CItesti acum
(P) Cum ții sub control stresul cotidian

(P) Cum ții sub control stresul cotidian

În ziua de azi, puțini sunt cei care reușesc să rămână pozitivi în orice situație. Este cu atât mai greu cu cât suntem expuși zilnic la factori cauzatori de stres precum locul de muncă, grijile financiare sau lipsa timpului liber. Depinde în mare măsură de personalitatea fiecăruia cum reacționăm în situații critice, însă ne putem antrena abilitatea de a rămâne calmi indiferent de situație.

Experții în credite nebancare ai Matchbanker.ro propun un set de reguli după care să ne ghidăm atunci când suntem puternic afectați emoțional de ceea ce ni se întâmplă în viața de zi cu zi.

Mindfulness și gândirea pozitivă

Cu siguranță ai auzit de multe ori de conceptul mindfulness. Psihologic vorbind, acest proces are la bază concentrarea asupra prezentului și eliminarea gândurilor care ne fac rău. Puterea de a trece cu succes peste o situație negativă stă în abilitatea fiecăruia de a realiza că prezentul e tot ce contează.

Această practică psihologică presupune o serie de tehnici de meditare specifice:

  1. Detașează-te!

Ia o pauză de la tot ce faci și alocă-ți timpul necesar pentru a-ți pune în ordine gândurile.  Elimină orice factor de stres pentru cel puțin o oră în fiecare zi, făcând doar ceea ce îți place și ce te relaxează cu adevărat. Dacă te stresează serviciul, fă astfel încât să-ți lași problemele la birou. Nu le lăsa să te afecteze în timpul liber, nu vei face decât să îți consumi energia în mod inutil!

Citeste si

  1. Concentrează-te asupra prezentului

Atunci când meditezi, este important să nu te gândești la ce anume vrei să obții prin acest exercițiu mintal. Nu îți impune în mod forțat să te calmezi! Asigură-te doar că ai câteva minute la dispoziție pentru a fi în deplină liniște, doar tu cu tine însuți. Evită să ai la îndemână telefonul sau orice obiect care ar putea să te perturbe. Concentrează-te asupra momentului, asupra realității care te înconjoară și inspiră adânc, gândindu-te la

  1. Lasă-ți gândurile să circule liber

Nu te impacienta dacă nu reușești din prima să te concentrezi pe deplin. Este un lucru ce necesită mult exercițiu. Este perfect în regulă ca gândurile să-ți fugă în altă parte, așa că nu trebuie să ai mustrări de conștiință. Imediat cum realizezi că nu te concentrezi suficient, ai grijă să te întorci la meditație. Continuă să te concentrezi pe respirație, dar nu într-un mod obsesiv.

Urmând aceste sfaturi constant, pentru o perioadă mai lungă de timp, vei deveni mai puțin preocupat de grijile cotidiene. Este important să-ți asiguri liniștea interioară, pentru a putea face față cu brio provocărilor de zi cu zi și, cel mai important, pentru a menține un stil de viață sănătos.

Vezi comentarii (0)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

La inceputul paginii