Cariera

Articole despre cariera,

Multitasking: mitul modern cu efecte psihologice serioase

Efectuarea mai multor lucruri in paralel, numita multitasking, pare motiv de lauda, insa are costuri emotionale ascunse. Mai mult, chiar sanatatea ta poate avea de suferit! Ce e de facut pentru a nu ajunge la epuizare.

Relatii tensionate cu colegii de serviciu? Gestioneaza-le corect!

Daca uneori munca in sine reuseste sa fie un motiv de stres, macar relatiile cu colegii de serviciu sa fie armonioase. Iata cum ne putem comporta pentru a evita sau depasi conflictele la job.

Cum sa ne gestionam corect salariul

Intrucat bunastarea si linistea noastra depind de salariu, ne dorim sa-l gestionam cat mai eficient. Sfaturi si sugestii de la Daniel Tanase, expert si mentor in finante personale.

Adevaratele motive pentru care muncim

Fiecare dintre noi are o serie de motive pentru a alege un job. Este adevarat, muncim pentru a ne intretine, dar banii nu sunt totul. Iata ce ne motiveaza (sau ar trebui…).

Motive pentru care ne refugiem in munca

Multi alegem sa facem din munca un refugiu, fiind cu usurinta catalogati drept workoholici. Suntem pasionati, dedicati si, uneori, prea implicati. Iata de ce.

Pregateste-te mental pentru interviul de angajare

Interviul de angajare deseori reprezinta un motiv de stres si anxietate. Pentru ca de el depinde viitorul nostru job, iata cum ne putem pregati pentru acesta.

Analiza vocationala: cum sa-ti gasesti sensul in munca

Sa gasesti un loc de munca ce iti poate hrani sufletul si care poate satisface si latura pragmatica este o sarcina adesea provocatoare. Iata cateva repere in acest sens.

Revenirea la munca e obligatoriu stresanta?

Dupa o lunga perioada de decuplare de la munca, intoarcerea la birou ne poate parea stresanta. Dar nu este musai sa abordam astfel situatia…

3 situatii ce reduc motivatia la job

Cand simtim ca nu mai dam randament la job, dincolo de motivele evidente: stres, salariu, program, exista si altele, la fel de importante.

Cum ne putem creste satisfactia la job

Majoritatea timpului, ne place sau nu, il petrecem la job. De multe ori suntem frustrati, stresati si nemultumiti de acesta. Iata cativa factori care ne pot creste satisfactia.

Hartuirea la locul de munca

Locul de munca nu e intotdeauna un mediu propice pentru dezvoltarea profesionala a angajatilor. Desi deseori considerata nesemnificativa, hartuirea are efecte negative din punct de vedere psihologic.

Principalele calitati ale unui lider

Un lider organizational poate fi de temut sau… de urmat. In timp ce controlul si severitatea pierd din teren, comunicarea si efortul de echipa se dezvolta. Iata principalele calitati ale unui lider.

Cum stii ca vrei sa-ti schimbi profesia

De ce si cand se hotarasc oamenii sa-si schimbe profesia? Cu toata complexitatea aparenta a motivelor, in realitate, totul se reduce la unul singur: situatia de criza.

Cum inveti din greseli

Nimanui nu ii place sa i se aminteasca de faptul ca da gres la munca. Sau ca a gresit in trecut. Dar putem invata din greseli mai mult decat din succese si putem sa reactionam la ele intr-un mod adaptativ.

6 semne ale unui comportament pasiv-agresiv la munca

Un angajat pasiv-agresiv ajunge sa influenteze negativ intreg colectivul si mediul de lucru. Iata cateva comportamente tipice ale unui astfel de coleg.

7 sfaturi pentru a lucra mai eficient de acasa

Multi au ales deja varianta de a lucra de acasa. Dar ca sa dam randament, trebuie sa stim sa ne coordonam activitatea si sa ramanem focusati pe sarcinile de indeplinit. Iata cateva sfaturi pentru a lucra mai eficient.

Cum ne acomodam mai usor la un job nou

Un nou inceput nu este neaparat simplu. Iar un nou job poate reprezenta o sursa de stres. De la nelinisti privind acomodarea, sarcinile de asumat si noul colectiv, la cele legate de propriul succes, toate ne pot bloca adaptarea.

Cum sa pleci mai devreme de la serviciu

Ziua de munca se apro­pie de sfarsit. Vrei sa pleci de la serviciu intrucat te asteapta familia, dar in­ca mai ai e-mailuri de trimis, documente de ter­minat, sarcini de finalizat. In plus, colegii vor remarca plecarea ta „in graba“.

