Dansul previne îmbătrânirea creierului! Motive pentru care e bine să dansăm

Monotonia zilelor a devenit apăsătoare și visezi la o nouă activitate care să-ți coloreze viața? Dansul e un hobby ritmat ce te provoacă să-ți depășești limitele și te ajută să te cunoști mai bine.

 

Dansul înseamnă ritm, mișcare, intrare în armonie cu ceilalți dimprejur. Nu există societate umană care să nu cunoască această formă de a intra în armonie cu ceilalți.

Citește și:

Felul în care bacteriile, mama și sportul ne dictează soarta

Mergi cu cortul și alungă stresul

Dansul este unul dintre cele mai bune mijloace de a ne proteja creierul de efectele trecerii timpului. Are efecte minunate în prevenirea demenței senile și nu mai vorbim de efectele sale de fitness corporal!

Dansul e parte a selecției naturale. La nenumărate specii, masculul e cel care performează un dans ritual și nupțial de atragere a partenerei.

Abilitățile „dansante“ sunt o demonstrație pentru ea de calități adaptative, o paradă a frumuseții fizice a bărbătușului și un comportament de curtare.

Așadar, dacă până și la insecte s-a observat acest comportament, cu siguranță că el nu este unul lipsit de semnificații.

Dansul e diferit la bărbații cu niveluri diferite de testosteron. La fel, femeile aflate la ovulație dansează altfel decât cele în alte stadii ale ciclului menstrual. Și asta nu e doar o ipoteză.

Psihologii au rugat un grup de voluntari să evalueze felul cum dansează anumite persoane: evaluatorii erau foarte exacți în a spune ce femeie se afla în faza fertilă și ce bărbat făcea paradă sexuală dansând.

În plus, dansul e considerat un parametru crucial al cantității de sex appeal deținut de o persoană. „Dansezi bine? Ești atractiv. Te miști împiedicat? Ne mai gândim…“

Dansul e și un semn de tinerețe. Sau măcar putem păcăli percepția când dansăm. Bărbații de 30 și 40 de ani care dansau pe un ring au fost evaluați ca fiind mai tineri decât vârsta lor biologică reală de către doamnele care îi priveau.

Desigur, este important cum te miști. Sunt oameni inhibați pe ringul de dans, oameni pentru care a mișca din corp în ritmul muzicii e ceva stresant, enervant și anxiogen.

Dar toate experimentele arată că, dacă vrei să atragi un partener (sau parteneră), e cazul să înveți să dansezi. Nu trebuie să fii la fel de bun ca cei din Dirty Dancing, dar cât de cât: să se vadă că îți place și că te simți relaxat.

Până la urmă, despre relaxare e vorba. Pentru că dansul are efecte terapeutice minunate, e dătător de endorfine și lubrifiant social.

Dansul e mai mult decât un sport sau un hobby. E muzicalitate, endorfine la pătrat. Muzica pe care o alegem ca fundal al mișcărilor noastre spune multe despre personalitatea noastră.

Cine alege un dans cum e salsa sau cea-cea, este evident o persoană veselă, cu înclinații către senzualitate. Cine alege să danseze vals sau tango, preferă senzualitatea discretă, conținută a acestor dansuri de salon mai… standard.

Cert este că dansul e prezent în toate culturile și la toate popoarele. Este una dintre primele forme de manifestare religioasă și dansul ritmat adesea inducea transa sacerdoților din vechile culturi.

Dansul poate exprima extrem de multe emoții: dragostea sexuală, curtarea partenerei, poate exprima melancolia și idealismul (baletul), prietenia, agresivitatea sau caracterul războinic (la triburile peloponeziene dansul războinic are un rafinament extraordinar, fiecare gest și element al coregrafiei este atent făcut pentru a exprima ceva), dansul poate exprima relaxarea și voia bună. Dansul e o formă de rugăciune (dansatoarele hinduse erau antrenate de mici fetițe să învețe gesturile elegante care invocau bunătatea zeilor).

Azi, dansul e o formă de relaxare în sine și practicarea sa a fost dovedită clinic drept o bună apărare în calea îmbătrânirii cerebrale. Așadar, dacă vreți să aveți un creier tânăr, dansați!

Foto: Shutterstock

loading...
Loading...
Comentează și tu
Recomandări
Cum să ne creștem imunitatea
Cum să ne creștem imunitatea

Că ne confruntăm cu răceli repetate sau cu diverse probleme de sănătate, mai serioase, să fii bolnav, nu e o bucurie. De aceea, este important să știm cum funcționează sistemul imunitar, cum ne sabotăm singuri, dar și ce putem face pentru a ne crește imunitatea. Detalii de la dr. Nicoleta Dumitru, medic specialist medicină internă.

Citeste
Curiozități despre organismul uman
Curiozități despre organismul uman

Râzi de cei care poartă iarna ochelari de soare? Nu ar trebui. Unii oameni suferă de o condiție numită oftalmia zăpezilor. Iată și alte curiozități despre organismul nostru.

Citeste
3 mituri despre somn și nevoia de odihnă
3 mituri despre somn și nevoia de odihnă

În ritmul actual al vieții, odihna începe să capete o importanță tot mai mare. Iată 3 mituri despre somn care nu se aplică tuturor.

Citeste
Dansul previne îmbătrânirea creierului! Motive pentru care e bine să dansăm
Dansul previne îmbătrânirea creierului! Motive pentru care e bine să dansăm

Monotonia zilelor a devenit apăsătoare și visezi la o nouă activitate care să-ți coloreze viața? Dansul e un hobby ritmat ce te provoacă să-ți depășești limitele și te ajută să te cunoști mai bine.

Citeste
Ce este reiki sau vindecarea cu mâinile
Ce este reiki sau vindecarea cu mâinile

Mihai Albu este psiholog și psihoterapeut și face și reiki. Pentru că lumea e plină de vindecători care se folosesc de această metodă pentru a promite marea cu sarea, noi l-am întrebat pe el ce anume este reiki și cum să ne ferim de impostori.

Citeste
Sport în sezonul rece: cycling
Sport în sezonul rece: cycling

Dacă vremea prietenoasă îți permitea să mergi cu bicicleta la serviciu, să te plimbi pedalând prin parc ori să faci trasee montane pe două roți, sezonul rece te obligă să-ți reorganizezi activitățiile sportive. Soluția? Orele de cycling la sală!

Citeste