Now Reading
Zece modalitati prin care poti deveni mai activa

Zece modalitati prin care poti deveni mai activa

Revista Psychologies

Incercam sa combatem sedentarismul dar, deseori, planurile noastre raman pur teoretice. Iata cateva modalitati prin care poti deveni mai activa.

 

Contextul actual

Stilul de viata modern pe care il avem in ziua de azi vine la pachet cu multe ore petrecute pe scaunul de la birou, in fata monitorului, si contiuna adesea cu alte cateva ore de relaxare pe canapeaua confortabila de acasa, cu mana pe telecomanda sau pe tableta, dupa caz.

In acest tablou, sedentarismul se instaleaza rapid si devine o rutina din care pare ca nu mai este cale de iesire. Cum ai putea sa scapi din acest ciclu vicios al inactivitatii?

Cu siguranta te-ai gandit pana acum ca ai putea sa mergi la sala de cateva ori pe saptamana, insa ai considerat ca ar fi un efort prea mare si ai decis sa amani momentul pentru mai tarziu.

Dar a fi activa nu se rezuma doar la a practica un anumit tip de sport, in mod regulat, ci reprezinta mai mult decat atat.

A fi activa, asa cum sugereaza si termenul, presupune sa te implici in diverse activitati care iti fac placere si care nu presupun neaparat un efort fizic intens. Important este sa pastrezi dinamismul si sa te simti bine actionand.

 

Avantajele unei vieti mai active

Cu siguranta ai auzit cat de important este pentru sanatatea ta sa faci miscare regulat, insa beneficiile obtinute sunt mult mai extinse.

Oamenii care sunt activi nu sunt mai sanatosi doar la nivel fizic, ci si la nivel psihologic.

Studiile realizate de neurocercetatori arata ca, in timp ce facem miscare, creierul nostru produce endorfine, acele substante chimice care calmeaza durerea si care ne ofera o stare de placere si euforie.

Asadar, miscarea si efortul fizic te vor face mai fericita. Totodata, satisfactia pe care o vei simti la finalizarea unei activitati placute, are ca efect direct sentimentul de utilitate, dublat de cresterea stimei de sine si a increderii in propriile forte.

 

Cum devenim mai active

Iata cateva sugestii pentru o viata mai dinamica, fara a depune un efort prea mare. Poate ca ideile de mai jos iti vor provoca putin limitele si te vor scoate din zona de confort, insa, cu un strop de motivatie, pot fi implementate cu succes.

Uita ca s-a inventat liftul. In loc sa iei liftul de fiecare data, alege sa urci sau sa cobori scarile care iti ies in cale, indiferent ca sunt cele de la metrou, de la munca sau de acasa. Chiar daca va dura cu cateva minute mai mult, avantajele sunt considerabile.

Fa plimbari zilnic. Ideal ar fi sa iesi in natura si sa te relaxezi plimbandu-te prin parc, bucurandu-te de verdeata si de aer proaspat. Insa, daca acest lucru nu iti este la indemana, poti sa te plimbi si in mijlocul orasului.

Important este sa mergi pe jos. Asa ca, data viitoare, coboara cu o statie sau doua mai devreme fata de destinatie, sau parcheaza masina putin mai departe de locul in care ai treaba.

Acest lucru va reduce totodata si nivelul stresului pricinuit de lipsa locurilor de parcare. De asemenea, si sesiunile de cumparaturi sunt un prilej util si placut de a face miscare.

Ai fi surprinsa sa vezi ce distanta considerabila parcurgi, doar invartindu-te prin magazine, cu ochii dupa noutati sau reduceri.

Stai in picioare. Cand intri in metrou sau in autobuz, nu te grabi sa ocupi locurile libere, ci propune-ti sa stai in picioare pe toata durata calatoriei.

Acelasi lucru il poti face si atunci cand vorbesti la telefon. In loc sa stai jos sau intinsa in pat, plimba-te prin incapere in timpul convorbirii.

