Now Reading
Mi-a spus aseara ca nu are rost sa mearga la scoala

Mi-a spus aseara ca nu are rost sa mearga la scoala

Am si eu o nelamurire in ceea ce priveste modul de gandire al baietelului meu de 7 ani si 10 luni. Mi-a spus aseara ca nu are rost sa mearga la scoala si sa invete, sa faca teme, deoarece oricum oamenii sunt necivilizati, arunca gunoaie pe jos, nu au grija de planeta, nu stiu sa vorbeasca, se imping, cu toate ca au umblat la scoala si au invatat. Nu am stiut ce sa ii raspund si nu stiu ce sa fac pe viitor. Este foarte trist si suparat (chiar nervos) din aceasta cauza. Pare stresat si nu reuseste sa se odihneasca indeajuns. Va rog sa imi dati un raspuns, o cale pe care sa o apuc. Multumesc frumos.

Intrebare pusa de: Oana, 32

Raspunsul psihologului:

Primul raspuns care imi vine este legat de inteligenta de care da dovada fiul dv atat in a observa ceea ce se intampla in jurul sau si punerea in relatie a acestora cu ceva din viata lui si, mai mult, cu ceva ce va bagat intre „corzile ringului” educatiei parentale.

Ceea ce el nu stie, sau poate ca stie dar nu vrea sa stie, este ca a fi asimilat ca adult recunoscut intr-o societate presupune a fi educat si cultivat in spiritul acelei societati vs a fi marginalizat. Ca controlul si puterea se afla nu neaparat in mana oamenilor de acest fel si ca pot exista mai multe tipuri si feluri de putere. Ca banii evident nu aduc fericire dar daca ii ai te poti bucura mai mult de viata, asta iar e un truism. Ca a fi educat nu echivaleaza doar cu niste note sau lauri ci presupune a fi curios, a sti si a face diverse legaturi intre lucruri, cunostinte, abilitati. Ca pe lumea asta e nevoie si de tarani, muncitori, oameni de bine asta iar e un adevar si nu toata lumea trebuie sa aiba bacul si colegiul doar de dragul de a le face.

Asadar, as incerca sa sadesc in copilul dv, usor usor, cateva elemente de baza de viata si de filosofie care evident sa fie adaptate limbajului si nivelului sau de intelegere: curiozitate, cunoastere, adevar, libertate, deschidere, putere, control, manipulare, aspiratii, minoritate-majoritate. Exista editate in acest sens cateva carti de basme si povesti ‚terapeutie’ care folosind metafore, parabole, analogii ajuta o conceptualizare mai usoara a acestor concepte fundamentale pentru copii si adolescenti.

De asememea este important sa incercati sa aflati ceea ce se ascunde oare in spatele a ceea ce va comunica fiul dv, care ii sunt modele, cine face din cercul de prieteni, cine si ce il influenteaza, il stimuleaza.
Stiu ca este foarte greu ca in acesti ani, cand valorile si modele culturale/educationale sunt in continua modificare, sa tineti de o axa valabila si faceti diferenta dintre elita si marea masa, intre oameni cu substanta si ‚vedete’, intre planul profund si planul superficial. Si o sa inchei cu o vorba: „fiecare doarme dupa cum isi asterne”. Succes!

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll To Top