Turmeric – condimentul de aur din inima Indiei

Turmeric - condimentul de aur din inima Indiei

Utilizarea turmericului datează de aproape 4000 de anii în cultura Vedică fiind folosit pe scară largă în medicina Ayurveda, Unani și Siddha ca remediu casnic pentru diverse boli. Occidentul l-a descoperit în anii 70 când un studiu a arătat proprietățile sale antiinflamatorii. Priviți turmericul și veți vedea mai mult decât o simplă rădăcină. În culoarea sa vibrantă și aromele sale pământești, acest condiment aduce cu sine un arsenal de beneficii pentru sănătate. Descoperim împreună forța din spatele acestui ingredient umil și modul în care laptele de aur, o băutură simplă dar profundă, ne poate lumina viața de zi cu zi.

Beneficiile Turmericului:

Antiinflamator natural: Curcumina, pigmentul care îi oferă turmericului culoarea sa specifică, este recunoscut pentru proprietățile sale
antiinflamatoare potente.

Antioxidant: Turmericul nu doar că este un antioxidant în sine, ci și crește capacitatea organismului de a produce antioxidanți.

Benefic pentru creier: Conexiunile neuronale pot fi îmbunătățite, iar riscul de boli degenerative ale creierului poate fi diminuat.

Sănătatea inimii: Unele studii sugerează că turmericul poate ajuta la îmbunătățirea funcției inimii și protejarea sănătății cardiovasculare.

Antidepresiv: S-a demonstrat că turmericul poate susține starea de spirit și poate combate stările depresive.

Alină durerile articulare: Datorită proprietăților sale antiinflamatoare, turmericul poate ameliora durerile articulare și simptomele artritei.

Sănătatea pielii: Pielea strălucitoare și sănătoasă poate fi susținută prin beneficiile antioxidante și antiinflamatoare ale turmericului.

Citește continuarea articolului în ediția octombrie 2023 a revistei Psychologies sau abonează-te și profită de ofertele speciale!