CItesti acum
Care este cantitatea de zahar continuta de fructe?

Care este cantitatea de zahar continuta de fructe?

Revista Psychologies

Fructele proaspete contin zahar natural, dar pe langa acesta ele sunt pline de vitamine, minerale, antioxidanti, fibre, fitonutrienti si au doar 75 calorii/portie.

 

Ce contin fructele?

Fructele contin cantitati mici de proteine si lipide,  dar un procent mare de apa, ceea ce le confera o valoare calorica redusa. Asadar, continand apa si carbohidrati, rezulta zaharuri. Zaharul se gaseste sub forma de fructoza care se metabolizeaza in glucoza si ofera energie creierului.

Fructele sunt cele mai bogate in vitamine liposolubile si hidrosolubile, cum ar fi:

Vitamina A, implicata in procesele mentinerii sistemului respirator si imbunatatirii vederii.

Vitamina B6, reglatoare a colesterolului, mentine echilibrul psihic si inlatura stresul.

Vitamina C, previne si trateaza infectiile, imbunatateste sistemul imunitar.

Vitamina E,  implicata in buna functionare a glandelor sexuale si endocrine, efect anticancerigen.

 

Cat zahar are fructul tau preferat?

Fructele proaspete contin o cantitate mai mare de fibre, apa, vitamine si minerale, dar si o cantitate mai mare de zahar. Chiar daca ele contin zahar natural, este indicat sa ne monitorizam cantitatea ingerata.

Cea mai mare cantitate de fructoza se afla in curmalele proaspete cu un procent de 23 g/portie (100g), iar cea mai mica cantitate de fructoza se gaseste in lime sau lamaia verde, adica 0,4 grame/ o bucata fruct.

Fructele cu cea mai mare cantitate de zahar: 

  1. Curmalele: 23 grame/portie.
  2. Strugurii: 18 grame/portie.
  3. Bananele bine coapte: 15,6 grame/portie.
  4. Mango: 14,8 grame/portie.
  5. Ciresele: 14,6 grame/portie.
  6. Merele: 13.3 grame/portie.
  7. Ananasul: 11,9 grame/portie.
  8. Kiwi: 10,5 grame/portie.
  9. Perele: 10,5 grame/portie.
  10. Rodia: 10,1 grame/portie.

Fructele cu cea mai mica cantitate de zahar (recomandate in curele de slabire):

  1. Lime sau lamaile verzi: 0,4 grame/portie.
  2. Capsunile: 5,8 grame/portie.
  3. Grepfrutul: 6,2 grame/portie.
  4. Smochinele proaspete: 6,9 grame/portie.
  5. Afinele: 7,3 grame/portie.

 

Citeste si

Cat zahar ar trebui sa consumam pe zi?

Consumul ridicat de zahar este corelat cu cresterea in greutate, obezitatea, diabetul de tip 2 si bolile de inima. Asociatia Americana a Inimii (AHA) precizeaza ca femeile ar trebui sa consume pe zi 25 g de zahar iar barbatii 37,5 g.

Mananca cat mai multe fructe proaspete, de preferat pe stomacul gol, si alege-le in functie de sezon. Astfel, problemele digestive, kilogramele in plus, lipsa de energie si aspectul tern al pielii vor fi de domeniul trecutului.

 

 

Autor: Camelia Mesesan

Foto: Shutterstock

Abonează-te la newsletter!

Abonează-te la newsletter!

Primește săptămânal resurse prin intermediul e-mail-ului!

Mulțumim pentru că vrei să fim prieteni!

Vezi comentarii (0)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Scroll To Top