Now Reading
Digitaliada: Educația emoțională în era digitală

Digitaliada: Educația emoțională în era digitală

Revista Psychologies
Digitaliada: Educația emoțională în era digitală

Educația emoțională devine o temă din ce în ce mai vitală în era digitală. Am avut onoarea de a discuta cu Ovidiu Ana, Director Executiv al Fundației Orange, despre impactul tehnologiei în dezvoltarea emoțională a tinerilor. Acest interviu pune în lumină perspectivele inovatoare și experiențele acumulate în cadrul inițiativei Digitaliada, programul de educație digitală prin care Fundația Orange încurajează folosirea la clasă a metodele de lucru interactive și a conținutului digital educativ.

Psychologies: Implicații ale educației digitale: Cum considerați că introducerea metodelor digitale interactive la clasă poate influența dezvoltarea emoțională și socială a elevilor?

Introducerea metodelor digitale interactive la clasă poate avea un impact semnificativ asupra dezvoltării emoționale și sociale a elevilor. În cei 7 ani de funcționare a programului Digitaliada ni s-a demonstrat faptul că tehnologia oferă un mediu atractiv și interactiv, care poate stimula motivația elevilor și le poate dezvolta încrederea în propriile abilități. Elevii sunt atrași de lecțiile care integrează elemente digitale, deoarece acestea aduc o dimensiune apropiată de lumea în care ei trăiesc și fac ca procesul de învățare să fie mai interesant.

 De asemenea, utilizarea tehnologiei poate facilita colaborarea și comunicarea între elevi, creând oportunități pentru dezvoltarea abilităților interpersonale, cum ar fi empatia și cooperarea. Lucrul în echipă în cadrul mediului digital poate promova relații sociale sănătoase și poate învăța elevii să lucreze împreună pentru atingerea unor obiective comune.

 Cu toate acestea, este crucial să se mențină un echilibru între utilizarea tehnologiei și interacțiunea directă față în față, pentru a evita potențialele riscuri legate de izolare socială și dependența excesivă de dispozitivele digitale. De asemenea, este important să se ofere orientare și educație privind utilizarea responsabilă a tehnologiei, astfel încât elevii să învețe să navigheze în mediul digital într-un mod sănătos și echilibrat. Astfel, introducerea metodelor digitale interactive poate contribui semnificativ la dezvoltarea emoțională și socială a elevilor, dacă este gestionată cu atenție și responsabilitate.

 Psychologies: Viziune și strategie: În ce direcție vedeți evoluția programului Digitaliada în următorii 5 ani și cum sperați că va influența programul sistemul educațional din România?

În următorii 5 ani, ne așteptăm ca programul Digitaliada să conducă la o transformare semnificativă în cadrul sistemului educațional din România. Un aspect central al acestei evoluții este adoptarea pe scară largă a instrumentelor de predare digitală, cu accent pe dezvoltarea și oferirea de resurse digitale de învățare de înaltă calitate pentru profesori și elevi. Aceste resurse ar trebui să fie accesibile, interactive și să acopere o gamă variată de subiecte, contribuind astfel la o diversificare semnificativă a modalităților de predare și învățare.

 În plus, programul Digitaliada se va concentra pe instruirea continuă a profesorilor, oferindu-le resurse, ateliere și asistență pentru dezvoltarea competențelor digitale. Acest lucru este esențial pentru a asigura că profesorii se simt confortabil și pregătiți să integreze tehnologia în procesul de predare. Prin intermediul formării continue, se poate reduce diferența dintre așteptările elevilor și competențele digitale ale profesorilor, astfel încât experiența educațională să fie mai eficientă și mai atractivă.

 Crearea unei comunități interdisciplinare puternice în jurul programului Digitaliada este un obiectiv important pentru identificarea și promovarea celor mai bune practici în utilizarea tehnologiei la clasă. Profesorii ar trebui să aibă oportunitatea de a colabora, de a împărtăși idei și de a dezvolta proiecte comune, astfel încât să poată învăța unii de la alții și să aducă inovații în procesul de învățare.

 Sperăm că această evoluție va reduce semnificativ decalajul între așteptările elevilor și abilitățile digitale ale profesorilor, oferindu-le elevilor o pregătire digitală de înaltă calitate. Cu aceste măsuri, programul Digitaliada poate contribui la modernizarea sistemului educațional din România, asigurându-se că este mai pregătit pentru provocările tehnologice ale viitorului și oferind totodată o educație mai atractivă și eficientă pentru toți elevii.

 Psychologies: Feedback din comunitate: Care sunt cele mai valoroase lecții pe care le-ați învățat de la profesori și elevi în timpul implementării Digitaliada?Digitaliada: Educația emoțională în era digitală

În timpul implementării Digitaliada, am acumulat experiență valoroasă în ceea ce privește promovarea utilizării tehnologiei în educație. Una dintre cele mai importante lecții pe care le-am învățat este că resursele digitale, oricât de bogate ar fi, nu aduc beneficii semnificative în învățare dacă profesorii nu sunt corespunzător instruiți și susținuți pentru a le utiliza eficient. Prin urmare, am concentrat eforturile pe dezvoltarea și oferirea de programe de formare continuă pentru cadrele didactice, astfel încât acestea să dobândească încredere în utilizarea tehnologiei pentru procesul de predare.

 

Citește continuarea articolului în ediția noiembrie 2023 a revistei Psychologies sau abonează-te și profită de ofertele speciale!

 

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll To Top