Cum se manifestă și cum se poate trata gonartroza?

cum-se-manifestă-și-cum-se-poate-trata-gonartroza

Osteoartrita articulației sau gonartroza reprezintă o boală articulară degenerativă determinată de distrugerea în diferite grade a cartilajului cu apariția deformării articulare. De cele mai multe ori, această boală apare ca urmare a unei suprasolicitări ale articulației, pierzând din elasticitate și rezistență.

Principalul factor de risc este excesul de greutate. La partea opusă, practicarea sporturilor de contact (în special fotbalul și rugby-ul) este un alt factor de risc cunoscut care expun genunchii la leziuni serioase.

Printre cauzele care pot duce la apariția gonartrozei se numără:

• Dereglări metabolice
  • Dezechilibre hormonale
  • Leziuni la genunchi (fractură, oase crăpate, ligamente sfâșiate sau menisc)
  • Boli inflamatorii (reumatism, artrită)
  • Frecvența și suprasarcina fizică prelungită (mai ales la sportivi – gimnaști, jucători de fotbal)
  • Tulburări endocrine
  • Anomalii genetice ale structurii tesuturilor
  • Factori de vârstă

Dacă nu este diagnosticată și tratată din timp, gonartroza se poate înrăutăți și poate duce la durerea cronică a genunchiului. Durerea și rigiditatea articulației genunchiului pot fi atât de puternice încât ajung să facă imposibile activitățile zilnice.

Mulți oameni cred că efectele gonartrozei sunt inevitabile, așa că nu fac nimic pentru a gestiona boala. Simptomele bolii pot însă împiedica munca, viața socială și viața de familie dacă nu se iau măsuri pentru a preveni deteriorarea articulațiilor, pentru a gestiona durerea și a crește flexibilitatea.

În ceea ce privește modalitatea în care se manifestă gonartroza, aceasta își face simțită prezența prin dureri care apar în timpul mișcării. Lungimea pasului este redusă, iar utilizarea membrelor afectate începe să devină limitată. Alte simptome pot fi:

• Dificultate în executarea mișcărilor de flexie și extindere a genunchiului;
  • Tumefierea articulației genunchiului datorată îngroșării sinoviale;
  • Eritemul (înroșirea) și creșterea temperaturii locale la nivelul genunchiului, în special după efort;
  • Prezența trosniturilor la mobilizarea articulației afectate;
  • Atrofia mușchiului cvadriceps;
  • Rigiditate articulară matinală.

Tratamentul gonartrozei are ca scop ameliorarea sindromului algic și îmbunătățirea funcționalității articulare și implicit a calității vieții pacientului. În cazul gonartrozei se recomandă, în majoritatea cazurilor, medicamente, adesea sub forma de injecții în articulație.

Pe lângă acestea, medicii recomandă și fizioterapia, care joacă un rol important în mobilizarea, întărirea musculară și mărirea masei musculare. Fizioterapia este efectuată pentru antrenamentul genunchiului și stabilitatea acestuia este îmbunătățită prin exerciții de coordonare.

Un terapeut fizic de la Fiziolife.ro te poate ajuta cu exerciții pentru a întări mușchii din jurul articulației, pentru a crește flexibilitatea și a reduce durerea. Cabinetul de recuperare și reabilitare medicală Fiziolife este dotat cu aparatură ultra-modernă care te ajută să tratezi problemele și să eviți urmările neplăcute care pot apărea odată cu acest tip de afecțiuni.

Nu ignora semnele timpurii ale gonartrozei. Cu cât ajungi la medic mai rapid, cu atât șansele de vindecare sau de control al afecțiunii cresc exponențial. Lasă-te pe mâna specialiștilor și bucură-te de o recuperare ușoară și rapidă.