Luna Femeii: Ce nevoi dentare specifice au doamnele?

luna-femeii-ce-nevoi-dentare-specifice-au-doamnele

Sănătatea orală bună este secretul funcționării corecte a întregului organism. În cazul contrar, o igienă dentară precară va favoriza ulterior apariția cariilor, a problemelor gingivale și a afecțiunilor mai grave, precum: probleme cardiace, diabet, cancer. Vestea bună este că toate acestea pot fi evitate ușor, prin menținerea unei igiene orale corecte. Rutina dentară corectă protejează dinții și gingiile de posibilele afecțiuni, dacă ținem cont de sfaturile medicului dentist: periajul corect, utilizarea metodelor adjuvante și controalele stomatologice periodice.

Menținerea unei igiene dentare corecte are efecte dincolo de un zâmbet frumos și strălucitor, iar femeile au nevoie de o îngrijire specifică în acest sens, prin prisma schimbărilor hormonale prin care trec de-a lungul vieții. Există o legătură strânsă între nivelul hormonilor din timpul menstruației, a perioadei de sarcină și, ulterior, a menopauzei, iar acesta influențează direct felul în care gingiile reacționează sau acumulează tartru.

De ce îmi sângerează gingiile doar în perioada menstruală?

Schimbările hormonale din perioada menstruală se reflectă și în cavitatea bucală. Se poate să observi gingii inflamate, sângerare gingivală sau chiar apariția unor afte. Aceste lucruri sunt normale și ar trebui să dispară odată cu trecerea perioadei lunare. Dacă, însă, acestea sunt în continuare prezente, cel mai bine ar fi să programezi o consultație la medicul dentist și să îi povestești cele petrecute, dar și să îi adresezi întrebările pe care le ai, referitor la cum schimbările din perioada menstruală afectează sănătatea orală.

Sunt însărcinată. Am voie să merg la dentist?

Perioada sarcinii poate fi dificilă pentru viitoarea mămică, din multe puncte de vedere. Apar schimbări care îngreunează ritmul vieții obișnuite, schimbări hormonale și provocări emoționale. Mai mult decât atât, corpul reacționează în feluri ciudate, neștiute până la acel moment. De exemplu, sarcina poate face ca periajul pe dinți să devină un chin: unele femei dezvoltă reflexul de vomă, altora li se face greață de la pasta de dinți aromată sau mentolată, altele nu mai suportă periajul gingival etc., iar dacă se renunță la periaj, este pusă în pericol sănătatea atât a mamei, cât și a bebelușului din burtică.

O altă situație des întâlnită este cea a grețurilor matinale și a vărsăturilor. Din cauza faptului că acestea se petrec într-o manieră constantă, există un risc mult mai mare de apariție a cariilor dentare, ce apoi atrag după sine alte afecțiuni dentare.

Soluția? Menținerea comunicării deschise cu medicul dentist și respectarea controalelor, precum și a recomandărilor propuse, inclusiv selecția de produse potrivite acestei perioade atât de speciale în viața unei femei. Medicul dentist va ști să se raporteze la fiecare situație în parte și să ofere alternative viitoarei mămici, astfel încât să nu existe efecte negative asupra stării orale de sănătate.

Cum afectează menopauza igiena orală?

Este cunoscut faptul că odată cu începerea etapei de menopauză au loc modificări ale activității hormonale, acest lucru putând rezulta în: afecțiuni gingivale, disconfort și dureri dentare, senzație de gură uscată, senzație de arsură în cavitatea bucală, osteoporoză. Dacă experimentezi unul sau mai multe dintre aceste simptome, apelează la medicul tău dentist și menționează-i perioada prin care treci, pentru ca el să te poată ajuta și să îți ofere recomandările specifice!

Cum pot să am grijă de mine și să previn afecțiunile orale?

Nu este un secret că există câteva acțiuni pe care oricine le poate face, pentru a avea o sănătate orală bună. Consumul redus de zahăr și băuturi carbogazoase, evitarea fumatului și alegerea unui stil de viață echilibrat sunt niște pași simpli de urmat, însă o mare importanță o are respectarea programărilor la medicul stomatolog!

Recomandările vizitelor la cabinetul de stomatologie pentru controlul periodic și igienizarea necesară sunt făcute cu scopul menținerii sănătății orale bune, a depistării afecțiunilor dentare în faze incipiente și a reducerii costurilor ulterioare a tratamentelor complexe.

Cum îmi aleg medicul dentist?

Iată câteva sfaturi pentru a afla cum să afli de un medic stomatolog care să ți se potrivească: cere o recomandare cuiva de încredere pentru situații medicale, orientează-te în funcție de zona din apropierea locului de muncă sau a locuinței, întreabă înainte despre măsurile de igienă și protecție respectate, alege o clinică ce oferă servicii dentare conexe și complexe – pentru a te asigura că găsești totul într-un singur loc.

Acest articol a fost realizat cu ajutorul medicilor specialiști ai clinicii Swiss Ecodent. Clinica de familie Swiss Ecodent Klinik este situată în zona Floreasca, sector 2 și asigură tratamente specializate pentru toate vârstele și cazurile dentare. Toți medicii specialiști ai clinicii s-au unit și au căzut de comun acord că mai bine previi decât să tratezi!

Tratamentele specifice de endodonție, chirurgie, implantologie, pedodonție, ortodonție, terapie odontală, parodontologie, estetică și albire dentară, protetică, igienizare și prevenție se realizează într-un mediu confortabil și deschis, de către medici cu experiență internațională și utilizând tehnologie digitală de ultimă generație.