Desi pare ca nu faci mare lucru, in realitate arzi mai multe calorii adoptand aceasta pozitie corporala.

Fa stretching in fiecare zi. Ai observat cum isi intind animalutele coloana vertebrala dimineata, cand se trezesc, dar si in timpul zilei, ori de cate ori simt nevoia?

Te invit sa le urmezi exemplul si sa iti incepi si tu ziua in acelasi fel, acordand atentie grupelor principale de muschi.

Vei observa cum nivelul energie iti va creste instantaneu, iar corpul tau iti va fi profund recunoscator.

De asemenea, cand esti la birou, nu uita sa te ridici de pe scaun o data la fiecare ora, sa iti indrepti coloana vertebrala si sa te plimbi putin.

Plimba-te cu bicicleta sau cu rolele. Poti opta pentru aleile inverzite din parc, in timpul liber, sau, daca esti curajoasa si distanta te avantajeaza, poti parcurge traseul de acasa la locul de munca pe roti.

Joaca-te. Data viitoare cand copiii iti vor propune sa te joci cu ei, nu-i mai refuza, ci accepta provocarea. Va fi un timp de calitate petrecut cu ei, dar si o oportunitate de a face miscare si de a-ti activa propriul copil interior.

Acelasi lucru poate fi aplicat si cu animalul tau de companie, daca ai unul. Catel sau pisica, sigur va fi bucuros ca ii acorzi mai multa atentie si ca trageti o portie zdravana de joaca.

Stabileste o seara cu prietenii si iesiti intr-un loc cu muzica buna, sa dansati si sa va bucurati unii de altii.

Sau, daca simti ca vrei sa te perfectionezi in acest sens, te poti inscrie la cursuri de dans. Muzica si dansul sunt forme de exprimare artistica, prin care te poti relaxa, scapand de stres si inhibitii.

See Also

Apuca-te de curatenie generala, intrucat treburile casnice sunt o modalitate utila de a consuma energie.

Asa ca, daca tot vine primavara, poate te gandesti sa faci si cateva schimbari. Rearanjeaza-ti garderoba, doneaza lucrurile care nu iti mai sunt necesare, rearanjeaza mobila in casa sau schimba culoarea peretilor. Orice schimbare e bine venita, cat timp aduce un suflu nou casei si te face sa te simti revigorata.

Fa voluntariat. Gaseste o cauza nobila, care sa te inspire, si implica-te in viata comunitatii, devenind voluntar in misiunea pe care ti-o propui.

Este o modalitate in plus prin care poti fi activa si utila. Te vei simti mandra de tine si de rezultatele pe care le vei obtine, fara a fi deloc vorba de satisfactie materiala.

Mai mult, vei constata ca stabilesti noi relatii de calitate, cu oameni care au aceleasi valori ca si tine.

Urmeaza-ti pasiunile. Da, este vorba despre acele lucruri pe care iti doresti sa le faci de mult timp, dar mereu gasesti cate o scuza sau consideri ca este mult prea tarziu pentru ele.

Poate ca este vorba despre lectii de balet, de cursuri de actorie sau despre a-ti invinge teama de apa, invatand sa inoti. Oricum ar fi, te invit sa iei initiativa si sa iti urmezi visul pentru ca acum este momentul ideal!

Acestea sunt doar cateva sugestii prin care ai putea sa devii mai activa, tinand cont de programul incarcat si de multitudinea orelor petrecute pe scaun.

Te invit sa aplici doar ceea ce consideri ca ti se potriveste si, sa iti personalizezi lista, adaugand activitatile care iti fac placere si care te pot mentine in miscare.

 

De Sanziana Sava, psiholog clinician, consilier psihologic si life coach

sava.sanziana@yahoo.com

Tel.: 0754.417.580

Foto: 123rf.com

Abonează-te la newsletter!

Abonează-te la newsletter!

Primește săptămânal resurse prin intermediul e-mail-ului!

Mulțumim pentru că vrei să fim prieteni!

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll To Top