Now Reading
Mixologie și psihologie

Mixologie și psihologie

alexandra-tudor
mixologie-și-psihologie2

A bea un cocktail bun și echilibrat poate fi la fel de plăcut precum a savura un preparat complex într-un restaurant. Mixologia sau arta cocktailurilor ne pune la încercare imaginația și simțurile. Despre cum a luat naștere noua plaformă Cocktails by Jidvei aflăm de la Ana Necșulescu, Directorul de Comunicare al companiei Jidvei.

Psychologies: Anul 2023 aduce un start fantastic prin lansarea platformei Cocktails by Jidvei. Cum a luat naștere această inițiativă?

Ana Necșulescu: Lumea vinului este în continuă evoluție, gusturile și generațiile se schimbă, iar pentru a rămâne relevant trebuie să fii mereu atent la ceea ce se întâmplă în jur, să pășești dincolo de zona de confort. Pentru noi, lângă pasiune și respect a stat mereu alături și curajul. Curajul de a inova, de a experimenta și de a crea noi contexte prin intermediul cărora să împărtășim dragostea noastră pentru vin cu un public cât mai larg și mai variat.

Mixologia este o lume complexă în care toate elementele – aromă, textură, miros, palier de gust, culoare și mod de prezentare – trebuie să se regăsească într-un echilibru perfect, pentru a crea o experiență memorabilă, iar acest lucru este posibil doar atunci când pasiunea, știința, creativitatea și calitatea ingredientelor sunt puse laolaltă în arta mixologului.

Mixologia este o artă și merită mai multă atenție din partea consumatorilor și a producătorilor de vin și băuturi alcoolice. Istoria cocktailurilor este bogată, acestea au fost create, interpretate și consumate în întreaga lume de sute de ani. Pe plan internațional, industria de cocktails a evoluat incredibil. Dar experiența cocktailurilor nu are de ce să se rezume la ieșirile în oraș, ci poate fi reprodusă acasă, cu prietenii și familia. Noi am vrut să creăm un context în care pasionații să găsească inspirație și să afle cum pot crea cocktailuri inedite în confortul casei, cum pot integra în cocktailurile lor vinurile, spumantele și distilatele noastre și ce aduc ele în plus acestor rețete.

Cum este un cocktail Jidvei?

A. N.: Echilibrat și surprinzător, o combinație îndrăzneață de arome, texturi și gusturi. O experiență autentică și inedită!

Dar cocktail-ul preferat al Anei Necșulescu? Sau un cocktail marca Psychologies?

A. N.: Nu am un cocktail preferat; aleg cocktailul în funcție de atmosferă, companie, de loc, de stare. Îmi place să încerc rețete noi, să descopăr conceptul și amprenta mixologistului. Cel mai mult contează echilibrul și elementul surpriză care poate veni din forma paharului sau decor, intensitatea sau aroma unui ingredient sau dintr-o tehnică neobișnuită de preparare. Pentru mine, cocktailul preferat este o experiență în sine.

Un Psychologies Cocktail mi-l imaginez creat pe bază de vinars VSOP Jidvei, puternic și catifelat, cu arome calde de condimente și fructe exotice.

Cover foto - Cocktails by Jidvei

Ce ingrediente folosiți în cocktail-urile de pe platformă și cum i-ați ales pe creatorii cocktail-urilor?

A. N.: Ingredientele de bază sunt chiar produsele noastre – vinars, vin spumant și vin liniștit Jidvei. Ne-am dorit să le punem în valoare caracteristicile și prin intermediul lor să evidențiem ingredientele proaspete – fructe, ierburi aromatice, fresh-uri.

Pentru noi este foarte importantă componenta de ingrediente proaspete și produse home-made pentru cocktailuri. La Castelul Bethlen-Haller am implementat conceptul from farm to table și toate rețetele de pe platformă au fost realizate cu fructe și ierburi aromatice proaspăt culese din grădina Castelului și siropuri de soc, afine, căpșuni, salcâm făcute chiar de noi.

