Now Reading
Managementul stresului la locul de muncă în era digitală

Managementul stresului la locul de muncă în era digitală

Revista Psychologies

Managementul stresului la locul de muncă în era digitală – 5 strategii eficiente, ca să ai angajați productivi

În era digitală, stresul este asociat, în principal, cu factori precum munca la distanță, care estompează granița dintre viața personală și cea profesională, comunicarea digitală, care atrage o accesibilitate constantă din partea angajaților, dar și cu volumul de muncă în creștere. Acești factori cauzează, de fapt, un „tehnostres” care, conform unui studiu publicat de Parlamentul European, este resimțit de 90% dintre angajații intervievați. Ei pot avea influențe psihice și emoționale semnificative, cum ar fi apariția anxietății, stresul cronic sau scăderea motivației, lucruri care le afectează eficiența și productivitatea.

Descoperă în cele ce urmează mai multe detalii despre provocările angajaților și angajatorilor în ceea ce privește stresul la muncă în era digitală, dar și ce poți face pentru a le depăși.

1. Granițele neclare dintre viața personală și cea profesională

Provocare:

Munca remote, conectarea digitală facilă și constantă pot estompa granițele dintre viața profesională și cea personală. De aceea, ca angajator, devine datoria ta să implementezi soluții eficiente pentru a te asigura că angajații tăi sunt bine.

Ce soluții ai la îndemână:

Pentru a gestiona eficient aceste granițe neclare, poți promova practici moderne în companie, precum stabilirea unor ore fixe de lucru și încurajarea angajaților de a-și lua pauze regulate.

De asemenea, poți să-ți motivezi angajații și să petreacă mai multe zile la birou deoarece, în acest mod, timpul alocat sarcinilor de lucru va fi mult mai bine delimitat. Pentru asta poți să investești în amenajarea unor zone de relaxare sau chiar să închiriezi birouri în clădiri moderne care oferă toate facilitățile necesare pentru angajați.

Dacă nu vrei să-ți afectezi fluxul de numerar prin efectuarea acestor investiții, dar îți dorești totuși să le oferi angajaților toate condițiile de care au nevoie pentru a se întoarce la birou, poți să apelezi la un credit pentru capital de lucru cu garanții europene de la o instituție financiară nebancară (IFN).

  • Dacă ai cel puțin 12 luni de activitate, prin accesarea acestui credit poți obține până la 235.000 RON cu o perioadă de rambursare de până la 36 de luni pentru capital de lucru, 48 de luni mixt și 60 de luni pentru investiții.
  • Împrumutul de până în 100.000 RON îl poți obține 100% online, iar pentru creditele care depășesc această valoare beneficiezi și de ajutorul unui consultant. De asemenea, creditul de până la 35.000 RON îl poți obține doar cu ajutorul extrasului de cont, în timp ce pentru împrumuturile mai mari ai nevoie și de ultima balanță disponibilă.
  • În ceea ce privește dobânda, aceasta este variabilă, în funcție de ROBOR la 6 luni, iar dacă se întâmplă ca într-o lună să nu îți poți plăti rata, poți amâna rambursarea timp de 30 de zile, o singură dată pe durata creditului.

2. Supraîncărcarea cu informații și dificultățile tehnologice

Provocare:

Știm deja că munca remote este facilitată de tehnologia modernă, însă aceasta din urmă poate aduce și provocări pentru angajați. Mai exact, într-un mediu în care informațiile sunt la îndemână cu doar un click și tehnologia evoluează rapid, angajații pot fi copleșiți de fluxul constant de date și dezvoltarea continuă a cunoștințelor necesare pentru utilizarea diverselor platforme și instrumente tehnologice.

 Ce soluții ai la îndemână:

Pentru a face față presiunii digitale și pentru a gestiona eficient supraîncărcarea cu informații, atât angajații, cât și tu, ca manager, puteți lua măsuri eficiente. În timp ce angajații pot implementa strategii precum organizarea și prioritizarea task-urilor sau stabilirea unor perioade dedicate exclusiv activităților importante, tu poți investi în acces la traininguri și resurse pentru dezvoltarea competențelor tehnologice necesare.

