Now Reading
Revoluţia dialogului între generaţii

Revoluţia dialogului între generaţii

Lidia Feher
revoluţia dialogului între generaţii

Sunt Lidia Feher și coordonez, din partea Asociaţiei Sută la Sută Românesc, programul „Gustă cu atenţie. Bucură-te de moment.” realizat cu sprijinul Modelez și ANPC și derulat la nivel liceal începând cu 2020. De obicei povestesc despre alimentaţie sănătoasă și despre mindful eating, acum vă vorbesc despre mindful living together, adică despre ceea ce am descoperit că este cea mai stringentă nevoie a momentului în societatea românească: DIALOGUL generaţiilor!

De patru ani petrecem mult timp în licee, de vorbă cu adolescenţii. Pe unii i-am văzut crescând. Ţinem legătura de la an la an. Am ajuns să ne spunem multe, de la mâncare am ajuns la calitatea vieţii, la emoţii și griji, la cine îi ajută și cine stă de vorbă cu ei. Și sunt tare puţini cei ce stau de vorbă cu ei, autentic, ascultând, fără să îl judece. Sunt puţini cei care le respectă nevoia de secret și viaţă privată atunci când doresc secret și viaţă privată, precum și nevoia de comunicare deschisă, publică și asertivă, atunci când doresc comunicare deschisă, publică și asertivă.
Așa că încep cu concluzia: o vom face noi, prin noi programe adresate generaţiilor și dialogului dintre ele.

Dialog între generaţii și nu monolog asistat
Cea mai clară concluzie trasă din interacţiunea cu atât de mulţi tineri: NU avem timp să-i ascultăm. Rectific: nu găsim timp să-i ascultăm. Iar ei tocmai de asta au nevoie.

Generaţia tânără ar vrea să fie văzută așa cum este ea, dacă este ignorată, ignoră și ea.
Prăpastia între generaţii s-a adâncit în timpul pandemiei, când fiecare „a locuit” în computerul/ telefonul propriu și în lumea angoaselor proprii, reflectate și amplificate de realitatea sa. Lumea se transformă cu o repeziciune enormă, mult dincolo de orice curriculum școlar, copilul trăiește într-un continuu clivaj – învaţă și este teribil de anxios legat de lucruri care nu îl interesează de fapt, dar nu găsește suport legat de ceea ce îl interesează cu adevărat.

Citește continuarea articolului în ediția martie 2024 a revistei Psychologies sau abonează-te și profită de ofertele speciale!

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll To Top