CItesti acum
3 indicii că nu te-ai vindecat după o despărțire

3 indicii că nu te-ai vindecat după o despărțire

O despărțire este întotdeauna însoțită de un proces de vindecare pe care nu îl putem grăbi, chiar dacă ne dorim asta. Este important să avem răbdare cu noi și să ne acordăm timpul necesar. Iată 3 indicii că încă nu ne-am revenit complet.

Citește și:

Top 5 mecanisme de aparare emotionala

Ești într-o relație toxică? Poate a venit timpul să o părăsești…

Îți este dor de anumite momente „frumoase”

Indiferent de cursul pe care l-a luat o relație de cuplu, întotdeauna există și momente plăcute sau momente pe care noi le investim cu afecțiune și pe care le memorăm ca fiind plăcute.

Debutul unei relații este de regulă însoțit de îndrăgostire și tendința de a evalua pozitiv gesturile celuilalt.

Totodată, experiențele neplăcute anterioare sau neîncrederea în sine ne pot determina să interpretăm anumite gesturi și comportamente drept semne de afecțiune.

Dacă suntem obișnuite cu privațiunile emoționale, orice gest este apreciat, oricât de mic. Din păcate, un bagaj emoțional încărcat negativ, nerezolvat, ne va schimba perspectiva asupra relației de cuplu.

Pe scurt, există riscul să acceptăm foarte puțin și să ne și mulțumim cu puținul. Indiferent dacă aceasta este situația sau dacă am încheiat o relație în care am trăit și momente frumoase alături de partener, cât timp rememorăm intens aceste momente și le trăim dureros, încă parcurgem procesul de vindecare după o despărțire.

Amintirile ne aparțin și vor rămâne în mintea noastră, dar după ce depășim perioada de doliu aferentă separării, nu vom mai simți nevoia să le rememorăm și nici nu le vom mai asocia cu sentimente intense.

Despărțirea vine cu acceptare și interes pentru viitor, nu pentru ceea ce s-a încheiat.

 

Îți imaginezi ce reacții ar avea el „dacă”…

Cât timp în mintea ta există scenarii legate de prezența și reacțiile lui, ești încă prinsă în fosta relație. Circumstanțele tale actuale îl exclud, iar el a devenit parte din trecutul tău, chiar dacă vorbim despre un trecut recent.

Dacă în mintea ta încă speri ca el să te vadă (poate întâmplător), iar tu să arăți bine sau să faci ceva ce i-ar atrage atenția/l-ar impresiona, încă îl investești cu valoare și cauți validarea din partea lui.

Cu atât mai mult atunci când despărțirea a fost inițiată de partenerul tău. Atunci când îți dorești ca și el să „sufere” cum suferi tu sau să „realizeze” că te-a pierdut, nu ai depășit despărțirea.

În plus, astfel de gânduri sunt toxice și te țin prizonieră în trecut. Ele nu îți permit să continui procesul de vindecare, să îți acorzi ție atenție și să fii prezentă în viața ta de aici și acum.

Dacă scenariile de viitor persistă și imaginea lui încă este prezentă în visurile tale, nu ar strica să te adresezi unui psihoterapeut care îți poate acorda sprijinuk necesar pentru a depăși această despărțire dureroasă.

Citeste si

 

Îți inventariezi mental vina și greșelile

Cu toții facem greșeli, este în natura umană. Este important însă să știm să le depășim, să învățăm de pe urma lor și să nu ne lăsăm copleșiți sau definiți de eșecuri.

Imaginea de sine este importantă, cu atât mai mult când traversăm o despărțire. Poate conflictele care au dus la separare sau care s-au derulat în momentul producerii ei au fost încărcate de reproșuri din partea celuilalt.

În cazul acesta, depinde de tine să analizezi unde există ceva ce ai putea îndrepta pe viitor, pentru binele tău și unde au fost lucruri spuse defensiv de celălalt, pentru a se apăra și pentru a-ți atrage atenția că nu doar el a greșit.

Cum nimeni nu este perfect, e important să avem alături un partener care ne apreciază și valorizează cu defecte cu tot.

În plus, într-un conflict pe care nu îl gestionăm corect din cauza avalanșei de emoții, deseori spunem lucruri pe care apoi le regretăm. Chiar și așa, acestea își ating „ținta”. Tot cu ajutorul psihoterapiei poți evalua corect anumite greșeli ale tale și poți depăși sentimentul de vină.

Este important ca tu să fi cea care își acordă tot sprijinul pentru a depăși acest eveniment dureros și a te elibera de sentimentele negative care vin la pachet. Cu atât mai mult atunci când supărarea ta este îndreptată către tine.

Foto: shutterstock.com

Abonează-te la newsletter!

Abonează-te la newsletter!

Primește săptămânal resurse prin intermediul e-mail-ului!

Mulțumim pentru că vrei să fim prieteni!

Vezi comentarii (0)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Scroll To Top