sănătos să bei multă apă
7 motive pentru care e sănătos să bei multă apă

Tot auzim de la medici sau din alte surse că hidratarea este extrem de importantă. Și totuși, între cafele uiți să bei apă așa cum ar trebui. Iată cum îți sabotezi singură organismul.

Citeste
Alimente și activități bune pentu creier
Alimente și activități bune pentu creier

Ce să facem, ce să mâncăm și cum să ne folosim creierul pentru a-l avea cât mai sănătos pe toată perioada vieții? Răspunsuri de la prof. dr. Alexandru Vlad Ciurea, neurochirurg.

Citeste
Albire, aparat dentar, fațete – cum să ai dinți frumoși și sănătoși
Albire, aparat dentar, fațete – cum să ai dinți frumoși și sănătoși

Albire, aparat dentar, fațete, remodelare gingivală – tehnici de succes care ne ajută să avem un zâmbet frumos și o dantură sănătoasă. Dr. Ruxandra Gardef, medic stomatolog, explică ce sunt ele și demontează miturile care ne pun dinții în pericol.

Citeste
Îngrijește-ți corect pielea sensibilă
Îngrijește-ți corect pielea sensibilă

Pete roșii, zone de uscăciune, mâncărimea pielii sau senzație de usturime? Dr. Andreea Iftimie, medic estetician, ne spune tot ceea ce trebuie să știm despre pielea sensibilă și cum să evităm factorii care o agravează.

Citeste
Ce probleme de sănătate ne indică unghiile
Ce probleme de sănătate ne indică unghiile

Care sunt greșelile de îngrijire ce ne pot afecta unghia? Ce să mâncăm sau ce suplimente sunt indicate? Și, mai ales, care sunt acele probleme de sănătate pe care ni le indică unghiile? Răspunsuri de la dr. Smaranda Nica, medic specialist dermatologie.

Citeste