Now Reading
Autismul la grădiniță!

Autismul la grădiniță!

Copiii, cu autism sau fără, trebuie să meargă la grădiniță, la școală și mai apoi în viață, beneficiind de tot sprijinul educațional, emoțional, social și terapeutic de care au nevoie. Din păcate, în România, lucrurile sunt șubrezite și pe alocuri rupte de tot, iar copiii cu autism primesc ajutor limitat chiar și acolo unde bunele intenții sunt foarte evidente.

 

Tocmai datorită acestui fapt, an de an Asociația pentru Intervenție Terapeutică în Autism (AITA) organizează în luna aprilie, în grădinițe, cursuri gratuite pentru educatori, în cadrul campaniei Autismul albastru – cu autismul la grădiniță!

Copiii cu autism întâmpină dificultăți la intrarea în grădiniță care le îngreunează adaptarea și integrarea. Acest lucru se datorează faptului că uneori ei:

–       nu dobândesc limbajul verbal în comunicare, sau dacă îl dobândesc nu îl folosesc funcțional,

–      au dificultăți în a se adapta regulilor și rigorilor unui grup educațional,

–      au dificultăți în a așeza în rând cu ceilalți copii,

–      în a accepta ce propune educatoarea,

–      în a intra în relație cu ceilalți copii sau cu educatoarea,

–      pot avea crize de protest în momentul în care se insistă ca ei să facă ceva,

–       pot avea comportamente bizare care să interfereze cu învățarea și buna desfășurare a activităților, etc.

 

A integra un copil cu autism este o mare provocare pentru educatoare, pentru copilul în cauza și pentru întregul grup. Cu toții au nevoie să știe să se adapteze la această situație, acceptând ce este diferit, ajutând unde este cazul, și fiecare trebuie să își găsească locul lui în acest sistem care aparține deopotrivă fiecăruia dintre cei implicați.

Educatorii au nevoie să știe și să înțeleagă limitele copilului cu autism, dar și resursele lui, să îl stimuleze, să îl ajute corect.

De multe ori bunele intenții pot să ducă la rezultate negative atunci când educatorii nu înțeleg de ce un copil cu autism se poartă într-un anume fel și, mai ales, ce este de făcut pentru a scădea acel comportament neadecvat” a precizat psihologul Daniela Gavankar, specialist în intervenția timpurie la copilul cu autism și președinte AITA.

Cursul cuprinde informații despre autism, despre integrarea în grădiniță și școală, ce este un shadow și când este necesar, până când este nevoie să meargă un copil însoțit, cine poate fi shadow, funcțiile comportamentelor, cum se poate construi o relație armonioasă atât cu educatoarea cât și cu ceilalți copii în ciuda autismului, modalități de a recompensa și motiva un copil cu autism și tehnici pentru a scădea comportamentele neadecvate ale copiilor la nivel de grup.

La aceste cursuri pot participa atât educatorii cât și grădinițele interesate din București, cursurile fiind oferite gratuit, chiar în grădinițele doritoare. Primul curs s-a desfășurat deja în data de 5 aprilie în grădinița Montessori Kids at work.

See Also

Informațiile oferite la acest curs au fost foarte utile și foarte clar livrate. Cursul ne-a ajutat pe fiecare dintre noi, dintr-un anumit punct de vedere, și mai ales, a ajut cadrele să-și îmbunătățească atât relația cu copiii cu autism, dar și cu psihologii care vin la noi ca shadow. Ne dorim continuarea proiectului și cu un curs pentru părinți și credem că ar fi deosebit de util pentru toți părinții” – Cristina Piersinaru, director Gradinita Kids at work.

Următoarele cursuri programate deja în luna aprilie vor fi în:

11 aprilie 2018 la Grădinița nr. 34,

18 aprilie 2018 la Grădinița Bambi,

19 aprilie 2018 la Grădinița nr. 231.

Detalii și înscrieri la officeaita@yahoo.com.

 

Abonează-te la newsletter!

Abonează-te la newsletter!

Primește săptămânal resurse prin intermediul e-mail-ului!

Mulțumim pentru că vrei să fim prieteni!

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll To Top