CItesti acum
3 semne că suferi de anxietate socială

3 semne că suferi de anxietate socială

Poți fi timid sau introvert, dar poți, în egală măsură să suferi de anxietate socială. Iar aceasta se traduce prin teamă exagerată în interacțiunile pe care le ai. Iată câteva semne.

Citește și:

Trucuri pentru o mai buna stima de sine

Controleaza-ti criticul interior

Îți imaginezi că te vei face de râs

Vorbești rar cu persoane necunoscute? Ideea de a avea inițiativă într-o conversație te paralizează? Îți imaginezi deseori că te vei face de râs? Astfel de gânduri și ulterior comportamente corespunzătoare, îți afectează modul, calitatea și frecvența interacțiunilor cu ceilalți.

Deseori criticul tău interior stă la baza comportamentului evitant pe care îl manifești. Resimți nesiguranță față de ceea ce ai putea spune dar și teamă în relație cu percepțiile pe care le anticipezi la ceilalți.

 

Îți e teamă de judecată

Teama de respingere și judecată te determină să eviți, pe cât posibil, interacțiunile sociale? Poate ai deja un grup restrâns de prieteni, dar foarte probabil nu te aventurezi să cunoști oameni noi. Iar la serviciu, preferi să nu fii observată decât să atragi atenția asupra ta.

Asociat, îți lipsește asertivitatea, întrucât nu vrei să îi superi pe cei din jurul tău. Foarte probabil trebuie să lucrezi cu stima ta de sine și să înveți să te valorizezi singură.

De cele mai multe ori, comportamentele noastre ne îndreaptă către rezultatul de care ne temem cel mai mult, prin ceea ce prihologii numesc „profeție autoîmplinită”.

Citeste si

 

Crezi că cei din jur îți vor observa disconfortul

Dacă ai un comportament pe măsura gândurilor tale, vei afișa disconfort. Dar asta nu înseamnă că cei din jur știu exact ce e în mintea ta și care este sursa lui. Așa cum nici tu nu poți citi gândurile altora, nici ei nu știu ce se petrece cu tine.

Totuși, simptomele pot fi vizibile, de la palme umede, față înroșită, tremurături, respirație accelerată. Exercițiile de relaxare și respirație controlată îți pot fi utile atunci când urmează să te confrunți cu o situație cu potențial anxios.

Foto: shutterstock.com

Abonează-te la newsletter!

Abonează-te la newsletter!

Primește săptămânal resurse prin intermediul e-mail-ului!

Mulțumim pentru că vrei să fim prieteni!

Vezi comentarii (0)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Scroll To Top