Now Reading
Ce reprezinta o oportunitate de cariera?

Ce reprezinta o oportunitate de cariera?

Revista Psychologies

 

Articol oferit de catre echipa HART Human Resource Consulting
www.hart.ro, www.consiliereincariera.ro

Fiecare dintre noi am fost pusi in situatia de a fi deschisi la un moment dat catre ooportunitate de cariera sau a cauta noi insine o astfel de oportunitate. Dar ce reprezinta cu adevarat o oportunitate de cariera pentru fiecare dintre noi?

Motivele fiecaruia dintre noi sunt motive individuale si trebuiesc analizate atent. Exista doi factori ce determina aparitia unor astfel de oportunitati.

Un prim factor este dat de decizia noastra de a face intr-un anume moment o schimbare profesionala. Un al doilea factor este dat de situatia in care suntem abordati direct fie de catre o companie angajator fie prin intermediul unei companii de recrutare si selectie.

Important este ca, in ambele situatii sa stim exact ceea ce ne-ar motiva si daca exista motive solide pentru care suntem deschisi spre respective schimbare.

In situatia in care noi suntem cei ce am decis sa cautam o alta oportunitate trebuie sa analizam si sa avem in vedere urmatorii factori:

–  Ce ne determina sa schimbam? Motivatiile pot fi multiple sau una singura – plafonarea profesionala, aspect de ordin financiar, aspect de ordin conflictual sau probleme de comunicare cu colegii, superiorii directi, subalternii precum si alti factori cum ar fi demotivarea prin nerespectarea din partea angajatorului a intelegerilor agreate initial, schimbarea politicilor din interiorul companiei angajator sau lipsa acestora. Este foarte important sa avem o analiza obiectiva a motivelor reale.
–  Care sunt punctele importante ca si factor motivational ce ne determina sa facem o anume alegere si nu o alta din punct de vedere al companiei si postului pe care il consideram ca si oportunitate de cariera?
–  Informarea cat mai in detaliu atat asupra viitorului angajator cat si asupra a ceea ce presupune in mod real implicarea noastra in cadrul postului precum si relatiile de subordonare si coordonare. Cultura organizationala este un alt element cheie si poate determina adaptarea noastra la mediul de lucru. De asemenea este important sa stim motivele pentru care postul este deschis.

Cum putem face o analiza cat mai reala? Avem posibilitatea de a ne informa si avem de asemenea posibilitatea si optiunea de a pune in balanta atat plusurile cat si minusurile pe care postul respectiv ni le poate aduce.

Este important sa ne asumam deciziile luate si sa analizam cu atentie fiecare factor. Luarea unei astfel de decizii poate reprezenta un plus dar poate reprezenta si un minus in cariera. Trebuie sa tinem intotdeauna cont de faptul ca o cariera se cladeste prin acumularea permanenta de informatii si experienta dar si prin seriozitate si implicare.

Suntem implicati in ceea ce facem? Suntem motivati? – Daca raspunsul este afirmativ inseamna ca deja am ales o oportunitate de cariera.

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll To Top