Now Reading
Narada lansează podcastul „Leadership cu sufletul”: viziuni noi pentru educația din România

Narada lansează podcastul „Leadership cu sufletul”: viziuni noi pentru educația din România

Revista Psychologies

Noile tehnologii și comunitatea de business pot transforma școlile din România și ajuta mii de elevi să-și atingă potențialul.

Organizația Narada lansează un proiect nou, podcastul „Leadership cu sufletul: Conversații cu vocile importante din business care sprijină educația”, din dorința de a aduce împreună acei oameni care își doresc să pună umărul la transformarea sistemului educațional din România. Scopul acestui proiect este pe de-o parte să îi prezinte pe cei sunt implicați în acest proces și care spun povestea din propria perspectivă, pe de altă parte pentru a mobilizarea resursele necesare multor categorii de elevi din România.

Podcastul susține, de asemenea, obiectivul principal al organizației Narada pentru 2024, acela de a aduce împreună 10 mii de oameni pentru a rezolva 100 de nevoi în școlile din România. Fie că este vorba despre voluntari, oameni de business, fie oameni din societatea civilă ce vor să contribuie cu timpul și cunoștințele lor sau cu donații. Și totodată, să reunească în egală măsură și profesori, părinți, elevi, pe toți cei care sunt astfel importanți în marea misiune a organizației de a încerca să reducă prăpastia uriașă ce s-a creat între elevii cu resurse și cei fără, creând  în prezent cel mai mare procent de inechitate educațională, reieșit în urma concluziilor studiilor PISA.

În ceea ce privește statisticile legate de educația din România, dar mai ales pregătirea generațiilor de elevi pentru viitor, în prezent acestea sunt mai mult decât îngrijorătoare:

  • 24% dintre elevii acestei generații nu s-au înscris la Bacalaureat.
  • 46,6% dintre elevii de 15 ani în România nu trec de nivelul 2 în testele PISA.
  • 305 de copii au un părinte plecat la muncă în străinătate.
  • 189 de școli din România au WC-uri în curte sau unele considerate „neconforme” conform Ministerului Educației.
  • 89% dintre elevii români nu dobândesc, la nivel optim, abilități precum scrisul, cititul și înțelegerea textelor la prima vedere în primii 9 ani de școală.

Raluca Jianu, CEO al Narada, deschide seria podcastului „Leadership cu sufletul: Conversații cu vocile importante din business care sprijină educația” și în primul episod va porni exact de la aceste statistici. „Nevoile sunt atât de multe încât nu o să reușim niciodată să acoperim o parte din prăpastia asta, din segregarea aceasta de posibilități la nivel de educație, din țară. Și atunci e nevoie de noi toți, de forța celor mulți. La Narada am început cu deviza asta #EOkSaFacemNoi, ne-am strâns o mână de oameni, dar nu este suficient”, precizează aceasta. „Statul, după cum se vede în toate domeniile, nu poate face acest progres peste noapte. Este imposibil. Ne trebuie foarte multe resurse de viziune, de consecvență, de oameni care sunt dispuși să-și sacrifice binele personal pentru o perioadă lungă de timp ca să facă binele acesta și să își ia – cum spunem noi în romgleză- tot „hate”-ul din lume. Asta în condițiile în care, declarativ, educația este o prioritate pentru toți, dar, practic, mereu a primat în România nevoia pe termen scurt. Atunci e aberant să credem, să avem așteptarea că statul o să facă. Nu se mai întâmplă asta nicăieri în lume pentru că această încrengătură economică și diversitatea în care operăm la nivel mondial astăzi face imposibil ca o putere centrală, oricât ar fi ea de mare și stabilă, să rezolve totul. Și atunci e nevoie de completări, e nevoie de efort, e nevoie de fiecare dintre noi,” adaugă Raluca Jianu.

Cu exemplul propriu în minte în ceea ce privește accesul la educație, Raluca povestește despre oamenii care au pus o cărămidă la construirea viitorului ei, despre apartamentul de bloc din Turnu Severin în care a crescut, despre faptul că a fost încurajată să învețe și „nimic altceva”, dar și despre cum a renunțat la o carieră absolut prolifică într-o companie multinațională, pentru a se alătura misiunii Narada. Ea este de părere că Inteligența artificială, ca orice avans tehnologic, ne poate salva astăzi în ceea ce privește aceste lacune de educație remedială. Există AI tutores ce ar putea fi folosite de cei care nu se tem de tehnologie (părinți mentori, profesori) pentru a le da copiilor posibilități egale, altfel „există riscul foarte mare că dacă acest instrument tehnologic este pus doar în mâinile doar celor care știu să-l folosească, va crea oportunități tot doar pentru cei puțini, iar ceilalți vor fi lăsați și mai mult în urmă.”

Raluca va împărtăși cu cei care vor urmări primul episod al podcastului și despre care este utilitatea sau modul în care sistemul de educație poate fi îmbunătățit și în ce fel abordările clasice nu sunt întotdeauna cele care îi ajută pe copii să se dezvolte emoțional și să îi pregătească pentru viață sau pentru o profesie. Ea analizează, de asemenea, propria experiență din școală, făcând parte din categoria copiilor care au avut acces constant la educație și „școala” a fost cel mai important cuvânt în casă, cu care a crescut. Cu toate acestea, ea afirmă că, dacă ar fi avut ChatGpt, l-ar fi folosit să gestioneze altfel temele din școală și ar fi înlocuit minim 80% din ele. „Pentru că erau un calvar. Și asta pentru un copil care a auzit tot timpul în familie că școala e importantă că <dacă nu înveți, te duci cu oile>, de parcă asta ar fi cu adevărat ceva foarte, foarte rău și dramatic. Trăgeam pentru note mari și ce s-a întâmplat cu toată cunoașterea aia? Îmi aduc aminte că am plâns când a trebuit să învăț pentru prima dată ceva pe dinafară. Mintea mea nu voia să asimileze forțat acea informație, fără a o contextualiza”.

Leadership cu sufletul: Conversații cu vocile importante din business care sprijină educația” va continua cu noi episode, iar printre invitați se numără oameni importanți în poziții de leadership ai unor companii de renume din România, printre care BIC România, Eneria, Adrem, Prime Kapital sau Green Horse Games, care iau parte în mod activ și susțin planurile Narada de rezolvare a urgențelor variate din educație, listate pe HartaEdu.ro.

 

  • Narada a luat ființă în urmă cu mai bine de cinci ani, când Andra Munteanu (co -fondatoare a organizației) a citit un studiu despre motivele abandonului școlar în rândul copiilor. Primele pe listă erau durerile de dinți și lipsa încălțărilor potrivite. Motive absurde într-o Românie europeană, dar dureros de reale în comunitățile marginalizate și vulnerabile din țară. În aceeași perioadă, Raluca Jianu s-a alăturat ca voluntar în sprijinul misiunii, creionând pentru prima dată schița pe hârtie a ceea ce avea să devină mai târziu HartaEdu.ro. Astăzi este CEO al organizației. Născută sub umbrela Romanian Business Leaders, Narada are viziunea de a construi o Românie în care fiecare copil are acces la o educație de calitate, care să-l pregătească pentru succesul în viață și în carieră. Cu o echipă multi-disciplinară de profesioniști care abordează problema cu soluții integrate, utilizând tehnologia și transferul de know-how, dar și experiența profesională, cu un mod de lucru tehnocrat și planificat, Narada își propune misiunea de a mobiliza comunitățile pentru a găsi soluții de transformare a sistemului educațional.

 

 

 

 

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll To Top