Now Reading
3 metode eficiente ce nu presupun mărirea salariului, pentru a-ți menține angajații fericiți

3 metode eficiente ce nu presupun mărirea salariului, pentru a-ți menține angajații fericiți

Revista Psychologies
3-metode-eficiente-ce-nu-presupun-mărirea-salariului-pentru-a-ți menține-angajații-fericiți

Succesul unui business se bazează pe un lider devotat și o echipă bine pregătită și mulțumită de compania pentru care lucrează. 

Pe lângă aspectul financiar care este un beneficiu evident pentru angajați, există și alte 3 metode eficiente de a te asigura că ei sunt mulțumiți de locul lor de muncă, reușind astfel să îți păstrezi oamenii de calitate în companie. Iată care sunt acestea:

1. Alege un stil de leadership sănătos 

Stilul de leadership se referă la modalitatea pe care o abordezi în a-ți îndruma oamenii din echipă. Iată care sunt cele mai apreciate în rândul angajaților:

  • Stilul delegativ de leadership presupune puțină implicare din partea unui lider și se concentrează mai mult pe delegarea sarcinilor către subordonați. Acest mod de conducere oferă o mai mare libertate angajaților, motiv pentru care este și preferat de mulți și funcționează bine în special atunci când vorbim despre o echipă alcătuită din oameni cu experiență în domeniu, care se descurcă independent în realizarea sarcinilor zilnice și care lucrează preponderent remote. 
  • Stilul de leadership participativ presupune includerea subordonaților în luarea deciziilor și solicitarea părerii lor în mod frecvent asupra diferitelor subiecte. Acest stil este considerat a fi una dintre cele mai sănătoase modalități de conducere, fiind din ce în ce mai des adoptat de către lideri.
  • Stilul de leadership carismatic seamănă într-o mare măsură cu stilul democratic, deoarece ambele se bazează pe implicarea subordonaților în luarea deciziilor și stabilirea obiectivelor. Dacă în cazul stilului de leadership participativ interacțiunea dintre lider și subordonați este una mereu formală și concentrată strict asupra aspectelor operaționale, în cazul stilului de leadership carismatic, se pune accent și pe modul în care liderul este văzut de către angajați.

Descoperă și alte stiluri de leadership și află ce efecte au asupra unui business.

2. Promovează echilibrul între viața profesională și personală

Odată cu pandemia, prioritățile angajaților s-au schimbat și în prezent tot mai mulți dintre ei prioritizează viața personală în detrimentul locului de muncă. În consecință, și companiile au început să îmbrățișeze această idee deoarece angajații echilibrați și fericiți sunt în cele din urmă mai productivi și mai motivați.  

Iată câteva metode prin care se poate promova echilibrul dintre viața personală și cea profesională:

  • O atitudine pozitivă în ceea ce privește programul de lucru flexibil: atât timp cât sarcinile sunt finalizate la timp și genul acesta de program nu influențează negativ activitatea companiei, fiecare angajat ar trebui să aibă libertatea de a lucra după un program flexibil.
  • Oferirea posibilității de a adopta un mod de lucru remote sau hibrid: în special în marile orașe, timpul petrecut în trafic poate fi folosit în scopuri mai eficiente de către angajați. Așadar, pentru a promova un echilibru între viața personală și cea profesională, aceștia ar trebui să poată alege între desfășurarea activității remote sau hibrid.
  • Desfășurarea activității într-un mediu modern (clădiri de birouri care au în proximitatea lor spații verzi, parcuri, restaurante, cafenele și alte zone de relaxare) îi poate ajuta pe angajați să echilibreze balanța între relaxare și lucru, chiar la locul de muncă.

3. Oferă beneficii extrasalariale

Deși un loc de muncă modern poate fi un mare plus atunci când vorbim despre modalități prin care poți să îți menții angajații fericiți, nu trebuie să uităm că, pe lângă salariu, aceștia ar putea avea parte și de beneficii extrasalariale care să încurajeze un stil de viață activ și sănătos. Pe lângă avantajele clare pentru angajați, cele mai multe dintre aceste beneficii extrasalariale nu sunt impozitate de către stat, lucru benefic pentru companie.

Iată câteva exemple de beneficii extrasalariale pe care le poți oferi angajaților:

  • abonamente sau reduceri la sala de sport;
  • consiliere psihologică;
  • tichete de masă și de vacanță;
  • workshop-uri de dezvoltare personală și profesională.

Alegerea unui stil de leadership sănătos, promovarea echilibrului între viața personală și cea profesională, dar și beneficiile extrasalariale sunt trei aspecte care îți pot menține angajații fericiți și motivați la locul de muncă.

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll To Top