Now Reading
Magdalena Crîng, L’Oréal România: În orice negociere trebuie să câștige ambele părți

Magdalena Crîng, L’Oréal România: În orice negociere trebuie să câștige ambele părți

alexandra-tudor
magda-crîng-în-orice-negociere-trebuie-să-câștige-ambele-părți

Magdalena Crîng, director de resurse umane al L’Oréal România, și-a început cariera în cadrul companiei acum 25 de ani, având șansa să facă parte din numeroase departamente, să înțeleagă business-ul și astfel să conducă alături de colegii săi, afacerea L’Oréal din România, către succes.

Psychologies: Magdalena, în scurt timp se împlinesc 25 ani de când activezi în cadrul companiei L’Oréal România. Spune-ne, te rog, cine este omul din spatele funcției?

Magdalena Crîng: Omul Magda are 56 de ani, este soție, mamă a două fete și bunică a doi băieței foarte simpatici. Sunt de formație inginer, cu o minte analitică și suficient de organizată, iar asta m-a ajutat în schimbarea pe care am făcut-o acum 25 de ani, când am trecut de la proiectare la planșetă, la business. În timp, am avut șansa să fiu parte din mai multe echipe din companie, să înțeleg business-ul și, mai ales, să interacționez cu colegii, cei care au făcut afacerea L’Oréal un succes în România.

Care sunt cele mai importante lecții de business pe care le-ai primit de-a lungul carierei? Ce se aplică în viața privată?

M. C.: RESPECT este cea mai importantă lecție învățată în carieră. Indiferent de funcție, de poziție, de dispoziția pe moment, trebuie să îți tratezi întotdeauna cu respect partenerii de business, colegii sau interlocutorii.

Mare parte din cariera mea s-a derulat în departamentele comerciale. Am funcționat în tot acest timp după un principiu pe care nu l-am încălcat niciodată: în orice negociere trebuie să câștige ambele părți. Numai astfel se poate construi o relație pe termen lung, unde respectarea promisiunilor reciproce și a obiectivelor comune duce la succes.

Și în viața privată, încrederea se construiește respectându-i pe cei de lângă noi și acceptând că fiecare este diferit.

Care este stilul tău de leadership și de ce calități are nevoie un lider pentru a-l ajuta să traverseze mai ușor perioada actuală?

M. C.: Dacă este să ne uităm la modele, probabil cel mai aproape sunt de leadership-ul participativ-democratic. Ascult foarte multe opinii, mă consult cu echipa, colegii și apreciez foarte mult armonia în echipe, chiar dacă, uneori, acest lucru poate conduce la un proces mai lung de luare a unei decizii.

Cred cu tărie că ascultarea este o calitate foarte importantă pentru un lider. Alături de capacitatea de a-i face pe ceilalți să comunice, să se exprime astfel încât să poată scoate în evidență inteligența colectivă.

Cred că a apus vremea liderilor agresivi, care își impun punctul de vedere autoritar și conduc prin sancțiuni și teroare.

Ce lider este un exemplu pentru tine și de ce?

M. C.: Foarte aproape de mine, este soțul meu, care este un lider respectat. Are o capacitate nativă, dar și cultivată prin foarte multe cursuri și traininguri, de a construi echipe foarte bune și de a le conduce către rezultate extraordinare. Este o mare satisfacție pentru el, și mândrie pentru mine, faptul că în tot parcursul său profesional a lăsat în urmă realizări deosebite și oameni fericiți.

Ducând lucrurile la un alt calibru, sunt lideri care au viziunea și curajul de a transforma societățile lor pentru traiul mai bun și fericirea cetățenilor. Sunt mai multe exemple din diferite părți ale lumii, pe care le-am vizitat și care m-au impresionat: Danemarca, cu conceptul de Hygge, Dubai cu viziunea de a transforma bogăția efemeră din petrol într-o investiție pe termen lung în educație, știință și dezvoltare sau Singapore, cu viziunea de a transforma un port cu o criminalitate ridicată într-un centru global financiar și de comerț.

Compania L’Oréal este recunoscută în jurul lumii pentru egalitatea de gen în funcțiile de conducere. Ce impact a avut această decizie asupra business-ului?

M. C.: Echilibru. Manifestat în toate aspectele business-ului: procese de decizie, inovații, respect față de planetă și societate, respect față de angajați.

Fundația L’Oréal este implicată în ajutarea femeilor pentru a-și atinge întregul potențial și în a avea un impact pozitiv asupra societății, oferind sprijin în trei domenii: cercetare științifică, frumusețe incluzivă și acțiune împotriva climei. Povestește-ne, te rog, mai multe despre fundație și acțiunile întreprinse.

M. C.: Principalele proiecte ale Fundației L’Oréal pun, într-adevăr, femeia în centrul acțiunilor lor si le sprijină pentru a își atinge potențialul maxim la locul lor de muncă sau în comunități. Sunt foarte multe proiecte frumoase, dar trebuie sa recunosc că unul dintre ele îmi este foarte aproape de suflet, și anume L’Oréal – UNESCO „Pentru Femeile din Știință”. Am participat la toate festivitățile de premiere ale acestor femei deosebite, care își dedică viața științei, și de fiecare dată am fost impresionată de modestia lor și de pasiunea cu care își fac meseria.

Iar dacă vorbim despre companie în general, L’Oréal a pus întotdeauna accent pe crearea unui mediu care să ofere șanse egale femeilor și bărbaților. Din totalul de 4000 de angajați în cercetare din cadrul L’Oréal, 64% sunt femei. Mai mult, 58% dintre membrii board-ului și 54% din echipa globală de leadership sunt femei.

Diversitate, echitate și incluziune: crearea frumuseții care mișcă lumea este sloganul după care compania L’Oréal, lider mondial în frumusețe, cu o expertiză în domeniu de peste 110 de ani își ghidează acțiunile. Ce planuri există în acest sens pentru anul în curs?

M. C.: Da, credem că prin diversitate, echitate și incluziune putem crea Frumusețea care mișcă lumea. Iar aceasta înseamnă pe de o parte să creăm o organizație diversă și incluzivă, prin recrutare, dar și prin training și dezvoltare. De asemenea, să aducem pe piață produse care să răspundă celor mai nișate sau specifice nevoi de frumusețe – cum ar fi nuanțe foarte deschise ori foarte închise pentru fondul de ten, produse specific dezvoltate pentru femeile la menopauză, tratamente complete pentru părul creț etc. Diversitatea și incluziunea merg dincolo de balanța de gen sau acordarea de șanse egale angajaților.

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll To Top