Now Reading
Conferința despre Diversitate și Incluziune, ediția a -II-a

Conferința despre Diversitate și Incluziune, ediția a -II-a

Revista Psychologies

Descoperă rezultatele studiului Barometrul României Responsabile prezentat la Conferința despre Diversitate și Incluziune.

1 din 3 români activi pe piața muncii face parte din grupul Avangardiștilor Incluziunii

1 din 3 români activi pe piața muncii face parte din grupul Avangardiștilor Incluziunii, o categorie de persoane care sprijină incluziunea pe piața muncii. Aceștia reprezintă 34% din totalul angajaților care se simt incluși la muncă și 47% din totalul celor care se simt motivați la job. Pe de altă parte, peste 3 milioane de români nu se simt incluși la locul de muncă și cei mai mulți dintre ei se declară obosiți (60%) și descurajați (65%). Investițiile în programe pentru incluziune pot îmbunătăți starea de spirit a echipelor și pot ajuta organizațiile să își păstreze angajații.

Datele sunt extrase din studiul Barometrul României Responsabile – Ediția Diversitate și Incluziune (BARES.DI), realizat de Cult Research și GRF+ la inițiativa Asociației OPEN MINDS. Cercetarea prezentată în cadrul Conferinței despre Diversitate și Incluziune (D&I) identifică patru Românii, grupate în funcție de atitudinea angajaților față de sănătate fizică, sănătate mintală, sănătate emoțională, spiritualitate, ecologie, diversitate, conștiință socială și incluziunea socială la locul de muncă. Potrivit studiului, angajații din  categoria Spectatorilor și a Deconectaților Social intenționează în proporție de 28% să își schimbe locul de muncă în următoarele șase luni.

Mirela Tănase, vicepreședinte al Asociației OPEN MINDS și organizator al Conferinței despre Diversitate & Incluziune declară:

„Conferința despre D&I este cel mai mare festival pentru promovarea incluziunii la muncă în România. Celor peste 600 de aliați care au participat le-am oferit, prin BARES.DI, un instrument prin care să măsoare concret cum se simt angajații la serviciu în 2024 și cum putem să construim împreună o Românie productivă și motivată. Avem nevoie de lideri care stabilesc obiective de incluziune ambițioase, dar adaptate la ce trăiesc angajații lor în fiecare zi în organizații. Asociația OPEN MINDS susține acest demers prin parteneriate public-private care să crească, în timp, nivelul de conștientizare și numărul de români care practică incluziunea la locul de muncă”.

Cele „patru Românii” de la serviciu și sentimentul de incluziune

  • Avangardiștii incluziunii (30% dintre angajații din România) sunt cei mai activi aliați pentru incluziune și se simt deseori incluși la muncă.
  • Centrații pe sine (26% din populația activă în România) sunt preocupați mai degrabă de binele propriu și aleg să nu susțină diversitatea și incluziunea la muncă.
  • Spectatorii sociali (30% dintre angajații români) nu se implică în problemele de incluziune și nu au o reacție atunci când asistă la discriminare.
  • Deconectații social (14% dintre respondenți) se simt cel mai des excluși de la locul de muncă și nu sunt mulțumiți de stilul lor de viață.

Angajații care nu se simt incluși sunt mai vulnerabili la discriminare la locul de muncă

Pentru românii din grupul Spectatorilor și al Deconectaților social, discriminarea creează un cerc vicios: angajații se simt excluși, ceea ce le afectează motivația și starea de bine la muncă, iar demisia este soluția aleasă pentru schimbare.

  • Doar 12% dintre Deconectații social se simt incluși la locul de muncă, aproape de trei ori mai puțin decât Avangardiștii incluziunii (34%).
  • În același timp, 32% dintre Spectatorii Sociali se simt uneori excluși de la locul de muncă.
  • Dintre toți angajații activi din România, grupul Deconectaților social raportează cel mai mic nivel de motivație (11%) și doar 10% declară că se simt bine la muncă.
  • Retenția are de suferit: acești angajați au cea mai ridicată intenție de a-și schimba locul de muncă în următoarele șase luni – 29% în cazul Deconectaților Social, respectiv 27% în rândul Spectatorilor Sociali.

„Cele patru Românii nu au altă variantă decât să lucreze împreună. De aceea, cel mai natural loc în care să faci educație pentru incluziune este locul de muncă, iar tema pe care le-o propunem angajatorilor pentru 2024 este să identifice modalitățile prin care îi pot sprijini pe angajații neimplicați – un grup de aproximativ 3 milioane de români Spectatori și Deconectați – să se simtă mai bine la muncă și să devină Avangardiști ai incluziunii”, declară Paul Acatrini, Research Director & Managing Partner Cult Research.