Fiecare rețetă conține informații despre nivelul de dificultate, ocazii de consum, ingrediente, tipuri de pahare și tehnici folosite pentru ca pasionații de mixologie să poată crea aceste cocktailuri la ei acasă.

Am gândit Cocktails by Jidvei și ca un demers educativ care să vină în sprijinul consumatorilor și al industriei ospitalității din România. Dincolo de cocktailuri și de rețete explicate pas cu pas, aducem în prim plan poveștile barmanilor care au participat la Jidvei Mixology & Bartenders Camp. Puteți descoperi ce i-a inspirat și unde îi puteți găsi.

Care sunt particularitățile cocktail-urilor cu vin spumant?

A. N.: Vinul spumant aduce acea notă efervescentă foarte dorită, mai ales în zilele calde de vară sau în momentele festive. Prospețimea spumantului și aromele sale rotunde și totodată, discrete, se integrează ușor în numeroase combinații de texturi și gusturi, punând în valoare ingredientele și creativitatea mixologului. În funcție de celelalte ingrediente folosite, paleta gastronomică pentru food & sparkling wine cocktails pairing este destul de generoasă – de la gustări și salate la feluri principale ușoare și deserturi fine.

Jidvei Mixology & Bartenders Camp este un alt proiect realizat în colaborare cu Bogdan Nicolae, cofondator Barmania. Cum a evoluat totul pentru voi de la începutul colaborării?

A. N.: De doi ani, organizăm la Castelul Bethlen-Haller, împreună cu Bogdan Nicolae, Jidvei Mixology & Bartenders Camp pentru că ne-am dorit să fim un susținător activ al celor mai creativi și mai bine pregătiți tineri din domeniu. Cu toate că am organizat doar două ediții, avem deja o comunitate adunată în jurul acestui proiect. Ideea a fost primită cu mult entuziasm de către barmani și mixologi, iar Cocktails by Jidvei a fost o continuare firească.

La Jidvei Mixology & Bartenders Camp am gândit un program complex – vizite la crame și în podgorie, masterclass-uri, workshop-uri, degustări de vinuri, spumante și distilate și bineînțeles, un concurs care cuprinde două probe – Speed și Mixology round. Pentru proba de creativitate, mixologii folosesc pe lângă vinars, vinuri spumante și liniștite Jidvei și fructe, legume și ierburi aromatice proaspete din grădina Castelului, siropuri și sucuri pregătite chiar la Castel, încurajându-i astfel, să evidențieze specificul zonal și poveștile locului.

Care sunt cele mai importante acțiuni educaționale pe care v-ați dori să le întreprindeți anul acesta?

A. N.: Educația este una dintre valorile cele mai importante pentru Jidvei. Un consumator educat va aprecia nu doar vinul bun, dar și efortul și întregul proces de producție, foarte complex și îndelungat. Pe lângă activitatea de promovare din social media a platformei Cocktails by Jidvei și extinderea colaborărilor cu barmani și mixologi, ne dorim să organizăm degustări și evenimente live cu cocktails & food pairing. Mixologia poate fi privită ca o fațetă complementară gastronomiei, deoarece nivelul la care mixologii experimentează și creează, în acest moment, este extraordinar.

Ce alegi să faci astăzi pentru a fi mai aproape de împlinirea obiectivelor tale?

A. N.: Cel mai important pentru mine, în acest moment, este să învăț cât mai multe lucruri noi, pentru că paradigmele în lumea comunicării se schimbă foarte repede. Particip la cât mai multe cursuri și seminarii online sau fizic, sunt atentă la cum comunică marile branduri pe plan internațional și încerc să rămân conectată la modul în care evoluează gusturile consumatorilor. Cred că e foarte important ca strategia de comunicare și de portofoliu să reflecte personalitatea brandului, unicitatea zonei pe care o reprezintă, în cazul nostru Podgoria Jidvei din inima Transilvaniei, dar și să vină în întâmpinarea dorințelor și așteptărilor consumatorilor.

Procesul continuu de învățare mă ajută să fiu organizată și atentă la detalii, să găsesc inspirație și să fiu creativă.

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll To Top