Cum ne purtam cu un sef enervant

Daca ai un sef care te agaseaza si te streseaza si daca, doar auzindu-l, simti un amestec de teama si furie, astfel de trairi, cu siguranta, ajung sa iti controleze activitatea si sa faca sedintele foarte dificile. Este o situatie profesionala pe care nu doar tu o ai. Noi toti am avut, la un moment dat, un sef memorabil… pentru ceea ce uram la el!

De ce o concediere nu este sfarsitul lumii

Nu este intotdeauna usor sa gestionam concedierea, caci, pe langa aspectele materiale firesti, mai exista si impactul emotional deloc de neglijat. Cu toate astea, putem iesi invingatori transformand o experienta nefasta initial intr-un instrument de crestere personala.

Pasi pentru a obtine un salariu mai mare

In vremurile actuale, negocierea unui salariu fiind dificila, reprezinta un subiect delicat. Si, totusi, uneori, anumiti colegi par sa se descurce mai bine decat restul. De aici si sentimentul dezagreabil si confuz de „valorez mai mult decat el sau ea“, precum si intrebarea „cum de nu stiu sa imi pun in valoare talentul?“.

Cum te prezinti la un interviu de angajare

Un interviu de angajare este prima intalnire cu un posibil angajator si este la fel de importanta pentru ambele parti. Pe o parte, candidatul doreste sa creeze o impresie buna si sa covinga, iar angajatorul are ocazia sa prezinte cultura si valorile companiei si sa observe daca are un candidat potrivit. Iata cateva aspecte pe care orice candidat trebuie sa le aiba in vedere.

Odihna activa la birou si nu numai

De ce este atat de greu uneori sa ne relaxam si sa uitam de toate lucrurile care ne cauzeaza oboseala? De cele mai multe ori suntem tributarii concediilor planficate cu luni inainte. Ce ar fi daca ne-am odihni si intre concediile tipice sau chiar si la birou?

Conducerea despotica sau cum sa reactionezi la abuzurile sefilor

Considerand ca rigiditatea si conducerea despotica sunt o metoda de a-si impune autoritatea, respectul sau parerile, superiorii care apeleaza la ele, asteapta in schimb o eficientizare a muncii si cresterea randamentului. Nimic mai gresit!

Munca in exces

Da, ne dorim o cariera si asta presupune anumite costuri relationale, ba de multe ori ne neglijam anumite nevoi si dorinte proprii. Insa sunt situatii cand refugiul in munca devine o scuza si produce dezechilbre. Detalii de la psihoterapeutul Lucian Negoita.

Anxietatea la serviciu

Nervozitate, tensiune, teama de esec sau de sef, teama de a vorbi in public… Cati dintre noi nu ne confruntam cu ele?! Pentru a le elimina, este important sa le intelegem sursa si sa inlocuim gandurile irationale cu ganduri rationale. Iata cum.

3 semne ca pasiunea ta este autentica

Nu este vorba despre pasiunea pe care o resimtim brusc pentru colegul de la departamentul de IT ci despre atractia fata de un anumit domeniu, preocupare, hobby. Daca vrei sa fii sigura ca dorinta ta de a te implica intr-o anumita activitate este autentica si merita urmarita, ghideaza-te dupa aceste semne.

Studentii si cariera, intre entuziasm si confuzie

Am avut o discutie in afara salilor de curs cu unii dintre tinerii romani. Totul s-a petrecut intr-o atmosfera relaxata, iar ei au vorbit despre facultate si despre viata de student sau de elev, redata fara menajamente. Confesiunile lor nu pot fi definitorii pentru intreaga comunitate studenteasca, insa arata starea de spirit a uneia dintre partile acesteia.

Meseria, bratara de aur. Sensul muncii manuale

Odata cu varsta sau cu contextul economic schimbat, vine si o reconsiderare a valorilor, dupa care ne ghidam. Si, mai ales, a muncii prestate. Unii trec de la meserii inalt calificate, la ceva simplu, dar mai implinitor.

Sindromul burnout sau cum sa-ti controlezi emotiile negative

Sindromul burnout este o afectiune emotionala traita in special de cei pe care tindem sa ii catalogam drept workaholics. Efectele acestuia au un impact major asupra sanatatii fizice si mentale, asupra calitatii vietii.