Now Reading
Care este strategia ta lingvistică?

Care este strategia ta lingvistică?

Revista Psychologies
care-este-strategia-ta-lingvistică

Limbajul pătrunde în fiecare aspect al vieții organizaționale. Cu toate acestea, liderii organizațiilor globale, ai căror angajați vorbesc o multitudine de limbi străine, acordă adesea prea puțină atenție în abordarea managementului talentelor. După cum am observat în nenumărate organizații, multilingvismul nerestricționat creează ineficiență chiar și în forța de muncă cea mai dedicată și talentată. Poate duce la fricțiuni în interacțiunile transfrontaliere, pierderi de vânzări și o serie de alte probleme grave care pot pune în pericol competitivitatea (a se vedea și „Global Business Speaks English”, de Tsedal Neeley, HBR mai 2012). Dezvoltarea unei strategii cuprinzătoare pentru gestionarea limbajului poate ajuta la transformarea acestei vulnerabilități într-o sursă de avantaj competitiv.

Am aflat prin mai mult de un deceniu de cercetare a lui Tsedal Neeley asupra limbajului în organizațiile și echipele globale și în peste 20 de ani de conducere a organizațiilor globale a lui Robert Kaplan, că strategia lingvistică este esențială pentru managementul talentelor globale. În calitate de lider, puteți lua în considerare abilitățile lingvistice și culturale în mod mai deliberat în angajarea, formarea, evaluarea și promovarea talentelor – și în managementul echipelor globale – indiferent dacă compania dumneavoastră adoptă sau nu o limbă comună. Desigur, într-o firmă globală, alegerile și tacticile vor varia oarecum în funcție de nevoile fiecărei unități și regiuni. Dar aceste diferențe trebuie să existe într-un sistem coerent care să permită angajaților să funcționeze eficient în cadrul organizației și să atingă prioritățile strategice cheie.

Angajare & Training

Atunci când caută candidați excelenți, recrutorii de la companiile globale trebuie să fie conștienți de potențialele puncte oarbe în ceea ce privește limba. În primul rând, pot permite fluenței (fie într-o limbă comună, fie într-o limbă locală) să umbrească evaluările cu privire la abilitățile, potențialul de creștere și cunoștințele despre piețe și culturi ale unui candidat. Pentru a vă asigura că angajați cei mai buni oameni, poate fi necesar să acceptați anumite limitări ale capacităților lingvistice și să fiți pregătit să oferiți formare pentru a satisface atât nevoile lingvistice globale, cât și cele locale.

De exemplu, deși IBM a adoptat cu mult timp în urmă engleza corporate ca limbă comună, compania a identificat alte opt limbi ca fiind importante pentru a servi piețele locale. IBM angajează profesioniști la nivel mondial cu așteptarea de a-și consolida abilitățile lingvistice prin formare imersivă, coaching privat sau învățare online. În plus, angajații știu că anumite misiuni internaționale au cu ei o cerință de pregătire lingvistică.

Citește articolul integral pe Learning Network.

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll To Top