Now Reading
6 concepte-cheie care definesc un mediu de lucru pozitiv – cum te ajută să fii productiv și creativ

6 concepte-cheie care definesc un mediu de lucru pozitiv – cum te ajută să fii productiv și creativ

Revista Psychologies
6-concepte-cheie-care-definesc-un-mediu-de-lucru-pozitiv-cum-te-ajută-să-fii-productiv-și-creativ

Un mediu de lucru prietenos și creativ ne ajută să găsim rezolvări pentru problemele de zi cu zi, iar colaborarea din cadrul echipei duce la rezultate mai bune într-un timp mult mai scurt. În ultima perioadă, angajatorii și dezvoltatorii parcurilor de business s-au adaptat la noile cereri din piață și abordează diferit spațiile de birouri. Parcurile de business moderne urmează conceptul unor hub-uri creative și sănătoase care îmbină atât nevoile umane, cât și pe cele profesionale.

1. Încrederea în valorile companiei

Modul în care compania se raportează la nevoile angajaților face parte din valorile și  identitatea acesteia. Pe lângă lucrurile de bază care țin de respectarea drepturilor angajaților, aceștia își doresc să simtă că aduc valoare și contribuie la succesul organizației. 

Angajații oricărei companii, indiferent de mărimea acesteia, își doresc să se simtă apreciați, că ideile și acțiunile lor aduc valoare și că participă în mod activ la succesul organizației. Companiile mari, multinaționale, pun din ce în ce mai mult accentul pe modul în care pot  oferi angajaților un mediu de lucru în care se simt respectați și un leadership care  coordonează și organizează echipele în mod eficient, punând accent pe nevoile oamenilor și pe valoarea pe care o aduc companiei. 

Un sondaj Genesis Property, compania fondată de antreprenorul Liviu Tudor, a arătat faptul că mai mult de jumătate dintre angajați ar vrea să înlocuiască ședințele online cu întâlnirile în persoană, ceea ce înseamnă că interacțiunea directă este mult mai importantă pentru aceștia decât întâlnirile virtuale. Iar dacă aceste întâlniri profesionale au loc într-un spațiu creativ, atunci angajații se simt mult mai confortabil și sunt mai eficienți. 

2. Cooperarea în echipă

Companiile de succes au la bază echipe eficiente ce lucrează bine împreună și colaborează eficient pentru atingerea obiectivelor. Angajații care se simt apreciați, ale căror idei sunt ascultate și puse în practică, sunt cei care contribuie la dezvoltarea unei companii. Nicio companie, indiferent de domeniul în care activează, nu va reuși să aibă succes dacă angajații nu au capacitatea de a lucra bine împreună. 

Echipele puternice sunt baza oricărei afaceri de succes, iar o echipă solidă este responsabilă în foarte mare măsură pentru succesul și buna funcționare a companiei. Dacă angajații nu lucrează bine împreună, atunci organizarea va fi slabă, termenele amânate și vor apărea conflicte la locul de muncă.

3. Atitudinea pozitivă la locul de muncă

Angajații zilelor noastre sunt din ce în ce mai mult în căutarea unor locuri de muncă unde să se bucure de un program flexibil cu spații de coworking, creative și inovatoare. Aceștia au nevoie de un mediu în care le sunt apreciate calitățile și unde vin cu plăcere, știind că fac parte dintr-o companie în care sunt respectați.

Spațiile de lucru din parcurile de business moderne oferă posibilitatea de a lucra, în ritmul propriu, în spații create pentru a asigura confort și toate facilitățile și instrumentele necesare pentru a-și face treaba cât mai bine. În prezent, angajații nu mai sunt nevoiți să vină zi de zi la birou pentru a-și desfășura activitatea, ci pot lucra de oriunde în cele mai bune condiții, mai ales dacă acestea sunt oferite de un spațiu de lucru sigur, sustenabil și aproape de natură.

4. Siguranța că ai pe cine te baza

Modul în care organizațiile își tratează angajații este important pentru starea acestora de bine și pentru valorile pe care doresc să le promoveze. De asemenea, este esențial  pentru atragerea și retenția angajaților valoroși care contribuie la dezvoltarea sustenabilă  a unui business pentru ca acesta să fie relevant, indiferent de condițiile pieței. 

De aceea, pentru a fi motivați să revină la birou, angajații își doresc să simtă că sunt respectați și că nevoile lor sunt prioritare pentru a aduce valoare și pentru a participa la succesul organizației. Ca angajator, oferind angajatilor cele mai bune condiții de lucru, știi că aceștia își vor face întotdeauna treaba cu simț de răspundere și că te poți baza că își vor da interesul pentru succesul companiei.

5. Oportunitatea de a te dezvolta

În funcție de fiecare context în parte și de specificul activității companiei, valorile companiei fac parte, de regulă, din planurile de dezvoltare, în activități împreună cu echipa și într-un climat de încredere care îi face pe oameni să facă un pas în plus și să creadă că este misiunea lor să găsească rezolvări creative și eficiente la problemele care pot apărea, nu să se limiteze la responsabilitățile din fișa postului.

Oportunitățile de dezvoltare sunt motivante pentru angajați, indiferent de domeniul de activitate. Dacă meritele le sunt recunoscute și sunt recompensați pentru realizări, nu neapărat financiar, ci prin promovarea într-o poziție superioară sau prin oferirea programelor de pregătire interesante, angajații vor fi mult mai motivați să contribuie la succesul companiei.

6. Sustenabilitatea ca valoare organizaţională

Pentru angajatori și dezvoltatorii imobiliari, este important să construiască și să-și desfășoare activitatea într-un spațiu cât mai curat și mai aproape de natură. De aceea, este important ca spațiile de birouri să se alinieze la aceste noi criterii. 

Implementarea unor tehnici de construcție sustenabile are ca scop reducerea impactului respectivei organizații asupra mediului și de a oferi angajaților un mediu de lucru curat și sănătos. Există numeroase beneficii ale unei construcții sustenabile pe lângă preocupările față de protecția mediului ca, de exemplu, reducerea deșeurilor, costurile de operare mult mai mici, o construcție rezistentă și imaginea organizației prin responsabilitate socială.

Respectul pentru angajați duce, pe termen lung, la succesul organizației, la reținerea și loializarea angajaților valoroși. Aceste valori și politici de resurse umane vor atrage noi angajați motivați și bine pregătiți și vor contribui la imaginea companiei.

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll To Top