Now Reading
Despre luxul relaxat cu Anda Roman

Despre luxul relaxat cu Anda Roman

Revista Psychologies

Avand in vedere ca printre proiectele care poarta semnatura ta se numara amenajari de vitrine, locuinte particulare, dar si conceperea decorului de la evenimentul ELLE Style Awards, care a fost proiectul cel mai solicitant din cariera ta de designer de interior?

A.R.:  Dificultatea pentru mine intervine acolo unde simt ca nu exista suficienta incredere in mine. Sunt foarte sensibila si, daca simt ca nu ai incredere totala in mine, in faptul ca-mi voi dedica zile si nopti ca sa gasesc formula cea mai reusita pentru proiectul respectiv, ma blochez. Ma inhib la cel mai mic semn de neincredere. Asta e solicitant pentru mine.

Sa-mi depasesc acest blocaj, sa te conving ca poti avea incredere. Mi se intampla cateodata ca eu sa cred ca am gasit solutia extraordinara si cel cu care vorbesc sa nu inteleaga caracterul extraordinar, ba dimpotriva, sa i se pare chiar urat. Atunci am nevoie de toate resursele si rabdarea ca sa nu o iau personal.

 

Cum functioneaza relatia dintre tine si clientii tai? Le propui un concept si au incredere totala in alegerile tale? Sau va consultati pe tot parcursul proiectului? Ti s-a intamplat vreodata sa simti ca trebuie sa treci peste gustul personal ca sa rezonezi cu cel al clientilor?

A.R.: Se intampla diferit, de la caz la caz. In majoritatea cazurilor este un dialog, care porneste intotdeauna de la nevoile lor, ale clientilor. Ideea este sa gasim o solutie originala, creativa si coerenta la o tema data. Daca cineva va dori o casa cu un pronuntat aer masculin, ar fi absurd sa-i propunem trandafiri roz pe pereti, nu?

De aceea, mi se pare foarte util sa avem intalniri in care sa intelegem exact ce vrea clientul. Cu cat aflam mai multe despre ce-i place si ce nu, despre ce asteapta de la proiect, cu atat mai bine. Se intampla sa trebuiasca sa facem compromisuri, din cand in cand. Si, evident, nu sunt momentele mele preferate.

 

Ce asteapta clientii romani de la un creator de ambianta? Exista la noi cultura designerului de interior?

A.R.: Depinde foarte mult cu cine vorbesti si in ce faza se afla proiectul. Daca este o casa inca in constructie, atunci se asteapta la supraveghere de santier, la gasirea tuturor solutiilor legate de finisaje, de accesorii si de solutii personalizate, adaptate spatiului respectiv.

Daca este o casa la cheie, se asteapta sa propunem o schema de mobilare, de iluminare (punctata intotdeauna cu lumini de accent), accesorii si detalii care dau o nota personala spatiului, propuneri de draperii, perdele sau storuri, perne, oglinzi si opere de arta, daca e cazul.

(Cred ca asta ar trebui sa fie un demers intim, insa, daca e nevoie, ne consiliem clientii si in achizitionarea operelor de arta.) Nu cred ca exista cultura designului de interior. Este ceva relativ nou. Constat insa ca tot mai multa lume este deschisa.

 

Cum arata o zi obisnuita din viata ta?

A.R.: O zi obisnuita incepe la sase dimineata. Duc copiii la scoala, mai particip din cand in cand la o activitate sau alta la scoala, apoi ma intorc spre casa. In drum ma opresc sa-mi cumpar seminte si fructe uscate bio. De aici, fiecare zi este altfel.

As putea avea o sedinta foto sau o intalnire, as putea vedea o casa, sau pur si simplu as putea avea foarte multe de facut, m-as simti foarte presata si nu as mai face nimic din ce aveam in agenda. Uneori sunt la atelier, alteori nu, depinde. Coordonatele fixe mi le stabilesc doar copiii. Dusul si adusul de la scoala, masa de seara impreuna raman puncte comune tuturor zilelor. In rest, totul fluctueaza.

 

Exista un fel de top „5 piese must-have intr-un decor“ (asa cum exista intr-o garderoba)?

A.R.: Must have-ul intr-un decor ar trebui sa fie conceptul. Daca nu exista un concept care sa stea la baza unui proiect, se vede imediat. Nu va fi un spatiu unitar, coerent. Alt must-have este stabilirea unei game cromatice. Culorile induc anumite raspunsuri, au un puternic impact emotional asupra noastra.

Cand folosim culorile, ar trebui sa o facem in functie de efectele pe care vrem sa le obtinem. Iar cand stabilim schema de mobilare, stabilim un punct focal al incaperii. Va fi centrul de atentie al spatiului respectiv. Este important, pentru ca, daca nu suntem atenti la aceste detalii, se prea poate sa ne trezim cu doua sau mai multe centre de atentie, care intra in concurenta unele cu altele.

Asta se traduce intr-un spatiu „aglomerat“, in care atentia este cucerita simultan de mai multe puncte din spatiul respectiv. Pot exista puncte focale secundare, dar asta este deja o discutie prea lunga. Este important sa intelegem ca si spatiul gol are importanta si greutatea lui. In stabilirea compozitiei unei imagini, lucram cu volume, dar si cu non-volume. Cu spatiul negativ, cu golul.

Daca simti ca nu ai suficiente cunostinte teoretice, sau pur si simplu simti ca nu poti sa te descurci singura, treci la ultimul must-have: un decorator de interior. Totusi, ultimul must-have ramane optional. De fapt, poate fi o mare placere sa-ti amenajezi propria casa. Da-ti timp, nu te presa si bucura-te de fiecare pas pe care il faci, nu lua decat obiecte care iti sunt utile si care-ti plac la nebunie!

 

Pages: 1 2
View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll To Top