Ce impact negativ au polipii endometriali asupra sănătății femeilor?

ce-impact-negativ-au-polipii-endometriali-asupra-sănătății-femeilor

Calitatea vieții și fertilitatea viitoare pot fi afectate de prezența unor afecțiuni ginecologice, precum polipii endometriali. Femeile trebuie consiliate de medici cu privire la patologia bolii, deoarece acest lucru le poate afecta starea de sănătate dacă nu au o înțelegere corectă a problemei. Polipii sunt excrescențe ale mucoasei interioare a uterului, care pot fi unici sau multipli, iar dimensiunile lor pot varia de la câțiva mm la câțiva cm.

Factorii de risc ai dezvoltării unui polip endometrial

Polipii tind să se dezvolte ca răspuns la estrogenul care circulă în sânge în cantitate crescută. Ei sunt afectați de factorii hormonali, sunt sensibili la estrogen. Cel mai mare risc de polipi îl au femeile aflate în postmenopauză sau care au vârsta în jur de 50 de ani. Acestea au și un risc mai mare de cancer endometrial și de aceea este recomandat ca la primele simptome să consulte un medic ginecolog. Astfel de simptome pot fi:

• Sângerări între menstruații
  • Probleme de fertilitate
  • Sângerări menstruale imprevizibile, neregulate
  • Sângerări menstruale prelungite, abundente
  • Sângerare după menopauză

Există cazuri în care polipii sunt asimptomatici.

La femeile tinere, cu vârsta sub 20 de ani, riscul este mai mic de creștere a polipilor. Medicii spun că incidența de apariție a lor începe să scadă după menopauză.

Factorii care cresc riscul de dezvoltare al polipilor uterini sunt:

• Obezitatea
  • Anumite boli precum sindrom Lynch, sindrom Cowden
  • Hipertensiunea arterială
  • Administrarea de tamoxifen – o terapie cu medicamente ce se face zilnic, oral, timp de 5 ani, pentru cancerul de sân

Majoritatea polipilor endometriali sunt benigni, nu duc la cancer

Potrivit statisticilor, aproximativ 25% dintre femeile cu sângerări și durere pelvină au polipi uterini. Aceste excrecențe ale țesutului endometrial sunt în mare parte de natură benignă și doar 0,5-3% sunt de natură malignă.

Un polip endometrial poate fi tratat chirurgical într-o clinică de specialitate (cum este Embryos din București­), prin intermediul procedurii ginecologice minim invazivă – histeroscopie operatorie.

Medicii fac teste speciale de diagnostic în astfel de cazuri, precum: biopsie endometrială pentru a lua o mostră din acel țesut pentru testarea lui în laborator, histeroscopie pentru eliminarea polipilor.

Planul de tratament include medicamente pentru reglarea hormonilor și prevenirea apariției polipilor, reducerea simptomelor și histeroscopia care ajută la eliminarea polipilor. La femeile infertile cu polipi endometriali, această metodă de tratament de îndepărtare a polipilor ar putea îmbunătăți fertilitatea. Polipii sunt asociați cu infertilitatea și reprezintă una dintre cele mai frecvente patologii din ziua de azi care determină sângerare în premenopauză și în perioada de după menopauză.

La unele femei aflate în perioada de premenopauză, care au polipi mici și asimptomatici, este posibil ca aceste excrescențe ale endometrului să dispară și de aceea ele pot fi observate îndeaproape în loc să fie operate.

Histeroscopia este recomandată și în alte cazuri, cum ar fi:

• Localizarea unor corpi străini și eliminarea acestora
  • Pentru diagnosticarea patologiei intrauterine
  • Depistarea fibroamelor submucoase
  • Observarea cauzelor sângerărilor uterine anormale
  • Cancerul endometrial

Prin histeroscopie se pot evalua și alte cauze uterine de infertilitate. Dacă apar simptome precum dureri lombare, dureri pelvine, sângerări vaginale anormale și secreții vaginale modificate, atunci trebuie mers la medic.

Endometrita este o boală benignă care apare la 11% dintre femei și se poate vindeca. Ea poate fi o cauză destul de frecventă a infertilității și se poate trata la o clinică de specialitate, precum Embryos din capitală. Boala poate influența negativ fertilizarea în vitro la femei și de aceea trebuie diagnosticată din timp și vindecată. Ea poate modifica anumite gene care au legătură cu procesul de implantare, poate altera celulele imune, poate modifica receptivitatea endometrială și altele.