Now Reading
Mega Mall lansează alături de World Vision campania Empty Classroom

Mega Mall lansează alături de World Vision campania Empty Classroom

Revista Psychologies
mega-mall-lansează-alături-de-world-vision-campania-empty-classroom

Pregătirile pentru un nou an școlar sunt în toi, însă statisticile trag un semnal de alarmă. Pentru copiii din mediile defavorizate din România, accesul la rechizite este precar: 4 din 10[1] părinți din aceste comunități nu își permit să achiziționeze total sau parțial cărți, manuale sau rechizite pentru copii lor, iar pandemia le-a adâncit și mai tare dificultățile de zi cu zi.

Cum arată începutul de an școlar în mediile defavorizate?

Conform celor mai recente statistici World Vision, 25% dintre copii nu au acces întotdeauna la rechizitele de care au nevoie la școală. În 2020, 4 din 10 părinți nu au mai cumpărat rechizitele și cărțile necesare pentru copii, pentru a face economii. Rata a crescut aproape dublu față de 2018, când 21% dintre părinți spuneau că au cumpărat mai puține cărți copiilor lor. De asemenea, dacă în 2018, 84% dintre respondenți afirmau că au întotdeauna suficiente cărţi și rechizite pentru școală, în 2020 procentul a scăzut la 74%.

Cum se umple o sală de clasă goală?

Pentru a veni în întâmpinarea acestei situații, Mega Mall alături de World Vision România lansează Empty Classroom, o campanie de strângere de cărți și rechizite noi. Toți cei ce doresc să doneze cărți (noi sau second-hand) sau rechizite (noi) sunt așteptați în fiecare zi a săptămânii în Mega Mall, unde pot să interacționeze cu voluntarii World Vision într-un spațiu special amenajat la nivelul -1, lângă Sportissimo. Spațiul reiterează conceptul campaniei și prezintă o sală de clasă cu bănci și rafturi goale.

Pentru copiii din aceste medii vulnerabile, lipsa de cărți se traduce dincolo de prezentul imediat și înseamnă, de cele mai multe ori, o șansă pierdută la un viitor mai bun, mai performant și mai stabil financiar. Ne dorim să venim în întâmpinarea acestei situații și, alături de World Vision România și cu ajutorul clienților noștri să aducem o alternativă pentru noile generații de copii din mediile defavorizate”, declară Marius Barbu, Asset Director NEPI Rockcastle.

Am întâlnit odată un băiețel, într-o familie foarte săracă, cu 7 copii, la care mergeam cu mesajul că este esențial să citească, să învețe, să meargă la școală. La început i-am dus cărți, dar ulterior am primit mesajul de la colega mea din comunitate: <<doamna a venit, mi-a dat o carte, mi-a plăcut, dar eu am terminat cartea aceea. Și ce fac mai departe?>>. Pentru aceşti copii, cărţile, educaţia reprezintă cu adevărat singura şansă. Ne bucurăm enorm că alături de parteneri responsabili precum NEPI Rockcastle reuşim să aducem speranţă în vieţile acestor copii. Împreună putem cu adevărat schimba generaţii”, a declarat Mihaela Nabăr, director executiv World Vision România.

Proiectul face parte dintr-un parteneriat mai amplu al NEPI Rockcastle și al asociației, care are drept obiectiv sprijinirea a peste 5000 de copii din comunitățile vulnerabile din București, Ilfov, Constanța, Ialomița, Satu-Mare, Piatra- Neamţ, Mureş, Sibiu, Brăila, Galaţi, Timiș, Dolj, Gorj, Vâlcea, Cluj.

Campania se va derula în perioada 8-28 septembrie și va avea loc în 10 din mall-urile NEPI Rockcastle din țară: Mega Mall București, Promenada Sibiu, Shopping City Timișoara, City Park Mall Constanța, Brăila Mall, Shopping City Galați, Shopping City Târgu-Jiu, Shopping City Piatra Neamț, Shopping City Satu Mare, Shopping City Târgu Mureș.

Campaniei Empty Classroom s-au alăturat și personalități publice precum: Laura Cosoi, Oana Cuzino sau Connect-R. Aceștia și-au arătat suportul donând cărți și rechizite și împărtășind povești despre cărțile preferate din copilărie.

#ResponsiblyTogether

Toate proiectele de responsabilitate socială ale grupului NEPI Rockcastle din cele 9 țări, inclusiv România, sunt comunicate sub umbrela #ResponsiblyTogether (Responsabili, Împreună), platforma de responsabilitate socială a grupului. „Responsabili, Împreună” reprezintă angajamentul NEPI Rockcastle prin intermediul centrelor comerciale din portofoliu pentru dezvoltarea și susținerea comunităților și va reunește toate inițiativele acestora, dedicate pilonilor de sustenabilitate precum educația, comunitatea și protecția mediului.

Despre NEPI Rockcastle

NEPI Rockcastle este principalul investitor și dezvoltator de proprietăți comerciale din Europa Centrală și de Est. Grupul deține un portofoliu excepțional de proprietăți cu poziție cheie în România, Polonia, Slovacia, Croația, Bulgaria, Ungaria, Cehia, Serbia și Lituania. În România, NEPI Rockcastle deține 20 de centre comerciale în cele mai importante orașe din țară. Din portofoliul NEPI Rockcastle din România, fac parte Mega Mall, Promenada Mall București, Shopping City Sibiu, Promenada Sibiu, Vulcan Value Centre București, Iris Titan Shopping Center București, Shopping City Timișoara, City Park Mall din Constanța, Ploiești Shopping City, Brăila Mall, Shopping City Galați, Shopping City Târgu Jiu, Severin Shopping Center, Shopping City Piatra Neamț, Shopping City Satu Mare, Shopping City Deva, Shopping City Râmnicu Vâlcea, Shopping City Buzău și Shopping City Târgu Mureș.

[1] Sursa: „Raportul Bunăstarea copilului din mediul rural – 2020”, cercetare realizată în perioada iunie-august 2020 pe baza metodologiei elaborate de World Vision România (WVR), ce aduce deopotrivă perspectiva adulţilor și copiilor. Eșantionul cercetării a cuprins 936 de gospodării, în care locuiesc 4.338 de persoane. Au fost culese informaţii de la 936 de adulţi și 2931 de copii.

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll To Top