Rolul plantelor în afecțiunile dermatologice

andreea-elena-iorgu
rolul-plantelor-în-afecțiunile-dermatologice

În ultimii ani, bolile dermatologice au început sa fie mai des întâlnite, pe de o parte din cauza stresului la care suntem supuși zilnic și pe de altă parte din cauza alimentației.

Dermatologia este o specialitate medicală foarte importantă, pentru că nu de puține ori afecțiunile pielii sunt o reflexie a ceea ce se întâmplă în interiorul corpului. Pe lângă afecțiunile de piele, dermatologia se mai ocupă și de păr, unghii, cavitatea bucală și organele genitale.

Bolile de piele ne afectează atât sănătatea generală cât și estetic, apar umflături, iritații, pigmentarea sau depigmentarea pielii, toate acestea având un impact puternic asupra psihicului nostru, fapt ce accentuează stările de stres, iar de aici pot apărea și alte dezechilibre în organism.

În această situație este important să abordăm holistic sănătatea: minte, trup și suflet pentru a ne ajuta propriul organism să lupte cu pericolele la care este supus și de a-și găsi echilibrul. O modalitate de a ne oferi o abordare holisitică a sănătății este să utilizăm constant medicina naturistă implicit profilactic, puterea plantelor fiind recunoscută în medicina alternativă de mii de ani.

Cele mai des întâlnite afecțiuni dermatologice sunt următoarele:

Urticaria este o afecțiune cutanată care se instalează brusc sub forma unei erupții formate din papule, mici umflături ale tegumentului, roșiatice și cu vârful albicios însoțite de mâncărimi și senzație de arsură. Această afecțiune este inconfortabilă și dificil de suportat. Urticaria poate să apară atât la copii, cât și la adulți. Factorii declanșatori pot fi medicamentele, alimentele, înțepăturile de insecte, infecțiile (mai ales în cazul urticariei acute).

Dermatita atopică și eczemele sunt boli cronice ale pielii, care se manifestă prin zone cu piele uscată ce prezintă mâncărimi intense, pot apărea umflături și roșeață dacă pacientul se scarpină intens în locul respectiv. Dermatita atopică, cronică, a început să fie din ce în ce mai des întâlnită din cauza utilizării excesive de substanțe cosmetice, parfumuri iritante și detergenți care intră în contact direct cu pielea.

Rozaceea este o afecțiune dermatologică caracterizată printr-o roșeață permanentă a tenului. Aceasta apare mai des la femei. Pe măsură ce progresează boala, pigmentul roșiatic evidențiază vasele foarte mici de sânge, care devin vizibile în special în zona pomeților.

Psoriazisul este caracterizat de apariția pe piele a unor pete roșiatice, proeminente, bine definite, acoperite de scuame albe însoțite de mâncărimi. Zonele pe care apar, de obicei, leziunile sunt coatele, genunchii, scalpul și regiunea lombară a spatelui. Este o boală a sistemului imunitar.

După cum spuneam, de multe ori, afecțiunile dermatologice se manifestă în strânsă legătură cu stresul și starea psihoemoțională pe care o avem. Stresul slăbește sistemul imunitar și astfel organismul nu mai face față să combată cauzele ce determină tulburările dermatologie.

În ceea ce privește bunăstarea dermatologică putem utiliza suplimente alimentare din plante, care ne vor ajuta sa menținem sistemul imunitar în parametri optimi și totodată au rol antiinflamator si antibacterian, calmând pielea. MARGUSA® este un astfel de protector și purificator natural al organismului.

margusa-ayurmed

MARGUSA® este un produs cunoscut pentru capacitatea de a susţine procesele naturale de eliminare a toxinelor din organsim, acumulate la nivelul organelor (ficat, splină, pancreas etc.), fapt ce aduce mari beneficii pielii. Prin acțiunea antiinflamatoare și antibacteriană determină menținerea sănătății pielii. Un alt rol major este că ajută la echilibrarea sistemului imunitar, menținând capacitatea naturală de autoapărare a organismului.

Așadar MARGUSA® ajută la îmbunătățirea circulaţiei sanguine și la ameliorarea problemelor dermatologice, prin detoxifierea sângelui.

Beneficii obținute la utilizarea suplimentului alimentar MARGUSA®

• Detoxifică natural organismul prin eliminarea toxinelor din sânge și limfă,
  • Îmbunătățește sănătatea și aspectul pielii,
  • Reduce inflamația, are un puternic rol antiinflamator,
  • Ameliorează simptomele dermatologice.