Now Reading
Cele mai comune 3 capcane în care pot să cadă chiar și psihologii experimentați atunci când își caută clienți

Cele mai comune 3 capcane în care pot să cadă chiar și psihologii experimentați atunci când își caută clienți

daniela-gavankar

Între cele mai frecvente metode de promovare și de atragere a clienților, întâlnim networkingul cu alți profesioniști, înregistrarea pe diferite platforme de terapie online, publicarea de articole și alte forme de conținut relevant, colaborarea cu medici sau clinici medicale și, mai ales, construirea unei prezențe online relevante.

Mulți profesioniști însă se opresc aici, nereușind să depășească frica de eșec, de expunere sau de ridicol cu care ne confruntăm cu toții în diverse momente ale vieții.

Chiar și atunci însă când trec la o promovare organică pe rețelele de socializare, mulți psihologi pot cădea în una dintre cele 3 capcane:

1. Capcana expertului, cel care vine cu conținut riguros științific, bine documentat academic, extrem de elaborat, pierzând din vedere faptul că rețelele de socializare sunt… rețele de socializare și nu reviste științifice de informare. Oamenii petrec puțin timp cu o postare, și atunci ar fi util ca ea să fie atractivă, nu foarte elaborată, și să prezinte situații concrete din viața oamenilor.

2. Capcana nevânzarii, sau lăsarea lucrurilor fără o finalitate, sau o ghidare, o chemare la acțiune în sensul orientării oamenilor către servicii sau pasi concreți de acțiune spre îmbunătățirea stărilor lor. Unii psihologi adesea resping însăși cuvântul „vânzare” și atunci finalul discuțiilor nu conduce către începerea unor colaborări, ci mai degrabă atitudinea este de „te înțeleg” și atât, chiar dacă oamenii au nevoie de ghidaj și de recomandările tale de specialist.

3. Capcana inspirației sau a motivației se referă la o atitudine nedisciplinată și lăsată la voia întâmplării în legătură cu promovarea. Când promovarea nu este considerată ca fiind parte integrantă a profesiei, amânarea și renunțarea apar foarte rapid. Cel mai adesea oamenii sunt ghidați de inspirație sau motivație și nu de strategie și disciplină, iar rezultatele nu apar așa cum ar fi de dorit. Când faci lucrurile din când în când, rezultatele apar din când în când.

Dacă ești psiholog și ai misiunea frumoasă de a ajuta oamenii, mergi către ei cu brațele deschise, fă postări organice accesibile pentru clienții tăi, oferă-le resurse și apoi orientează-i pentru a face pași spre îmbunătățirea stării lor de bine și începerea terapiei. Și dacă faci asta, fă-o strategic și asumat, nu o lăsa la voia inspirației, care pleacă și vine.

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll To Top