Alimentele – otravă sau medicament

doctor-ioana-berciu
alimentele-otravă-sau-medicament

Multe persoane spun că până la urmă, la sfârșitul zilei este vorba de calorii. Dar să nu uităm un lucru: noi nu mâncăm calorii, mâncăm alimente care au rolul de a ne oferi calitatea lor nutritivă, prin care ne asigurăm o funcționare sănătoasă și echilibrată a organismului. Chiar dacă mâncăm alimente cu același număr de calorii nu toate sunt neapărat de calitate. Efectele alegerilor noastre inadecvate asupra organismului nu trebuie neglijate.

Inflamația este cauza numeroaselor boli: bolile de inimă apar ca urmare a inflamației la nivelul arterelor, artrita – ca urmare a inflamației la nivelul articulațiilor, colita ulcerativă – ca urmare a inflamației colonului. Fiecare boală are o componentă inflamatoare, chiar și cancerul sau diabetul. Putem preveni, putem ameliora și chiar vindeca aceste boli, folosind hrana drept cel mai bun medicament.

Iată câteva din alimentele inflamatoare:

1. Anumite uleiuri vegetale (de floarea soarelui, rapiță, porumb, soya) conțin o cantitate mare de Omega 6, acid gras cunoscut pentru efectul său inflamator care produce în corp un dezechilibru foarte mare al raportului pe care îl are față de Omega 3 (acidul gras cu rol anti inflamator); uleiurile favorizează creșterea nivelului de colesterol, îmbătrânirea prematură, supraponderabilitatea, apariția bolilor autoimune.

Citește articolul integral în ediția de iunie a revistei Psychologies sau abonează-te și primește lunar cadourile pregătite.