Descoperă puterea jocului: Inspirăm familiile din România să prioritizeze joaca

Studiul LEGO® Play Well: 81% dintre părinți nu consideră joaca o prioritate, deși copiii își doresc să se joace mai des.
Părinții și copiii recunosc o plajă largă de beneficii asociate jocului, de la dezvoltarea abilităților cognitive, la cele sociale și gândire critică
Lipsa de inspirație – o barieră în calea jocului pentru 48% dintre părinți
În agitația zilelor care se împart între serviciu, vase care trebuie spălate, teme, curățenie, să găsim timp pentru joacă poate fi o provocare. Totuși, joaca este o parte extrem de importantă în dezvoltarea copilului, dar și în starea de bine a familiei. Studiul LEGO® Play Well privind obiceiurile de joacă în familie arată că, deși 81% dintre părinții români nu consideră joaca o prioritate, există o dorință puternică de a valorifica beneficiile acesteia. Un procent remarcabil de 90% dintre copii spun că joaca le permite să experimenteze fără teamă, câștigând încredere în sine și în propriile abilități de rezolvare a problemelor. Prin joacă, momentele obișnuite se transformă în oportunități extraordinare de învățare.
90% dintre copii spun că joaca le permite să experimenteze fără frica de eșec
Prin joacă, copiii își pot extinde orizonturile, experimenta noi idei și își pot dezvolta încrederea în propriile abilități. Jocul contribuie la dezvoltarea lor cognitivă, a abilităților sociale și a gândirii critice, tranformând momentele de zi cu zi în oportunități de învățare. 99% dintre respondenți spun că joaca în familie îi ajută să învețe lucruri noi, iar pentru 90% dintre aceștia, joaca este o oportunitate să se exprime fără teama de eșec.
Copiii din România consideră că părinții lor lucrează prea mult
Copiii români își doresc să se joace mai mult cu părinții lor, care adesea jonglează între muncă și responsabilitățile zilnice. Studiul evidențiază România ca fiind una dintre țările în care copiii își doresc cel mai mult ca părinții lor să aibă mai mult timp pentru joacă, alături de China și Portugalia.
Beneficiile prioritizării jocului:
- Pentru copii: Joaca îi ajută să-și dezvolte abilitățile cognitive, sociale și gândirea critică – transformând momentele obișnuite în oportunități extraordinare de învățare. Pentru părinți și copii, acestea reprezintă un obiectiv comun, 90% dintre părinții din România declarând că și-ar dori să se joace mai mult în familie.
- Pentru adulți: Joaca reduce stresul, stimulează creativitatea și face provocările mai ușor de gestionat. Este ca un buton de resetare care favorizează o colaborare mai bună și aduce bucurie în viața de zi cu zi, 89% dintre părinți considerând că joaca îi ajută să se deconecteze de la griji.
- Pentru familii: Joaca creează o lume comună plină de aventură și conexiune, cultivând înțelegerea și empatia. Ea consolidează legăturile de familie, iar 93% dintre părinți remarcă impactul pozitiv al jocului asupra relațiilor din familie.
Vino cu familia în lumea jocului LEGO
Ca răspuns la rezultatele studiului, LEGO® România aduce față în față percepțiile copiilor și ale părinților cu ocazia Zilei Copilului, oferindu-le inspirația și resursele pentru a face loc pentru joacă. În timp ce 48% dintre părinți caută mai multe idei de joacă, LEGO România are misiunea de a aduce inspirație, invitând familiile să exploreze creativitatea la evenimente de referință din București, precum 1uniFEST și West Side Flower Fest.
La stația de metrou Victoriei, părinții pot surprinde momente pline de joacă cu copiii lor și pot primi un cadou LEGO. Până pe 15 iunie, linia de metrou Berceni (Tudor Arghezi) – Pipera se transformă în Expressul LEGO pentru Joc și Joacă, încurajând familiile să profite de fiecare moment petrecut împreună. În fiecare weekend din luna iunie, Magazinele Certificate LEGO găzduiesc ateliere creative, cu evenimente speciale pe 1 iunie la AFI Cotroceni și Park Lake Shopping Center București.
La Iași, noul Magazin Certificat LEGO deschis în Moldova Mall invită familiile pe 14 – 15 iunie pe Insula Creativității, unde creativitatea nu cunoaște limite.
Pentru momentele în care rutina eclipsează distracția, Ghidul Play First pentru joacă al Grupului LEGO oferă posibilități nelimitate de joacă. Plin de idei pentru toate vârstele, acesta este cheia pentru timp de calitate în familie. Ghidul poate fi descărcat gratuit accesând www.LEGO.ro/falocpentrujoaca
Despre studiul Play Well 2024 al Grupului LEGO®
- Inițiat de Grupul LEGO, realizat de Edelman DXI
- 36 tări incluzând Australia + Noua Zeelanda, Austria, Belgia, Brazilia, Canada, China, Republica Cehă, Danemarca, Franța, Germania, Grecia, Hong Kong, Ungaria, India, Indonezia, Italia, Japonia, Kenya, Mexic, Olanda, Polonia, Portugalia, Romania, Singapore, Slovacia, Africa de Sud, Coreea de Sud, Spania, Elveția, Suedia, Arabia Saudită, Taiwan, Turcia, UAE, UK și SUA
- Total respondenți: 61 532, dintre care 36 000 de părinți și 25 532 de copii cu vârsta cuprinsă între 5 și 12 ani
- Perioada colectarii datelor: 13.12.2023 – 24.01.2024
Despre Grupul LEGO
Misiunea Grupului LEGO este de a inspira și dezvolta constructorii de mâine prin puterea jocului. LEGO System in Play, având la bază cărămizile LEGO, le permite copiilor și fanilor să construiască și să reconstruiască orice își pot imagina.
Grupul LEGO a fost fondat în Billund, Danemarca, în 1932, de Ole Kirk Kristiansen, numele său derivând din cele două cuvinte daneze LEg GOdt, care înseamnă „Joacă-te bine”. Astăzi, Grupul LEGO rămâne o companie de familie cu sediul central în Billund. Cu toate acestea, produsele sale sunt acum vândute în peste 120 de țări din întreaga lume.
Pentru mai multe știri despre Grupul LEGO, informații despre performanța noastră financiară și angajamentul nostru de responsabilitate, vă rugăm să vizitați www.LEGO.com/aboutus.
Despre Magazinele Certificate LEGO®
Magazinele Certificate LEGO sunt deținute de partenerul LEGO România – Brick Depot SRL. Acesta deține cele 10 Magazine Certificate LEGO din țară: Promenada Mall București, AFI Cotroceni București, ParkLake Shopping Center București, VIVO! Cluj-Napoca, Coresi Shopping Resort Brașov, City Park Mall Constanța, AFI Ploiești, Băneasa Shopping City Resort, Timișoara Shopping City, Iasi Moldova Mall.