Abordări propuse de experți în Conferința despre Diversitate & Incluziune

Cea de-a doua ediție a Conferinței pentru Diversitate și Incluziune organizate de Asociația OPEN MINDS a reunit 58 de experți și lideri de opinie care au prezentat bune practici pentru profesioniștii care vor să facă din organizațiile lor medii incluzive pentru fiecare angajat.

Printre abordările propuse de experți pentru creșterea sentimentului de incluziune la muncă au prioritate îmbunătățirea politicilor de recrutare și onboarding și crearea mai multor ocazii în care angajații se cunosc și lucrează împreună. Alte soluții includ crearea unor programe de învățare continuă, introducerea serviciilor de consiliere pentru persoanele discriminate și promovarea incluziunii în educație.

  • „Este o linie foarte subțire între a fi valid și a fi invalid. Trebuie să ne dăm seama că avem nevoie să fim diferiți și putem fi împreună”, susține Adela Hanafi, Președinte, Asociația CONIL.
  • „În România, doar 1% dintre adulții cu autism au un job, deși până la 50% dintre ei pot face față unui loc de muncă”, susține Anca Dumitrescu, Președinte, Asociația Autism Voice.
  • „În universități avem datoria de a crește contactul studenților cu toți oamenii din jurul nostru”, declară Laura Grunberg, Prof. Univ. și Coordonator al Planului de Egalitate de Gen, Universitatea București.

Valoarea de 10.000 euro, obținută din vânzarea biletelor, este donată integral Asociației CONIL

Peste 600 de profesioniști din mediul de business, ONG-uri, activiști, reprezentanți din instituții publice, precum și din instituții de învățământ pre-universitar și universitar și reprezentanți din societatea civilă au urmărit dezbaterile în Casa Universitarilor și online, pe pagina evenimentului. Valoarea de 10.000 euro, obținută din vânzarea biletelor, este donată integral Asociației CONIL care luptă pentru integrarea persoanelor cu dizabilități.

Conferința pentru Diversitate și Incluziune a fost organizată cu sprijinul partenerilor: Exploratist, BCR, Brinks, Coca-Cola HBC România, Fundația Orange, Heineken, Imsat, Lidl România, MdDonald’s, Mirro, Provident, Wordplay, AHA Media, Bivolul, BT Video, Cult Research, GRF+, Fit4You, Philip Morris România, Romprest Servicii Integrate, Squad și Universitatea București.

Parteneri media: Hotnews, HR Club, Panorama, Psychologies și RFI.

 

  • Despre BARES.DI

BARES, Barometrul României Responsabile, este inițiativă de Research & Development creată încă din 2022 de Cult Research și GRF+. Ca metodologie, studiul a introdus pentru prima dată în România LOHAS (Lifestyles of Health and Sustainability). A fost folosită metoda CAWI, printr-un chestionar online prin intermediul CultIO, platformă care oferă acces la un panel de peste 40.000 respondenți. Studiul este relevant la nivel național, realizat pe un eșantion de 806 de respondenți.

  • Despre OPEN MINDS – Asociația pentru Diversitate și Incluziune

OPEN MINDS – Asociația pentru Diversitate și Incluziune, înființată în anul 2023 de către Exploratist – Agenție de Employee Experience, este o organizație nonguvernamentală care facilitează implicarea companiilor în viețile comunităților locale, prin acțiuni cu impact pozitiv care generează atașament, credibilitate și încredere. Asociația integrează agendele organizațiilor cu inițiative ale societății civile, în abordări pe termen lung și cu impact sporit.

Asociația este dedicată dezvoltării proiectelor educaționale și sociale, promovând inovația și designul empatic pentru a sprijini diverse categorii de beneficiari. Cu sprijinul partenerilor săi, OPEN MINDS continuă să creeze oportunități de dezvoltare și incluziune pentru comunități vulnerabile.

  • Despre Cult Research

Cult Research se angajează să furnizeze perspective și informații valoroase care contribuie la o înțelegere mai bună a fenomenelor din societate și la adaptarea organizațiilor la aceste realități. Oferind analize și date pe diverse subiecte de interes național, compania își propune să contribuie la formarea unei societăți în care calitatea vieții este îmbunătățită constant.

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll To Top