Now Reading
Efectele neplăcute ale asteniei de toamnă înlăturate cu masaj

Efectele neplăcute ale asteniei de toamnă înlăturate cu masaj

efectele-neplăcute-ale-asteniei-de-toamnă-înlăturate-cu-masaj

Astenia de toamnă sau tulburarea afectiv sezonieră este o realitate care ne lovește pe fiecare dintre noi… sezonier. „Scurtatea zilelor, lipsa luminii solare și dereglarea ceasului biologic intern toate se traduc printr-o dificultate de reglare a serotoninei. De aici până la apariția asteniei de toamnă, este doar un pas”, explică dr. Alin Popescu, medic specialist medicină sportivă. Aproximativ 80% dintre pacienții care se confruntă cu această problemă sunt femei care au în jur de 30 de ani.

Care sunt principalele semne ale asteniei de toamnă:

  • dificultăți de concentrare,
  • oboseală,
  • scăderea interesului pentru activitățile sociale,
  • depresie, tristețe sau apatie,
  • poftă exagerată pentru complexe de carbohidrați (precum pâinea sau pastele făinoase),
  • creșterea în greutate,
  • somnolența,
  • pierderea interesului pentru sex,
  • iritabilitate.

Ce spun specialiștii să faci pentru a scăpa de astenia de toamnă?

„Masajul cu bambus stimulează microcirculația și pune organismul în mișcare. De asemenea, această terapie reglează ciclul somn – trezire și este cel mai bun remediu pentru persoanele care se confruntă cu insomnia. Nu în ultimul rând, masajul cu bambus alungă și previne stările depresie sau anxioase, prin masajul cu bambus fiind stimulată producția de endorfine (hormonul fericirii), ajută organismul să se refacă mai repede după efort fizic”, explică Dan Bujor, specialist acredidat masaj cu bambus.

De asemenea, specialistul recomandă atenție sporită la capitolul dietă, activitatea fizică intensă este, de asemenea, un aliat de nădejde în lupta împotriva asteniei de toamnă. În plus, terapia luminoasă și câteva ședințe de consiliere psihologică pot face minuni. „Recomandat ar fi să intensificăm programul de exercițiu fizic pe care este recomandat să-l facem dimineața. Apoi, mare atenție la alimentație, concentrează-te să ai în farfurie vitamine suficiente pe lângă proteine și carbohidrați”, conchide specialistul Dan Bujor.

Mulțumim pentru că vrei să fim prieteni!

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll To Top

Mulțumim pentru că vrei să fim prieteni!