15 alimente-medicament pentru sănătatea ta de toate zilele

Avatar photo
15-alimente-medicament-pentru-sănătatea-ta-de-toate-zilele

Inflamația este cauza numeroaselor boli: bolile de inimă apar ca urmare a inflamației la nivelulul arterelor, artrita ca urmare a inflamației la nivelul articulațiilor, colita ulcerativă ca urmare a inflamației colonului. Fiecare boală are o componentă inflamatoare, chiar și cancerul, diabetul. Putem preveni, putem ameliora și chiar vindeca aceste boli folosind alimentele drept cel mai bun medicament. Iată câteva dintre alimentele ce conțin elemente esențiale pentru scăderea nivelului de inflamație.

Iată o multitudine de alimene cu puternic efect antiinflamator, care consumate în mod constant, ne fac literalmente mai sănătoși.

1. Frunzele verzi (spanac, Kale, pătrunjel, mărar, verdețuri în general, varza, etc.) – conțin vitamina K, calciu, magneziu și clorofilă ce detoxifică organismul și scad inflamația
  2. Sucul de țelină – bogat în electroliți ce ajută la eliminarea toxinelor din organism; este recomandat și în cazul gutei (favorizând eliminarea acidului uric din organism)
  3. Sfecla roșie – favorizează NO2 (oxid de azot), cel care contribuie la creșterea numărului de celule roșii din organism, ceea ce duce la creșterea rezistenței, anduranței, dar în același timp scade inflamația și susține sănătatea cardiacă
  4. Broccoli – conține mari cantități de crom, ceea ce contribuie la normalizarea nivelului de glicemie din organism; conținutul lui de vitamina C contribuie la scăderea nivelului de inflamație
  5. Afinele bogată sursă de antioxidanți (conțin resveratrol, flavonoide, vitamina C) ce reduc semnificativ stresul oxidativ, reducând astfel inflamația și având un rol important în întârzierea îmbătrânirii

Citește continuarea articolului în ediția de octombrie 2022 a revistei Psychologies sau abonează-te și primește în dar cartea „Mă doare portofelul”, de Marie-Noëlle Maston.