Now Reading
De la birou, acasă: cum influențează mediul de lucru calitatea vieții

De la birou, acasă: cum influențează mediul de lucru calitatea vieții

Revista Psychologies
De la birou, acasă: cum influențează mediul de lucru calitatea vieții

Mediul de lucru este un factor decisiv în determinarea productivității angajaților și a angajamentului acestora față de organizație. Totuși, schimbările generate de pandemie au îndreptat atenția salariaților asupra unor noi priorități, atunci când vine vorba de mediul de lucru.

Munca de acasă a oferit o nouă perspectivă, cu un mai mare echilibru între viața personală și cea profesională, mai multă flexibilitate sau un program de lucru mai prietenos. Prin urmare, așteptările angajaților au crescut, iar locul de muncă tradițional a încetat să mai existe. Pentru ca angajatorii să întâmpine nevoile angajaților în ceea ce privește mediul de lucru, aceștia trebuie să cunoască cerințele salariaților și să se adapteze.

Care sunt nevoile angajaților actuali

Pentru 68% dintre angajați, sunt relevante acțiunile angajatorului în găsirea unui echilibru între viața personală și cea profesională, în special la nivel de spațiu și flexibilitate, arată un studiu realizat anul acesta de Genesis Property, companie fondată de Liviu Tudor. Același sondaj relevă că 59% dintre respondenți valorizează echilibrul, când trebuie să numească factorii care contribuie la starea de bine de la locul de muncă. În plus, 30% preferă socializarea, iar pentru 36%, este important ca spațiul de birouri să se afle într-o clădire eficientă din punct de vedere energetic.

Prin urmare, angajații actuali valorizează echilibrul dintre viața personală și muncă, performanța mediului de lucru, dar și responsabilitatea angajatorului cu privire la practicile sustenabile.

Deși s-au bucurat de flexibilitate și de timpul petrecut cu familia, angajaților le-au lipsit conexiunea socială, interacțiunea cu colegii sau sentimentul de apartenență în raport cu echipa din care fac parte.

Beneficiile unui spațiu de lucru prietenos

Un spațiu de lucru prietenos devine un important factor motivator pentru angajați, stimulând starea de bine a acestora și, implicit, performanța la locul de muncă.

Lumina naturală sau designul unei încăperi poate influența nivelul de energie și de fericire al angajaților. Totodată, spațiile deschise facilitează comunicarea între membrii echipei, sporind nivelul de încredere și de productivitate.

Un spațiu de lucru plăcut, care generează bunăstarea angajaților, poate fi, în același timp, responsabil de satisfacția crescută a acestora la locul de muncă și de diminuarea stresului în mediul organizațional.

Beneficiile unui program flexibil

Pentru tinerii angajați, flexibilitatea este un criteriu esențial pentru a alege și a păstra un anumit loc de muncă. Programul flexibil permite acestora să-și ajusteze orele de muncă în funcție de propriile nevoi, păstrând echilibrul între viața personală și cea profesională.

Programul flexibil reprezintă un avantaj major pentru organizații, asigurând creșterea satisfacției în muncă, în rândul angajaților care se bucură de acest beneficiu. În plus, a permite salariaților să muncească în intervalul de timp în care se simt mai productivi generează o eficiență crescută în rândul acestora.

Beneficiile unui program flexibil sunt multiple, însă este important de menționat că flexibilitatea consolidează brandul de angajator, facilitând recrutarea de personal sau retenția personalului cu experiență.

Beneficiile unei culturi organizaționale pozitive

Cultura organizațională este cheia unor angajați motivați și mulțumiți. Aceasta definește întregul climat organizațional și, implicit, starea de bine a angajaților în interiorul organizației.

O cultură organizațională sănătoasă are capacitatea de a crea angajați motivați și implicați în viața companiei, ceea ce contribuie în mod activ la creșterea productivității. Totodată, un climat organizațional sănătos încurajează retenția angajaților, care tind să rămână mai mult timp alături de companie, dacă aceasta le generează o stare de satisfacție și de mulțumire.

Un climat de lucru sănătos oferă confort angajaților, reducând stresul la locul de muncă și încurajând efortul colectiv pentru atingerea obiectivelor organizaționale. În plus, o cultură organizațională pozitivă încurajează creșterea și dezvoltarea angajaților, care vor obține satisfacție în muncă, un factor motivator extrem de relevant.

Nu în ultimul rând, o cultură pozitivă la nivel de companie contribuie la succesul acesteia pe termen lung.

Mediul de lucru impactează semnificativ calitatea vieții angajaților. Companiile trebuie să răspundă cu promptitudine cerințelor salariaților, pentru a-și asigura succesul. Spațiul de lucru, cultura organizațională și flexibilitatea sunt doar câteva dintre aspectele care impactează productivitatea și bunăstarea angajaților. Acești factori nu sunt responsabili numai de motivația angajaților, ci și de performanțele organizației pe termen lung.

 

 

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll To Top