Now Reading
Povestea unui business devenit stil de viaţă

Povestea unui business devenit stil de viaţă

alexandra-tudor
povestea-unui-business-devenit-stil-de-viaţă

Povestea Jidvei continuă de ani de zile prin intermediului oamenilor săi și a dorinței de a performa continuu. Ana & Maria Necșulescu ne împărtășesc câteva „file” din istoria de succes a vinului românesc.

Psychologies: Ce înseamnă pentru voi continuarea tradiției în ceea ce privește povestea Jidvei?

Ana Necșulescu_JidveiAna Necșulescu: Pentru mine este o mare onoare să pot să duc mai departe moștenirea pe care am primit-o de la părinți și bunici, dar și o mare responsabilitate. Știind cât de mult au muncit pentru a aduce Jidvei unde este astăzi, încerc mereu să învăț și să fiu omul pe care se pot baza oricând. Jidvei este o companie cu o istorie de peste 70 de ani, și să fiu una din persoanele care duc mai departe această poveste, este extraordinar și copleșitor, în același timp.

Maria Necșulescu: Pentru mine „tradiție” înseamnă respectul pe care îl purtăm oamenilor, grija și implicarea în viața comunității din care facem parte, respectul pentru arta vinului – o tradiție moștenită din generație în generație aici, deoarece Podgoria Târnave a fost recunoscută din cele mai vechi timpuri ca fiind „Țara Vinului”. Continuarea poveștii vinurilor Jidvei o pot rezuma în două cuvinte simple și pline de profunzime „respect” și „responsabilitate”.

Ce credeți că aduce cea mai mare valoare afacerii?

A. N.: Cu siguranță oamenii care fac parte din familia Jidvei, noi suntem cu adevărat o mare familie. Fără ei nu am putea continua afacerea și fără devotamentul lor nu am fi putut ajunge unde suntem astăzi.

M. N.: O parte dintre angajați sunt aici de peste 30 de ani, încă dinainte de privatizarea din anul 1999, iar membrii familiilor lor ni se alătură, an de an, ceea ce ne bucură foarte mult și ne dă încredere în ceea ce facem și în modul în care acest business evoluează. De asemenea, pasiunea, dedicarea și curajul celor care au preluat compania, tatăl și bunicul nostru, sunt o sursă de inspirație și motivație atât pentru noi, cât și pentru angajații Jidvei.

Anul acesta se aniversează 10 ani de la lansarea vinurilor Owner’s choice, vinuri care vă poartă numele amândurora. Cum v-ați simțit în momentul în care ați aflat decizia tatălui vostru de a lansa această gamă?

A. N.: Pentru mine a fost o mare surpriză. Îmi amintesc că eram în clasa a XI-a când ai mei mi-au spus că vom merge la evenimentul de lansare al unei noi game de vinuri, însă nu știam despre ce va fi vorba. Am fost foarte surprinsă să aflu că aceste vinuri ne poartă numele și recunosc că prima mea reacție nu a fost chiar plină de entuziasm, eram cumva îngrijorată de reacția prietenilor mei care urmau să afle că un vin îmi poartă numele. După ce am aflat întreaga poveste a gamei și după ce am înțeles motivele pentru care tata a vrut să lanseze vinuri care ne poartă numele, m-am simțit extrem de onorată. Gama Owner’s Choice cuprinde vinuri obținute din soiurile care s-au adaptat cel mai bine în plantațiile viticole Jidvei. Strugurii sunt culeși manual și vinificați cu mare atenție la crama noastră de la Tăuni, prima cramă gravitațională din România și printre cele mai mari din Europa. La momentul respectiv, dar și acum, gama includea câteva dintre cele mai reprezentative vinuri din portofoliul Jidvei, pentru calitatea cărora garanta chiar tata.

Maria Necșulescu_JidveiM. N.: Și reacția mea a fost similară cu reacția Anei, a fost un moment special și emoționant. Încă de atunci, am știut că aceste vinuri vor fi emblematice pentru Jidvei. Investim constant pentru a îmbunătăți calitatea tuturor vinurilor Jidvei, iar rezultatele vorbesc de la sine. De-a lungul anilor, vinurile din gama Owner’s Choice au fost distinse cu peste 150 de medalii la cele mai importante competiții internaționale de profil. Și nu ne oprim aici.

A fost vreun moment în care v-ați dorit să fi ales un alt parcurs profesional?

A. N.: M-am gândit, bineînțeles, dacă aș vrea să fac altceva. Părinții ne-au încurajat să ne găsim drumul în viață și nu ne-au impus niciodată ce să facem. Deși am studiat amândouă în străinătate, drumul nostru ne-a readus pe amândouă la Jidvei. Eu am descoperit în facultate pasiunea pentru marketing și am știut din momentul în care am început să lucrez la Jidvei că nu mi-aș dori să fac altceva. Nu știm niciodată ce ne rezervă viitorul, însă știu sigur că îmi doresc să fac mereu marketing în industria vinului. Marketing-ul și vinurile sunt pasiunile mele cele mai mari, și să le pot practica lucrând alături de și pentru familia mea este cel mai satisfăcător lucru din lume.

M. N.: Cred că dintotdeauna am știut că îmi doresc să mă dezvolt profesional în zona de antreprenoriat. Având modele puternice în familie, am rezonat încă de mică cu ideea de a construi un business, de a aduce o contribuție în dezvoltarea unei industrii, a unei comunități.

Care este cea mai frumoasă amintire pe care o aveți legată de Jidvei?

