Ana Sandra Vaida

Sunt psiholog clinician și psihoterapeut cognitiv-comportamental, analist comportamental certificat internațional BCBA, cu formare în curs în Schema Therapy pentru copii și adolescenți. Mă preocupă în mod special intervenția timpurie, dezvoltarea copilului și relația dintre părinte și copil, ca fundament al dezvoltării emoționale sănătoase.

Drumul meu profesional a pornit din dorința de a înțelege comportamentele care pot părea dificile, dar care adesea reflectă emoții intense și nevoi neîmplinite. Abordarea mea este una structurată și bazată pe dovezi științifice, dar care păstrează dimensiunea umană  caldă, empatică și atentă la unicitatea fiecărei persoane.

Lucrez cu copii care prezintă o varietate de dificultăți de dezvoltare, emoționale și comportamentale,  de la tulburări din spectrul autist (TSA) și ADHD, până la provocări legate de reglarea emoțională, comportamente opoziționiste, anxietate, depresie, retragere socială sau manifestări de furie. Intervențiile sunt adaptate fiecărui copil și includ metode validate științific, precum analiza comportamentală aplicată (ABA), terapia cognitiv-comportamentală și Schema Therapy, într-o formă potrivită vârstei și nevoilor individuale.

Acord o atenție deosebită evaluării psihologice complexe. Prin evaluări cognitive, emoționale și comportamentale, construim o imagine detaliată a profilului copilului, care ne ghidează în alegerea celor mai potrivite intervenții. Evaluarea oferă și părinților, precum și altor specialiști implicați, un punct de plecare clar și structurat în susținerea dezvoltării copilului.

În cadrul procesului terapeutic, colaborarea cu părinții este esențială. Relația cu propriul copil poate reactiva uneori vulnerabilități emoționale profunde. Situațiile dificile din prezent pot activa scheme cognitive timpurii, precum sentimente de eșec, neputință, respingere sau sacrificiu excesiv. De aceea, ofer părinților un spațiu în care să își înțeleagă propriile reacții și să învețe să le gestioneze conștient. Acest proces contribuie atât la dezvoltarea personală a părintelui, cât și la întărirea relației cu copilul, devenind astfel un model autentic de reglare emoțională.

Contribui și la formarea și supervizarea specialiștilor care se formează în analiza comportamentală aplicată și intervenții cognitiv-comportamentale.

 

 

Florida Institute of Technology - Board Certified Behavior Analyst
Asociația de Psihoterapii Cognitive și Comportamentale din România Schema Therapy copii și adolescenți ISST
Asociația de Psihoterapii Cognitive și Comportamentale din România Schema Therapy copii și adolescenți ISST
Asociația de Psihoterapii Cognitive și Comportamentale din România