Now Reading
Comunitatea BUZZStore pentru testeri de produse și microinfluenceri a împlinit 10 ani!

Comunitatea BUZZStore pentru testeri de produse și microinfluenceri a împlinit 10 ani!

Revista Psychologies
Comunitatea BUZZStore pentru testeri de produse și microinfluenceri a împlinit 10 ani!

Comunicare nișată, nanoinfluenceri și autenticitate cu campanii de tip BUZZ

BUZZStore, agenția de comunicare și marketing Word of Mouth (WOM) care a redefinit peisajul marketingului în România, sărbătorește 10 ani de inovație și influență pozitivă asupra modului în care brandurile interacționează cu publicul lor. De la lansarea sa în 2013, BUZZStore a evoluat și a devenit cea mai mare comunitate de micro și nano influenceri, contribuind la transformarea aprecierilor online în recomandări autentice și vânzări tangibile.

  • Adelina, ești fondatoarea BUZZStore. Ce te-a inspirat să creezi cea mai mare comunitate de creatori de conținut și care este misiunea ei?

În 2012, pornisem deja de câțiva ani pe calea antreprenoriatului, după peste 15 ani de lucru in comunicare, marketing si vânzări în companii locale si internaționale. Împreună cu soțul meu lansasem în 2007 Nutrivita Marketing și Distribuție, unul din pionierii în importul și distribuția de produse dietetice și BIO și căutam noi modalități de a îmbunătăți prezența brandurilor noastre pe piață, însă media clasică era atât de scumpă și ineficientă, în special pentru Millennials, care se potriveau cel mai bine cu nutriția modernă. Am analizat multe cercetări (Nielsen, Forrester, etc.) și am descoperit că cele mai bune rezultate de vânzări proveneau din recomandările și referințele prietenilor. Am dat peste câteva campanii de marketing inovatoare care stimulau conținutul generat de utilizatori (denumit „earned media”) și am decis să încercăm să creăm o comunitate de ambasadori în mediul online pentru propriile noastre mărci. După câteva campanii și deja mii de abonați în baza de date, inspirați de companii de succes din SUA precum Tremor [fostă rețea de marketing „word-of-mouth” a P&G] și BzzAgent, am decis să lansăm BUZZStore în 2013. Scopul nostru era să facilităm accesul consumatorilor obișnuiți la mărcile lor preferate prin campanii gratuite de testare în confortul propriilor case și să-i încurajăm să-și împărtășească opinia sinceră prin puterea în creștere a rețelelor de socializare, precum și în conversații directe la locul de muncă sau cu prietenii.

  • S-a schimbat ceva de la crearea platformei până în prezent?

Multe aspecte s-au schimbat și au evoluat în mediul extern: astăzi aproape fiecare brand B2C sau chiar B2B comunică prin rețelele de socializare și folosește creatori de conținut și conținut generat de utilizatori (UGC) pentru a ajunge la audiențele țintă. Astăzi sunt mai multe companii care oferă parțial servicii din zona de WOM, nano si microinfluencer marketing, însă nico altă companie nu a reușit să aibă  o acoperire atât de mare a nevoilor de comunicare in Social Media precum BUZZStore. În plus, numărul de creatori de conținut a crescut semnificativ, precum și mijloacele lor de a produce conținut de calitate care să informeze, distreze și convingă consumatorii să achiziționeze un anumit produs sau serviciu. Asistăm azi la explozia acestor canale de media nișate ce au uneori audiențe mult mai mari decât unele posturi de televiziune.

  • În câte țări activați în prezent și de ce ați decis să vă extindeți în afara granițelor?

În prezent, operăm în piața noastră de origine, România, de 10 ani deja, dezvoltând peste 200 de proiecte pentru branduri ale companiilor multinaționale, precum și pentru companii locale mai mici. În Bulgaria, avem o parteneriat puternic cu agenția United Partners de 3 ani, iar proiectul dezvoltat împreună a dovedit că există mult potențial în zona Balcanilor. În acest moment prospectăm mai mjulte piețe regionale și dorim să deschidem cel puțin un nou parteneriat în 2024 în regiune. Piețele noastre sunt destul de similare, iar uneori există coordonare regională pentru mai multe țări în ceea ce privește strategia de marketing. Avem adesea sinergii și discutăm proiecte comune pentru mai multe piețe.

  • Cine sunt utilizatorii sau așa-numiții BUZZ-eri și pe ce principiu sunt aceștia selectați în proiecte?

BUZZ-erii sunt persoane curioase, active pe rețelele de socializare, în mare parte digital-natives, care iubesc să-și împărtășească gândurile cu prietenii și colegii lor prin postări creative pe rețelele de socializare, dar și offline, în conversații directe. Acești buzzeri sunt persoane obișnuite, adesea consumatori pasionați, care sunt selectați să testeze produse sau servicii și să împărtășească apoi experiența lor cu urmăritorii lor pe platformele de socializare sau în alte medii.

