CItesti acum
Sfaturi de nutriție pentru un ten curat și luminos

Sfaturi de nutriție pentru un ten curat și luminos

Pentru un ten curat și luminos trebuie să avem un stil alimentar sănătos și să fim atenți la hidratare. Sfaturi de la Alina Trifu, consilier în nutriție.

Citește și:

Renunță la zahăr pentru că… prostește!

Alimente anti-age pe care trebuie să le consumi

Pielea este primul lucru pe care îl observăm la oamenii pe care îi întâlnim și pe care aceștia îl observă la noi.

Considerat cel mai mare organ al corpului, îndeplinește multe roluri importante, cel mai cunoscut fiind protejarea organismului împotriva germenilor din mediul înconjurător.

Pielea are un rol esențial în detoxul natural al corpului și în convertirea luminii solare în vitamina D. 

Prevenția este cheia și atunci când vorbim de sănătatea și frumusețea pielii. Nu există un moment optim pentru a începe să avem grijă de pielea noastră. Cu cât mai devreme acționăm, cu atât vom decala, pe cât posibil, efectele îmbătrânirii.

Somnul insuficient sau neodihnitor, stresul, fumatul, expunerea prelungită la soare în intervalele periculoase pentru piele, alcoolul în exces, zahărul și produsele alimentare procesate dar și hidratarea insuficientă ne conduc încet dar sigur către o piele lipsită de vitalitate, fără elasticitate, ternă și plină de riduri.

 

Ceea ce mâncăm ne afectează aspectul pielii

Atunci când mâncăm alimente procesate, care conțin zahăr alb sau brun și îndulcitori, concentrația de insulină generată de pancreas crește pentru a regla nivelul glicemiei.

Acest lucru poate avea ca efect scăderea producției de colagen și apariția ridurilor. Efecte similare apar, conform aceluiași principiu, când mâncăm des alimente care conțin făină albă, orez alb, paste din făină albă și produse de cofetărie-patiserie.

Iată și alimentele prietene ale unui ten curat și luminos:

 

Vitamina C

După vârsta de 35 de ani, producția de colagen scade considerabil. Este vârsta apariției primelor riduri profunde. Vitamina C stimulează producția de colagen și ajută la păstrarea elasticității pielii.

Spanacul, fructele de pădure, citricele, ardeiul roșu, varza roșie, kale, cartof dulce și broccoli sunt doar câteva dintre alimentele bogate în vitamina C pe care le putem introduce cu ușurință în dieta zilnică. În plus, în sezonul rece, vitamina C consumată zilnic ajută organismul să lupte împotriva răcelilor.

 

Supa de oase

Supa de oase este foarte versatilă putând fi folosită la prepararea supelor și ciorbelor, adăugată legumelor sau sosurilor fierte.

Concentrată în colagen de bună calitate, proteină care îi conferă pielii fermitate, luminozitate și tonus, supa de oase este de ajutor și articulațiilor care încep să se deterioreze.

 

Omega 3

Antiinflamator recunoscut, Omega 3 previne apariția și susține vindecarea tenului acneic, ajutând la reînnoirea celulară.

Semințele râșnite de in, sardinele și somonul, semințele de chia, miezul de nucă sunt sprijin de nădejde pentru o piele catifelată și luminoasă.

 

Vitamina A și vitamina E

Migdale, alune de pădure crude, avocado, semințe de floarea-soarelui, morcovi, dovleac, suc de roșii consumate în cadrul unui stil de viață echilibrat, ajută pielea să devină mai luminoasă, să își păstreze elasticitatea.

 

Citeste si

Apa

Hidratarea insuficientă, atunci când vorbim de starea pielii, afectează aspectul și sănătatea din mai multe direcții. O cantitate prea mică de apă are ca efect direct apariția constipației.

Vitaminele și mineralele din alimentele pe care le mâncăm nu mai sunt absorbite la capacitate optimă, iar pielea, ca și întreg organismul de altfel, nu vor mai primi ceea ce au nevoie.

Elasticitatea pielii și aspectul ei hidratat nu sunt legate de o cantitate foarte mare de apă. Secretul stă în felul în care bem.

Pe tot parcursul zilei, cu înghițituri mici, alături de o dietă care conține legume, fructe, salate, ciorbe și supe, apa își va îndeplini rolul și va hidrata pielea la nivel celular.

Stratul superficial al pielii se reface complet după minim 6 săptămâni, așa că nu așteptați rezultate vizibile de pe o zi pe alta.

Transformați aceste mici schimbări în obiceiuri care vor aduce la pachet o stare de bine și de sănătate, în general, nu doar o piele mai frumoasă.

 

De Alina Trifu, consilier în nutriție, terapeut în terapii complementare, cu specializare în nutriție, diete și stil de viață și membru în Ordinul Practicienilor de medicină complementară și alternativă. Fondator iHealth. Ambasador Food Revolution, concept inițiat de Jamie Oliver.

[email protected]

www.ihealth.com.ro

Foto: shutterstock.com

Vezi comentarii (0)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

La inceputul paginii