Now Reading
Planeta mută, o lectură captivantă despre originea insectelor

Revista Psychologies
planeta-mută-o-lectură-captivantă-despre-originea-insectelor

Declinul insectelor este un semn că rețeaua fragilă a vieții de pe planeta noastră începe să se degradeze, dar nu este prea târziu să implementăm soluții pentru a preveni distrugerea planetei și a ne putea bucura în continuare de o planetă sănătoasă, care să poată susține viața în cele mai bune condiții.

Planeta mută: Să evităm apocalipsa insectelor de Dave Goulson, carte recent apărută în limba română la editura ap! (ACT și Politon) este, în parte, o pledoarie pentru a avea mai multă grijă de planeta noastră și pentru a crea condiții favorabile de trai pentru insectele fascinante care ne înconjoară, dar și un apel pentru o schimbare profundă pe toate planurile – în administrație, agricultură, industrie, dar și în casele și grădinile noastre. Încă nu este prea târziu pentru populațiile de insecte să se refacă. Ne putem simți neputincioși în fața multor probleme de mediu apărute în ultimii ani, dar Goulson ne arată că putem face cu toții pași simpli pentru a încuraja insectele și a contracara distrugerea lor și a planetei.

„Scăderea numărului de insecte este un lucru teribil de trist pentru aceia dintre noi care iubesc aceste creaturi mici și le apreciază pentru ceea ce reprezintă, dar amenință totodată bunăstarea tuturor oamenilor, deoarece avem nevoie de insecte ca să polenizeze culturile, să recicleze bălegarul, frunzele și cadavrele, să mențină solul sănătos, să controleze dăunătorii și pentru multe, multe altele. Multe animale mai mari, cum ar fi păsările, peștii și broaștele, se hrănesc cu insecte. Florile sălbatice au nevoie de ele pentru polenizare. Pe măsură ce insectele se împuținează, lumea noastră se va opri și ea, încet, deoarece nu poate funcționa fără ele. După cum spunea Rachel Carson: «Omul este o parte a naturii, iar războiul lui împotriva naturii este inevitabil un război împotriva propriei persoane»”. – Dave Goulson, Planeta Mută.

Dave Goulson este profesor de biologie la Universitatea Sussex (Marea Britanie). A publicat peste 300 de articole științifice pe teme de ecologie și conservarea bondarilor și a altor insecte. Dintre cărțile scrise de el, amintim bestsellerele Sunday Times „Jungla din grădină” (apărută la editura ACT și Politon) și „A Sting in the Tale”/ „O înțepătură în poveste”. Aceasta din urmă a fost selectată pentru premiul Samuel Johnson, fiind tradusă în 15 limbi. Goulson este membru al Societății Regale de Entomologie, administrator al rețelei PAN Europa, care luptă împotriva utilizării pesticidelor la scară largă și ambasador al UK Wildlife Trusts care acționează în vederea conservării habitatelor naturale și a speciilor de faună și floră sălbatică din Regatul Unit.

Scopul scrierii acestui volum, după cum declară Dave Goulson, este acela de a face cititorul să aprecieze minunata lume a insectelor:

„Vreau să vezi insectele așa cum le văd eu: frumoase, surprinzătoare, uneori extrem de ciudate, uneori sinistre și deranjante, dar întotdeauna minunate și demne de stimă. Cred că vei fi uimit de unele dintre obiceiurile lor ciudate, de ciclurile de viață și de comportamentele lor, care fac ca imaginația scriitorilor de science-fiction să pară plictisitor de banală.”Dave Goulson, Planeta mută

***

ap! (ACT și Politon) este unul dintre cei mai importanți jucători de pe piața de carte din România. Specializată în nonficțiune de calitate, editura a adus pe piața locală o serie de autori care au făcut furori în toată lumea, precum Tim Ferriss, Robin Sharma, Tony Robbins, Wayne Dyer, Steve Harvey, Gino Wickman și mulți alții. Totodată, ap! (ACT și Politon) este editura românească sub egida căreia au fost publicate cele mai multe audiobookuri la nivel local. Lansată în 2014, editura a adus în România peste 200 de titluri în format audiobook, multe dintre acestea fiind bestsellere care au făcut înconjurul lumii și au schimbat mii de vieți.

ap! (ACT și Politon) crede în dezvoltarea continuă și aduce cititorilor români titluri care acoperă o gamă variată de subiecte din sfere precum dezvoltarea personală și profesională, business, antreprenoriat, spiritualitate sau wellbeing. Titlurile editurii se regăsesc atât în format clasic, cât și sub formă de eBook, MP3 sau audiobook, astfel încât cititorii să se poată bucura de lectură în orice moment al vieții lor.

ap! (ACT și Politon) online