Now Reading
6 trucuri ca să evoluezi la locul de muncă

6 trucuri ca să evoluezi la locul de muncă

Modul în care te raportezi la locul de muncă și la activitatea ta zilnică poate spune foarte multe despre tine. Așa cum excesul de zel poate fi uneori dăunător, la fel și lipsa de interes te poate trage în jos, dacă îți dorești să progresezi în interiorul firmei în care îți desfășori activitatea sau în meseria în care te-ai specializat. Pentru a evolua la locul de muncă este important să te dedici anumitor detalii din viața ta, atât din punct de vedere personal, cât și profesional. Numeroase carti dedicate dezvoltării personale și profesionale te pot ajuta să descoperi care sunt primii pași din toate punctele de vedere, atunci când nu ești sigură de unde trebuie să începi. Din punct de vedere profesional, analiștii americani de la LiveCareer au identificat mai multe schimbări pe care le recomandă.

6 trucuri ca să evoluezi la locul de muncă:

  1. Învață cum să-ți faci treaba bine

    Este o diferență sesizabilă între a ști cum să îți faci meseria și cum să o faci bine. Această diferență te va ajuta să te remarci în fața celor din jurul tău și va necesita un efort minim suplimentar, care te va recompensa în primul rând cu mândrie. Cu timpul, acest mic efort va avea și alte beneficii. Fără să vorbim despre factorul financiar, putem spune că vei prinde curaj și încredere și vei aborda direct și fără emoții situații mult mai dificile, ceea ce va reprezenta un avantaj uriaș.

  1. Muncește din greu

Schimbă obiceiul pauzelor lungi și dese, cu limitarea la minimum a telefoanelor personale și a activităților care nu țin de locul de muncă. Nu pentru că cineva ar ține cont de ele, însă cu cât te detașezi mai des de sarcinile de job, cu atât îți va fi mai dificil să te reconectezi și să dai randament.

  1. Mai mult profesionalism

Ceea ce unii angajați nu reușesc să înțeleagă este faptul că de multe ori ei reprezintă firma pentru care lucrează chiar și atunci când sunt în timpul liber. De aceea trebuie să ai o atitudine profesionistă indiferent de context, pentru că oricând te poți trezi în situația de a lucra cu persoane pe care le-ai întâlnit în cercuri din afara mediului de lucru.

  1. Pozitivism

Nimeni nu îți va cere să fii cea mai veselă și mai naivă persoană din încăpere, însă trebuie să ai o atitudine pozitivă și proactivă, concentrată în primul rând pe rezolvarea problemelor. Pe scurt, nu te mai plânge atât de mult că unele lucruri nu merg și caută soluții ca ele să funcționeze.

  1. Inițiativă

Acceptă provocările de care alții se feresc și caută să aduci mereu idei noi la masă. Inițiativa, chiar dacă nu este urmată de un succes garantat, te va ajuta să înveți mult mai multe lucruri decât dacă stai la colțul tău și îi urmărești pe alții muncind.

  1. Înțelege cultura firmei

Fiecare firmă are propria sa cultură și orientare, în funcție de activitate și de obiective. Încearcă să lucrezi pentru obiectivele și în viziunea firmei. Dacă există diferențe de opinie, le poți exprima și dezbate, iar în cazul în care descoperi că viziunile voastre nu coincid deloc, măcar știi în ce direcție te poți îndrepta. Înțelegerea culturii firmei este un pas important pentru a putea progresa în interiorul ei.

Sursă foto: Shutterstock / Copyright: fizkes

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll To Top