În acest mod, angajații pot gestiona mai eficient fluxul de informații și pot reduce nivelul de stres asociat cu utilizarea tehnologiei în mediul de lucru.

3. Lipsa interacțiunii față în față

Provocare:

O altă provocare pe care o aduce tehnologia angajaților este dată de lipsa interacțiunii față în față. Știi și tu că în prezent comunicarea se desfășoară, în mare parte, prin intermediul e-mailurilor și al apelurilor video. În acest context, deseori, angajații simt lipsa conexiunilor umane autentice, adică a interacțiunii față în față. Astfel, pot să apară sentimentul de izolare și demotivarea, ambele putând afecta productivitatea angajaților.

Ce soluții ai la îndemână:

Pentru a evita acest lucru, dar și pentru a te asigura că angajații tăi se simt conectați și susținuți în mediul de muncă, este important să investești timp și resurse financiare în promovarea interacțiunilor umane autentice. Pe lângă amenajarea unei zone de relaxare, asigură-te că organizezi periodic teambuildinguri, întâlniri la cafea cu echipa, în care să comunicați într-un mod mai lejer, dar și sesiuni constante de feedback, în care să comunicați deschis.

4. Gestionarea timpului

Provocare:

Plecând de la comunicarea preponderent digitală, ajungem la o altă provocare importantă care poate genera stres în rândul angajaților: managementul timpului, care poate fi perturbat de disponibilitatea 24/7 a angajaților.

Deși pare a fi un mare avantaj pentru productivitatea la nivel de companie, disponibilitatea 24/7 facilitată de tehnologiile moderne nu este benefică nici pentru angajați, nici pentru business. Motivul este simplu: platformele online de comunicare pot determina apariția nevoii angajaților de a fi mereu conectați și de a trata fiecare sarcină ca și când ar fi urgentă. Acest lucru duce la creșterea anxietății și a nivelului de stres care, la rândul lor, afectează productivitatea angajatului.

Ce soluții ai la îndemână:

Ca să gestionezi acest factor de stres, încurajează autonomia în rândul angajaților tăi. Lasă-i pe ei să decidă când și cum își rezolvă sarcinile, atât timp cât respectă termene impuse. De asemenea, poți să le oferi acces și la un training despre managementul timpului, în urma căruia să învețe cum să prioritizeze eficient sarcinile și alte metode pentru a spori productivitatea. Le poți povesti chiar tu despre tehnica Pomodoro, de exemplu, care presupune împărțirea perioadei de lucru în secțiuni de timp mai mici pentru a crește productivitatea.

5. Sindromul burnout

Provocare:

Deși folosirea metodelor de mai sus poate contribui și la reducerea sindromului de burnout, din cauza presiunii permanente de a rămâne conectat și a sentimentului de copleșire apărut în urma volumului crescut de informații, riscul de a dezvolta epuizare profesională rămâne.

Ce soluții ai la îndemână:

Ca să-l eviți, le poți oferi angajaților tăi acces la sesiuni de consiliere psihologică și la programe de wellness. De asemenea, este important și să încurajezi o comunicare deschisă în cadrul companiei. Ascultă-ți activ angajații, nu doar în timpul evaluării anuale, și asigură-i că îi înțelegi și că iei măsurile necesare pentru a le oferi un mediu sănătos la locul de muncă.

Concluzionând, într-o lume dominată de tehnologie și conectivitate constantă, gestionarea stresului la locul de muncă ar trebui să fie o prioritate pentru orice antreprenor. Prin implementarea acțiunilor prezentate în acest articol poți și tu să prioritizezi bunăstarea angajaților tăi și să te bucuri de o productivitate crescută la nivel de companie.

 

 

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll To Top