Now Reading
4 soluții care te pot ajuta să îți construiești echilibrul între viața profesională și cea personală

4 soluții care te pot ajuta să îți construiești echilibrul între viața profesională și cea personală

Revista Psychologies

Un stil de viață echilibrat te ajută să fii productiv la muncă și în timpul liber să îți urmărești pasiunile. Deseori, din cauza programului încărcat și a sarcinilor interminabile, se întâmplă să nu delimitezi spațiul personal de cel profesional. Deși pe moment nu pare un obicei nesănătos, pe termen lung consecințele îți vor afecta munca și viața. 

Dacă te regăsești în aceste scenarii, descoperă în acest articol patru soluții care te pot ajuta să îți construiești un echilibru între viața profesională și cea personală. 

1. Alege companiile care încurajează sistemele hibrid

Companiile sănătoase își ajută angajații să lucreze într-un mod eficient. Cultura organizațională este un factor important pentru sănătatea mintală a angajaților, iar cele care adoptă un sistem de muncă hibrid sunt cu un pas înaintea nevoilor lor. 

Conform unui studiu realizat de Genesis Property, compania fondată de antreprenorul Liviu Tudor, două treimi dintre români cred că sistemul hibrid de lucru va domina în anul 2023. Astfel, devine normă pentru companii să aibă un program hibrid, care să răspundă nevoilor angajaților. 

Dacă în cadrul companiei în care lucrezi sau unde ți-ai dori nu este implementat un sistem hibrid, înseamnă că aceasta nu se aliniază cerințelor moderne de lucru. Așadar, ține cont de aceste aspecte pentru a te ajuta să ai un stil de muncă și de viață echilibrat. 

2. Deconectează-te de la job odată cu terminarea programului

Dacă ai terminat programul și gândul încă îți e la mailurile pe care nu le-ai trimis, înseamnă că ai luat cu tine jobul în viața personală. Soluția ar fi să găsești modalități prin care, odată cu terminarea programului, să te deconectezi în totalitate de tot ce înseamnă muncă. Te va ajuta să aduci un echilibru în viața personală și să te bucuri în totalitate de activitățile preferate, iar mai apoi vei vedea că și productivitatea la muncă crește. 

Potrivit unui studiu recent, peste 87% dintre persoane sunt de părere că un parc de birouri care oferă opțiuni de petrecere a timpului liber ar putea contribui la un mai bun echilibru între viața profesională și cea personală, devenind și principala prioritate a angajaților din România.

Un parc în apropierea biroului sau chiar în extensia acestuia, te va ajuta să te deconectezi imediat ce ai terminat programul și să ajungi acasă relaxat. În plus, dacă relaxarea se va produce în apropierea biroului, ai ocazia să petreci și timp alături de colegi, altul față de discuțiile despre muncă. Acest timp petrecut în afara programului duce la o mai bună conexiune. 

3. Organizează-ți timpul eficient pentru a nu sta peste program

Cele opt ore pot fi insuficiente pentru toate sarcinile pe care le ai într-o zi normală de muncă. Cu toate astea, nu înseamnă că trebuie să rămâi peste program pentru a le termina, ci să lucrezi eficient. Iată câteva sfaturi care să te ajute:

  • Stabilește programul de muncă pe o săptămână și alocă-i fiecărei zile câte o sarcină consumatoare de timp, pentru a nu face multe grele în aceeași zi;
  • Organizează-ți eficient calendarul unde are acces echipa internă, astfel încât să nu se suprapună ședințele cu sesiunile independente de lucru;
  • Folosește aplicații de automatizare pentru sarcinile consumatoare de timp și repetitive, astfel încât să nu îți pierzi motivația și să eviți erorile umane;
  • Ia pauze după fiecare sarcină efectuată, pentru a crește productivitatea și motivația la următoarele;
  • Fii sincer cu tine și nu îți propune să faci mai mult decât ești în stare. 

4. Crește nivelul de eficiență și productivitate

Ți s-a întâmplat ca într-o zi, în decurs de trei ore, să faci sarcinile eficient, iar în următoarea să ai același volum de muncă, dar pe care să îl efectuezi în cinci ore? Nivelul de eficiență și productivitate ține de felul în care te organizezi. Iată câteva sfaturi care să te ajute:

  • Începe cu task-urile cele mai grele în prima jumătate a zilei;
  • Setează un anumit moment al zilei pentru e-mailuri pentru a nu te distra de la muncă;
  • Învață să spui nu de fiecare dată când nu sunt sarcini care țin neapărat de activitățile tale;
  • Ascultă muzică relaxantă pe fundal, la un volum scăzut;
  • Evită să faci mai multe activități în același timp pentru că nu vei da randament;
  • Ia pauze de cinci minute la fiecare jumătate de oră;
  • Creează un spațiu de lucru motivant.

Cu ajutorul soluțiilor prezentate mai sus, poți crea mai ușor un echilibru între viața personală și cea profesională. Te vei bucura de liniște în afara programului, dar și de productivitate în timpul orelor de muncă. 

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll To Top