Uleiul de rapiță te ajută să ai un creier mai tânăr

Uleiul de rapiță este un ulei vegetal bogat în grăsimi mononesaturate, cele mai sănătoase grăsimi din alimentație. Cum îl poți folosi când gătești.

O lingură de ulei de rapiță extravirgin, de bună calitate, conține 24 mg vitamina E, ceea ce reprezintă 16% din doza zilnică recomandată pentru un adult.

Citește și:

După ce criterii să alegem uleiurile pe care le consumăm zilnic

TOP 5 feluri de mâncare dăunătoare

Este și el bogat în acizi grași Omega 3, care asigură o bună funcționare a creierului și a sistemului cardiovascular.

Pielea sănătoasă și părul strălucitor cu ulei presat la rece se mențin, iar uleiul de rapiță este un pilon de bază în această direcție.

Uleiul de rapiță presat la rece poate fi folosit atât în salate, cât și la gătit, acolo unde alimentele sunt supuse procesului termic, datorită faptului că este un ulei stabil, care nu devine toxic pentru organism la temperaturi înalte.

Este considerat unul dintre cele mai sănătoase uleiuri recomandate pentru gătit. Totuși, în timpul unui proces prelungit de coacere, proprietățile nutritive se pierd sau se diminuează foarte tare.

Pentru a ne bucura de toate beneficiile uleiului de rapiță, se recomandă a fi folosit pentru stir- fry sau pentru dressing-ul salatelor.

Trebuie însă ales cu atenție la raft, selectând doar sortimentele pe a căror etichetă scrie „presat“ la rece sau „extravirgin“. În acest fel, nu sunt afectate proprietățile nutritive prin procedee industriale de extragere.

De Alina Trifu, consilier în nutriție, terapeut în terapii complementare, cu specializare în nutriție, diete și stil de viață, alinatrifu.ihealth@gmail.com, www.ihealth.com.ro

Foto: Shutterstock

loading...
Loading...
Comentează și tu
Recomandări
Alimente anti-age pe care trebuie să le consumi
Alimente anti-age pe care trebuie să le consumi

Ne dorim să fim tineri cât mai multă vreme, dar asta nu se traduce doar prin piele frumoasă, cu mai puține riduri, ci și printr-o sănătate mai bună, întrucât îmbătrânirea afectează și organele interne. Prin urmare, cum putem întârzia acest proces al îmbătrânirii? Doctor Daniela Taher ne oferă informații importante despre procesul de îmbătrânire și ce alimente au un efect anti-age.

Citeste
Excese alimentare: Sărbătorile și efectul „what the hell”
Excese alimentare: Sărbătorile și efectul „what the hell”

Deseori însoțim sărbătorile cu o serie de excese alimentare. Iar rezultatele sunt vinovăția, kilogramele în plus și disconfortul. Iată ce înseamnă efectul „what the hell”.

Citeste
De ce nu e bine să faci cumpărături când îți e foame
De ce nu e bine să faci cumpărături când îți e foame

Cu siguranță și tu ai trecut prin situația în care îți era foame, dar, cum frigiderul era gol, întâi te-ai dus la supermarket, de unde ai cumpărat tot magazinul, mai puțin vânzătoarea și rafturile. Uite cum îți influențează foamea decizia de cumpărare.

Citeste
Uleiul de rapiță te ajută să ai un creier mai tânăr
Uleiul de rapiță te ajută să ai un creier mai tânăr

Uleiul de rapiță este un ulei vegetal bogat în grăsimi mononesaturate, cele mai sănătoase grăsimi din alimentație. Cum îl poți folosi când gătești.

Citeste
Care este diferența dintre apa plată și apa minerală
Care este diferența dintre apa plată și apa minerală

Apă minerală? Plată? Carbogazeificată? Poate că nu ne întrebăm prea des despre aceste diferențe, însă ar trebui să o facem. Câteva lămuriri ne oferă domnul inginer Nicolae Șarvari, de la Borsec.

Citeste
Obiceiuri alimentare pe care le putem schimba... în cuplu
Obiceiuri alimentare pe care le putem schimba… în cuplu

Cu toții avem anumite obiceiuri alimentare, iar în cuplu putem constata că nu sunt compatibile. Iată ce avem de făcut dacă ne dorim o schimbare constructivă a stilului alimentar.

Citeste