Now Reading
5 beneficii ale timpului petrecut in natura

5 beneficii ale timpului petrecut in natura

Revista Psychologies

Fie ca iti doresti relaxare si liniste, sau ai nevoie de ea in scopuri terapeutice, natura te ajuta intotdeauna. Iata cateva beneficii ale timpului petrecut in natura.

 

 

Intr-o lume aflata intr-o continua agitatie, pe langa peisajele frumoase si spectaculoase pe care ni le ofera, ne putem bucura de numeroase beneficii ale timpului petrecut in natura. Uneori functioneaza ca un medicament natural, care aduce cu sine un val de energie. Iata cum ne poate ajuta.

 

Anxietatea si stresul. Petrecerea timpului in aer liber ajuta la scaderea nivelul de cortizol, numit si hormonul de stres. Cortizolul este responsabil si cu activarea instinctului de lupta sau de fuga, iar natura ne ajuta la relaxarea mentala, la deconectarea de la rutina zilnica si la functionarea cognitiva optima.

 

Previne si amelioreaza simptomele depresive. Creierul uman detine substante chimice numite si neurotransmitatori „antidot” pentru depresie si anxietate, acestea fiind serotonina si endorfinele. Ele sunt responsabile de efectele de linistire la nivelul sistemului nervos.

Daca locuiesti in apropierea parcurilor, padurilor sau spatiilor verzi te poti bucura mai mult de aceste beneficii ale timpului petrecut in natura.

 

Efecte asupra organismului. Plimbarea in aer liber are ca efect scaderea presiunii arteriale, a ritmului cardiac, intareste sistemului imunitar si ajuta la recuperarea post-operatorie.

 

Deficitul de atentie. Copiii care petrec mai mult timp in aer liber sunt expusi unui risc mai mic de a suferi de ADHD decat cei care raman in interior. O modalitate de ameliorare a acestei afectiuni este sa ne incurajam copiii stea mai mult timp in linistea naturii. O zi de joaca afara nu se compara cu un cadru virtual, artificial, iar petrecerea timpului in spatii deschise scade gradul de agresivitate sau nervozitate al celor mici.

 

Beneficii ale timpului petrecut in natura sunt si cresterea capacitatii de concentrare, a nivelului de creativitate si a abilitatii de socializare cu alte persoane. In timp ce peisajele create de om ne asalteaza cu diversi stimuli obositori, omologii lor naturali ne ofera sansa sa ne refacem resursele mentale epuizate, sa comunicam mai bine cu noi insine si sa ne gasim linistea interioara.

Timpul petrecut in natura determina si cresterea capacitatii de rezolvare a problemelor, diminueaza frustrarile si faciliteza instalarea unei stari de meditatie si calm care ne ajuta sa ne desprindem de problemele cotidiene si sa gasim noi solutii pentru acestea.

 

 

De Anca Sabina Cosca, psihoterapeut sistemic de familie si cuplu, consilier si coach, e-mail: [email protected], tel. 0741.233.942, facebook: Psihoterapie sistemica de familie si cuplu.

See Also

 

 

Citeste si:

Alergand dupa starea de bine

Sfaturi pentru a-ti controla anxietatea

 

Foto: 123rf.com

 

Abonează-te la newsletter!

Abonează-te la newsletter!

Primește săptămânal resurse prin intermediul e-mail-ului!

Mulțumim pentru că vrei să fim prieteni!

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll To Top