Now Reading
Motivatia si angajarea copiilor in propria educatie

Motivatia si angajarea copiilor in propria educatie

Ce alte lipsuri au acei copii?

M.P.: Fiecare copil este altfel, are alte nevoi, se bucura altfel, are alte lipsuri. Sunt copii cu unul dintre parinti sau cu amandoi parintii plecati in strainatate la munca.

Sunt copii care au norocul unor bunici afectuosi si a unor profesori entuziasti. Sunt copii, in comparatie cu care Oliver Twist este cel mai norocos copil din lume…

In unele dintre aceste sate, pe care cu totii le ignoram, subzistenta este principala preocupare. Cand nu ai ce manca azi, cand ziua de maine este foarte departe si absolut impredictibila, cand daca ploua ai noroc ca mai strangi cateva verzituri din gradina si te rogi disciplinat sa nu ti se imbolnaveasca vaca, pentru ca vaca asta, este tot ce ai…cum pot fi parintii acestor copii?

Si cum pot fi copiii acestor parinti? Educatia prin exemplu nu mai functioneaza, parintii sunt obositi aproape descompusi. Si asta nu doar in ruralul vulnerabil.

Saracia deviaza comportamentele, schimonoseste sufletul, imbatraneste prematur. Am vazut copii munciti peste masura, copii care la 14 ani au grija de doi-trei frati, care merg la camp si muncesc cot la cot cu parintii lor.

Evident, lipsind de la scoala. Cum am vazut in aceste sate triste si copii veseli, curiosi si nelinistiti care abia asteapta sa merga la scoala…

Intotdeauna mi s-a parut o contradictie in termeni si o idee abuziva, o reforma a educatiei intr-o tara saraca. Intre saracie si educatie este o legatura intima pe care nimic n-o poate desface. Nicio reforma a educatiei, nu poate tine loc de afectiune. Institutia iubirii nu poate functiona in saracie.

Education for All incearca prin implicarea unui numar considerabil de voluntari sa conecteze societatea civila cu acesti copii. Copiii au mai cu seama nevoie de semne tangibile de conectare umana, de afectiune.

 

Cum veti verifica progresul lor in invatare?

M.P.: Arhitectura softurilor Education for All ne permite sa monitorizam folosirea tabletei, evolutia notelor copiilor, absentele acestora. Practic prin diverse sisteme de bonusuri, incurajam folosirea continutului educativ dar si prezenta la scoala.

Mai mult decat atat, exista un soft care permite conectarea digitala cu voluntarii, care  pot actiona punctual in functie de informatiile din platforma de monitorizare.

Daca un copil nu intra de loc pe o anume aplicatie sau dimpotriva prefara  un anumit continut, voluntarii care merg pe teren stiu dinainte situatia acelui copil si stiu exact ce au de facut.

De asemenea avem o aplicatie care ne permite sa urmarim si sa premiem substantial copiii cu salturile cele mai mari fata de rezultatele lor anterioare.

De asemenea parintii copiilor care minim 70% din timpul de folosire al tabletei, il aloca aplicatiilor educationale, primesc tichete de masa.

Mult mai importante decat tableta in sine ori continutul educational, sunt monitorizarea continua, nesfarsitele strategii motivationale si inainte de orice, conectarea umana, semnele reale ca cuiva ii pasa cu sinceritate de ei si asta nu doar o zi pe an…

Pages: 1 2
View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll To Top