M. N.: Amintirile frumoase pe care le am încă de când eram un copil au construit în sufletul meu o imagine aparte legată de Jidvei și de Castel. Întinderile nesfârșite de viță-de-vie, Castelul impunător, oamenii buni și veseli, tradițiile din zonă m-au făcut să mă simt ca parte dintr-o poveste. Una dintre cele mai dragi amintiri este cu noi două în secția de îmbuteliere, iar noi lipeam timbre pe sticlele de vin. Eram atât de dedicate activității noastre, încât la un moment dat aveam mâinile pline de lipici. O mare parte a celor mai frumoase amintiri din viețile noastre au legătură cu Jidvei.

A. N.: Cu siguranță, au fost foarte multe amintiri frumoase care au diferite semnificații emoționale. Un moment decisiv pentru mine a fost întoarcerea în țară după terminarea facultății și aveam de ales între a mai rămâne în Londra pentru a lucra și a căpăta mai multă experiență sau a mă întoarce să lucrez alături de familia mea. Îmi amintesc că era ziua de naștere a bunicului meu și au venit mulți angajați, iar atmosfera era extrem frumoasă. Uitându-mă în jur, am realizat că nu îmi doresc nimic mai mult decât să fiu „oficial” alături de familia Jidvei.

De la alăturarea mea „oficială” în familia Jidvei, la primele campanii și produse lansate, toate au fost momente pline de emoție și încântare. Însă un pas important pentru mine, atât pe plan profesional, cât și pe plan personal, a fost finalizarea proiectului de rebranding și lansarea primei campanii corporate Jidvei, „Primul loc e doar primul pas”. Timp de 3 ani, am lucrat alături de colegii din departamentul de comunicare la o nouă strategie de brand, având ca obiectiv repoziționarea acestuia într-o zonă mai young. Îmi amintesc cu multă plăcere evenimentul de lansare al campaniei, care a reprezentat încununarea efortului nostru colectiv și un nou început în comunicarea Jidvei. Și acum retrăiesc emoțiile pe care le-am simțit la finalul evenimentului, când împreună cu echipa mea am ciocnit un pahar cu spumant și am spus cu toții: „Am reușit!”.

Ce amprentă vă doriți să lăsați în urma voastră, fie că vorbim de aspecte personale sau profesionale?

A. N.: Îmi doresc ca brandul Jidvei să fie o emblemă pentru vinul românesc și peste foarte mulți ani. Eforturile mele se concentrează spre a-l face cât mai cunoscut în rândul tinerilor, iar la un moment dat, chiar și la nivel internațional. De asemenea, îmi doresc foarte mult să insistăm pe componenta de inovație pentru a ridica la un nivel cât mai înalt standardele industriei vinului din România, astfel ca vinul românesc să devină cât mai competitiv la nivel mondial.

M. N.: Cred că în cazul nostru, fiind vorba despre o afacere de familie, latura profesională și cea personală se îmbină în multe aspecte. Eu îmi doresc să construim o afacere prosperă de care să fim mândre și care să vorbească frumos despre numele pe care îl purtăm peste timp, precum și să contribuim la dezvoltarea comunității.

Care sunt cele mai puternice lecții de viață pe care le-ați primit și din ce experiențe au venit?

A. N.: Pe plan personal, foarte important este să fac lucrurile cât mai corect din punct de vedere etic și moral, iar în ceea ce privește business-ul, am învățat că e mai bine să perfecționezi pe parcurs, decât să ratezi momentul, oportunitatea. Comunicarea joacă un rol esențial în orice domeniu de activitate, lucru pe care l-am conștientizat mai bine cu trecerea timpului.

M. N.: Sunt de acord cu Ana, o comunicare deschisă este cheia către o colaborare eficientă și o dezvoltare personală și profesională armonioasă. De-a lungul timpului, am înțeles cât de benefică este comunicarea sinceră și eficientă, deoarece oamenii nu pot ști ce îți dorești fără ca tu să comunici cu ei, astfel de așteptări sunt nerealiste și stârnesc frustrări. Lecția comunicării transparente mi se pare foarte valoroasă mai ales, în contextul social pe care îl traversăm.

Atunci când luați o decizie, ce vă este busolă? De unde vă adunați puterea de muncă?

A. N.: Valorile moștenite de la părinți și bunici sunt cele care ne ghidează în tot ceea ce facem, ele ne sunt busolă, inspirație și motivație.

M. N.: Aș mai putea adăuga instinctul, pe care l-am dobândit amândouă pe parcurs – e nevoie de o anumită experiență pentru a ști când să te bazezi pe instinct. În cazul meu, fiind pasionată de matematică și științe exacte, logica mă ajută foarte mult în unele momente când lucrurile presupun o analiză mai amănunțită.

Ce proiecte pregătește Jidvei pentru următoarea perioadă?

A. N.: Continuăm procesul de modernizare și premiumizare a brandului, pregătim game noi pe segmentul premium și dezvoltăm câteva produse pentru publicul tânăr. Ne dorim foarte mult să fim cât mai aproape de consumatorii noștri de toate vârstele, să ținem cont de preferințele lor și de modul în care generațiile evoluează. Și noi evoluăm odată cu ei și pentru aceasta, în următoarea perioadă, vom lansa campanii noi de comunicare.

M. N.: De asemenea, pentru a ne deschide și mai mult către public avem în vedere dezvoltarea activității de enoturism pe care o desfășurăm la Castelul Bethlen-Haller, în Transilvania. Întotdeauna, oamenii au fost atrași de povești, iar noi le spunem la Castel povestea vinurilor Jidvei și a locurilor din care venim, într-o atmosferă relaxată și prietenoasă.

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll To Top