Boala parodontală și avansul uimitor al tratamentului cu laser

Boala parodontală sau parodontita marginală cronică, denumită în trecut parodontoza, este o afecțiune inflamatorie ce interesează structurile de susținere ale dinților. Ea afectează milioane de oameni în întreaga lume, având un impact semnificativ asupra sănătății orale și generale a organismului. Ignorată sau netratată, această afecțiune poate duce la probleme grave precum pierderea dinților și deteriorarea oaselor maxilare, afecțiuni ireversibile de cele mai multe ori. Bolile parodontale nu afectează doar sănătatea orală, ci pot avea și consecințe asupra sănătății generale a organismului. Legătura dintre sănătatea gingiilor și sănătatea generală a fost tot mai mult cercetată, iar bolile parodontale pot avea urmări serioase, spre exemplu, boli cardiovasculare, diabet, probleme respiratorii, nașteri premature, compromiterea sistemului imunitar, artrită și alte afecțiuni.

Semnele parodontopatiilor

Semnele parodontopatiilor pot fi subtile în stadiile incipiente, ele se agravează cronic pe măsură ce infecția progresează. Acestea sunt reprezentate de sângerări gingivale, modificări de culoare precum gingia roșie-violacee, mărită de volum sau retrasă de pe suprafața dinților. Apariția spațiilor între dinți, durere sau disconfort, halenă persistentă și mobilitate dentară.

Metode de tratament

Pe lângă metodele clasice de tratament ale acestei afecțiuni precum: tratamente antimicrobiene, detartraje supra și subgingivale, chiuretaje radiculare în câmp închis/deschis, folosirea antibioticelor etc., avem posibilitatea de a îmbunătăți eficacitatea manoperelor prin folosirea laserului. În ultimii ani, tehnologia laser a devenit o opțiune tot mai populară pentru tratarea bolii parodontale, oferind rezultate extraordinare în completarea metodelor tradiționale.

Avantajele utilizării laserului, ca adjuvant al tratamentului parodontal sunt:

• Efect antimicrobian, bactericid și detoxifiant;
  • Reducerea sângerării, efect hemostatic;
  • Precizie și acces superior în zone anatomice dificile;
  • Mai confortabil pentru pacient prin evitarea terapiei chirurgicale parodontale clasice, în anumite cazuri;
  • Nu mai este necesară administrarea antibioticelor în unele situații, evitându-se astfel efectele secundare și crearea rezistenței bacteriilor la aceste antibiotice;
  • Biostimularea țesuturilor parodontale, având efect regenerativ.
  • Tratamentul cu laser este, în general, mai puțin invaziv decât metodele tradiționale, reducând disconfortul și durerea asociate cu procedurile parodontale. Datorită capacității laserului de a stimula regenerarea țesuturilor, procesul de vindecare este adesea mai rapid, permițând pacienților să se întoarcă rapid la activitățile normale.

Scopul nostru în terapia parodontală este de a controla bacteriile care cauzează infecția.

Îndepărtarea plăcii bacteriene, a țesutului infectat și a tartrului din șanțul gingival este esențială pentru tratarea cu succes a bolii parodontale și protejarea sănătății dumneavoastră.Simona Bita 10

Atunci când este diagnosticată și tratată în fază incipientă, boala parodontală poate fi combătută cu mai mult succes!

Pentru a avea parte și tu de un plan de tratament personalizat nevoilor tale,  echipa noastră de medici te așteptă cu radiografia dentară pentru a te bucura de tehnologia ultramodernă și de servicii de top în cadrul clincii NoaDent.

Boala parodontală și avansul uimitor al tratamentului cu laser

Dr.Bogdan Zamfirescu  Medic stomatologie generală și parodontologie