Now Reading
Despre lux si alte desertaciuni importante

Despre lux si alte desertaciuni importante

De ce un numar Psychologies dedicat luxului? Pentru ca luxul nu inseamna numai bijuterii, masini inestimabile sau vacante pe luna. Luxul inseamna si rafinament, frumusete cizelata la extrem. Dostoievski spunea ca „frumusetea va izbavi lumea“. Pentru ca luxul este la adapost de aceasta recesiune deprimanta pentru noi toti. Pentru ca luxul inseamna nu doar bani, ci si educatie. Acest tip de lux il promovam noi. Iar educatia inseamna bani. Lumea nu este un loc al egalitatii sanselor.

Unii se nasc mai bogati decat altii, asa cum unii se nasc mai inteligenti decat altii. Ne-am gandit sa punem accent, in acest numar, pe plusvaloarea din oameni.

Inteligenta in plus, frumusetea ca plusvaloare. Am intervievat un psiholog care are un obiect de studiu interesant si despre care se vorbeste prea putin: copiii supradotati.

Intr-o lume cu un sistem de educatie egalitarist, acesti copii se pierd. Ei au nevoie de stimulare si de informatie la nivelul lor, inalt, altfel vor disimula capacitatile extraordinare pe care le au, ca sa fie acceptati in societate, si vor deveni niste adulti la nivelul mediei. Sau mai jos…

Daca vrem sa cream o elita, pe viitor trebuie sa investim in ei. Ei sunt plusvaloarea umana, luxul inteligentei lor trebuie cultivat, sprijinit financiar. Cineva spunea hatru: „Daca educatia e scumpa, incearca ignoranta“.

Asadar, este un numar dedicat lucrurilor peste medie. Turismului de lux, parfumurilor scumpe care dau masura rafinamentului unei femei, artei care spune enorm despre personalitatea colectionarului.

Luxul e un fel de a fi asadar tot ce e de valoare costa! Sigur, stim deja ca multe din lucrurile cu adevarat importante nu se pot cumpara.

Iar Psychologies promoveaza valorile greu cuantificabile, bucuria, inteligenta emotionala. Dar pana si acest aspect implica pe undeva un cost financiar, pentru ca nu sunt lucruri cu care ne nastem, ci pe care le invatam citind, facand o terapie sau un stagiu de dezvoltare personala.

Coco Chanel spunea: „The best things in life are free; the second best are expensive“. Sarbatori fericite din partea redactiei Psychologies si la cat mai multe cadouri de valoare, frumoase, ecologice si pline de semnificatie!

 

Ma puteti urmari si pe www.iulialexa.com

Foto: shutterstock.com

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll To Top