Now Reading
Calea laptelui

Calea laptelui

Revista Psychologies

I se zice lapte, dar nu vine de la… vaca! Extras din soia, din orez, din migdale sau din castane, laptele vegetal nu mai este rezervat doar fanilor alimentatiei bio. Asadar, sunteti gata sa gustati?

 

Lapte vegetal? Daca te gandesti putin, primul care iti vine in minte este laptele de soia. E bine pentru inceput, dar acesta nu este singurul. Pentru ca solutii lactate pot fi extrase din mai multe plante. Sunt albe ca laptele si au o utilizare destul de apropiata cu a acestuia, chiar daca termenul care le denumeste este oarecum „uzurpat” (reglementarile in vigoare rezerva cuv¢ntul „lapte” singurului produs provenit de la mamifere).

Asadar, astazi, clasicul lapte de vaca are numerosi concurenti vegetali, care se impart in trei familii: laptele din leguminoase (soia), din cereale (orez, ovaz), din oleaginoase si fructe uscate (migdale, alune, nuci de cocos, castane). Care sunt atuurile acestor noi produse? Lipsite de grasimi animale, ele sunt bogate in nutrienti de o calitate excelenta si iti permit sa experimentezi gusturi noi si noi retete culinare.

Bun pentru sanatate

See Also
Anxietatea poate fi descrisa ca o stare afectiva vaga, difuza, de neliniste, de apasare, de tensiune, de ingrijorare, de teama nemotivata, fara un obiect precizat sau disproportionata cu factorii obiectivi care o determina.

  • Proteine. Cele din laptele vegetal sunt de foarte buna calitate. Campion incontestabil: laptele de soia, care contine toti acizii aminati e­sen­­tiali. Contine aproape 4% proteine, la fel ca si laptele de vaca. Laptele de migdale si alune, de asemenea. Exceptie: laptele de orez, care este aproape lipsit de proteine.
  • Glucide (energia de baza a muschilor si a creierului). Trioul c¢stigator: laptele de orez, ovaz si castane.
  • Calciu. Laptele vegetal are tot atata calciu ca si laptele de origine animala si intr-o forma la fel de asimilabila. Laptele de migdale si cel de alune contin calciu in mod natural, in timp ce celelalte sunt „imbogatite cu calciu” pentru a se evita riscul carentelor.
  • Zero colesterol. Cu exceptia laptelui de cocos, natural, bogat in grasimi vegetale saturate, toate celelalte sortimente sunt total lipsite de colesterol. Mai mult, majoritatea (mai ales cel de soia) ajuta la scaderea colesterolului, diminu¢nd astfel riscurile cardio-vasculare.
  • Acizi grasi esentiali. Laptele vegetal este bogat in „grasimi bune”: mai mult de doua treimi din lipidele lor sunt nesaturate, asadar, indispen­sabile echilibrului nostru si sanatatii celulelor.

Laptele de soia, laptele de orez: Doua alternative la laptele de vaca

Cel mai cunoscut si care poate fi gasit peste tot este laptele de soia. Dar, atentie: gustul sau difera de la o marca la alta. Incearca mai multe sortimente inainte de a face alegerea. Gratie savorii lui destul de neutre, el inlocuieste cu usurinta laptele de vaca in numeroase retete. In schimb, este mai putin agreabil de baut dec¢t celelalte sortimente. Pentru baut, alege mai degraba variantele aromate cu ciocolata sau cu va­­­­nilie. Trebuie sa stii insa ca acest lapte nu este intotdeauna bine digerat. Este mai bine sa limitezi consumul la baietii mai mici de trei ani (influenta lui asupra echilibrului hormonal al mi­cu­tului nu este bine cunoscuta). Si nu uita sa ve­­­­rifici daca mentiunea „Soia nu a fost modificata genetic” este clar indicata pe ambalaj.

Abonează-te la newsletter!

Abonează-te la newsletter!

Primește săptămânal resurse prin intermediul e-mail-ului!

Mulțumim pentru că vrei să fim prieteni!

Pages: 1 2
View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll To Top