Now Reading
Imaginea de sine și rolul ei în viața oamenilor de vânzări

Imaginea de sine și rolul ei în viața oamenilor de vânzări

mihaela-chirculescu

În lumea afacerilor și a vânzărilor, succesul nu se măsoară doar în cifre și contracte semnate. La baza oricărei interacțiuni de succes se află imaginea pe care o avem despre noi înșine.

 

Am întâlnit de-a lungul experienței mele, ca trainer de vânzări, oameni extraordinar de valoroși, cu un potențial imens, care, nu aveau rezultate vizibile în afacerea lor. Cel puțin, nu pe măsura potențialului lor.

Și m-am întrebat:” Ce-i ține, oare, pe loc? Au tot ceea ce le trebuie, pentru a fi un succes real!”

Din exterior, așa se vedea. 

Prin ochii mei, așa arătau lucrurile.

Răspunsul, ni-l dau psihologii, în numeroasele studii făcute pentru a identifica rolul imaginii de sine, în obținerea rezultatelor pe care ni le dorim. 

Imaginea de sine are un rol important, în tot ceea ce facem.

Mă văd ca fiind un om de succes, valoros, mă voi comporta ca atare.

Ceea ce urmează, e evident: clienții mei, colaboratorii mei, mă vor vedea la fel. Intâi văd eu, valoare și potențial în mine, apoi, toți cei cu care voi interacționa.

Dar începe, întotdeauna, cu mine!

Cum mă văd, ce cred despre mine, are impact în toate domeniile vieții mele.

Și dacă psihologii ne explică acest lucru, foarte clar, în completarea afirmațiilor lor, vin și numeroși medici: esteticieni, stomatologi, oftalmologi și  nu numai, care, ne spun, pe baza experienței lor, că, felul în care o persoană se vede, influențează tot ceea ce aceasta face. 

Există exemple în care, o persoană, și-a modificat aspectul exterior, dorind să fie mai atractivă, să aibă, mai multă încredere în sine, să atingă succesul pe plan personal și profesional, dar, după efectuarea unei operații estetice, reușită, aceasta continua să declare că nu era mulțumită cu ceea ce vedea în oglindă. Astfel, continuă să fie lipsită de curaj, încredere în sine și motivație, pentru a întreprinde anumite acțiuni. 

Ceea ce s-a întâmplat în acest caz, a fost o lipsă de aliniere, între ceea ce persoana vedea și ceea ce aceasta percepea, gândea, despre sine.

Dr. Maxwell Maltz, chirurg plastician, ne relatează diverse asemenea cazuri, în cartea sa, Psiho-cibernetica – corectarea imaginii de sine, subliniind că, transformarea fizică, nu are impact în creșterea imaginii de sine, dacă nu are loc o transformare mentală, concomitent.

Cum se aplică toate acestea, practic, în afaceri și vânzări?

Ei bine, dacă îți pui pentru o întâlnire de afaceri, cel mai bun costum al tău, ești în cea mai bună formă a ta, dar, mintea ta, îți șoptește subtil: ” Nu ești suficient!” iar tu alegi să crezi asta, imaginea ta de sine nu este aliniată cu ceea ce se vede la exterior.

Ceea ce se va întâmpla în continuare, va fi să transmiți mesaje diferite, în timpul  întâlnirii. Vor lipsi aliniamentul, armonia între ceea ce se vede, se aude, se simte.

Și, pentru că, într-o comunicare, impactul este mai mare, atunci când ceea ce spui, este îmbinat armonios cu ceea ce transmiți nonverbal și paraverbal, e nevoie, ca om de vânzări, să știi bine câteva lucruri elementare despre tine, să ai claritate, în ceea ce privește imaginea pe care o ai despre tine. Altfel, mesajele tale, vor crea confuzie în mintea celor cu care vei interacționa.

 

Citește continuarea articolului în ediția septembrie 2023 a revistei Psychologies sau abonează-te și profită de ofertele speciale

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll To Top