Fiecare campanie are specificul său, așa că începem procesul de selecție privind grupul țintă către care un anumit produs sau serviciu dorește să se adreseze prin comunicarea pe rețelele de socializare. Lansăm, de asemenea, un chestionar de recrutare pentru fiecare proiect și aplicăm filtre de relevanță specifice. Nu în ultimul rând, creativitatea BUZZ-erului și participările anterioare la campanii, precum și numărul de urmăritori, sunt, de asemenea, criterii importante de selecție.

Principalele caracteristici ale BUZZerilor:

  • Micro și Nano Influenceri: BUZZerii sunt, în general, persoane cu un număr moderat sau mic de urmăritori pe platformele de socializare, clasificați în categoria de microinfluenceri sau nano influenceri.
  • Diversitate: Comunitatea de BUZZeri reflectă diversitatea publicului, cuprinzând oameni din diferite categorii de vârstă, medii sociale și interese.
  • Pasionați de noutăți: BUZZerii sunt, de obicei, consumatori pasionați și interesați de noi produse sau servicii pe care le testează și le promovează.
  • Autenticitate: O trăsătură distinctivă a BUZZerilor este autenticitatea. Ei împărtășesc opinii sincere și experiențe personale, ceea ce poate genera mai multă încredere în rândul audienței lor.

În acest an, platforma sărbătorește 10 ani în România și 3 ani în Bulgaria. Cum reușește platforma să stârnească interesul unui număr crescut de clienți?

Puterea noastră se bazează pe cifre:

  • Cea mai mare comunitate de micro și nano influenceri și consumatori obișnuiți, atât în RO, cât și în BG [peste 60.000]. • Cea mai mare capacitate logistică [până la 1200 de kit-uri PR BUZZ/zi] • Cel mai mare număr de proiecte implementate [peste 200 în ambele piețe] • Cel mai mare număr de creatori de conținut implicați în proiecte [aproximativ 7.000 de persoane unice] de-a lungul anilor • Cea mai rapidă implementare pe piață [în medie de la brief la lansarea proiectului în mai puțin de 10 zile]

Cu o astfel de expertiză extinsă, reușim să atragem atât clienți, cât și creatori de conținut, care au în medie 1-2 proiecte interesante în fiecare săptămână din care să aleagă. Suntem, de asemenea, foarte transparenți în ceea ce privește procesul nostru de selecție [prin filtre de relevanță pe chestionarele noastre de recrutare] și încercăm să oferim cât mai multe produse gratuite în mâinile cât mai multor membri ai platformei.

  • Care este impactul BUZZStore pe piață și cum afectează comportamentul consumatorilor și al afacerilor?

În ultimii 3-4 ani, BUZZStore a remodelat modelul de comunicare, oferind brandurilor acces rapid la BUZZ proaspăt și autentic printr-o gamă completă de servicii: campaniile noastre semnătură WOM, proiectele eficiente din punct de vedere al costurilor BUZZAmbasador [microinfluenceri plătiți], unicitatea BUZZBox [singurul discovery box periodic din România ce duce samplingul classic în digital] sau noul serviciu MegaBUZZ [un flashmob pe rețelele de socializare unde 200-1000 de oameni postează în aceeași zi, la aceeași oră, un conținut vizual și text furnizat de brand, care crește vizibilitatea și impactul mesajului].

  • Este integrată inteligența artificială în platformă și aveți planuri de integrare?

În acest moment, studiem care este cel mai potrivit mod de a integra IA în platforma noastră. Vedem potențial în zona raportării rezultatelor și monitorizării activității BUZZ-erilor, cu toate acestea, dorim să menținem procesul de selecție la nivel de cherry picking pentru a asigura cele mai bune rezultate pentru clienții noștri.

  • Care sunt planurile pentru dezvoltarea viitoare a platformei?

În prezent, lucrăm la relansarea platformei noastre cu caracteristici îmbunătățite și conținut multilingv, pentru a satisface mai multe solicitări pe care le avem de la clienții din regiune. Investim constant și în dezvoltarea capacităților echipei noastre pentru a face față noilor provocări din industrie, cum ar fi inteligența artificială. Ultimul, dar nu cel din urmă, creăm în mod continuu servicii noi și personalizate pentru clienții noștri, precum departamentul nostru recent lansat de Social Media Management și activări de brand.

În această perioadă aniversară, BUZZStore nu doar sărbătorește trecutul, ci pregătește și terenul pentru viitor. O platformă redesenată, noi servicii personalizate și abordări inovatoare invită BUZZerii și clienții într-o nouă călătorie. Cu 10 ani de povești de succes și o echipă dedicată, BUZZStore continuă să-și consolideze poziția ca lider în marketingul Word of Mouth, construind parteneriate durabile și influențând pozitiv modul în care brandurile interacționează cu publicul lor.

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll To Top